خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

هر 5 ساعت

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۴۱ ب.ظ

وقتی از اینترنت دارم تائید نسخه رو میگیرم باید کل اطلاعات نسخه رو یکی یکی وارد سایت کنم. بعد از اینکه اطلاعات شخصی بیمه شده رو وارد کردم تازه نوبت به وارد کردن اطلاعات نسخه میرسه. تو این قسمت باید داروها و دستور مصرف اونها رو وارد سایت کنم. وارد کردن دستور داروها تو سایت هم مشکلات خاص خودش رو داره ...

توی سایت بیمه، دستور دارو رو باید به این شکل وارد کرد: " ___ عدد در هر ____ روز" حالا این دارو میتونه قرص، شربت، اسپری یا هر چیز دیگه‌ای باشه. مثلا وقتی توی نسخه مینویسه هر 8 ساعت یک عدد، من وارد میکنم 3 عدد در هر 1 روز. تا اینجا مشکلی نیست. وقتی هم که دارو شربت یا اسپری باشه باید محاسبه کنیم که یه شربت یا اسپری چند روزه تموم میشه. مثلا اسپری سروتاید 120 پاف داره. وقتی توی نسخه نوشته بشه هر 6 ساعت دو پاف، یعنی میشه روزی 8 پاف و به عبارتی 15 روز طول میکشه که یه اسپری تموم بشه. در این حالت باید تو سایت وارد کنم: 1 عدد در هر 15 روز. چون نمیخوام زیاد وارد بحثهای تخصصی بشم دیگه نمی‌نویسم که وقتی مثلا دستور شربت رو بر حسب قاشق مینویسن یا اصلا دستور نمی‌نویسن چی کار میکنیم. فقط خواستم مقدمه‌ای در مورد جریان امروز بنویسم که موضوع براتون ملموس‌تر بشه.

امروز یه نسخه‌ی رزیدنت اومده بود که زیر قرص آسیکلویر نوشته بود هر 5 ساعت یک عدد. نسخه نیاز به تائید داشت و داشتم از اینترنت تائید می‌گرفتم که رسیدم به آسیکلویر که باید دستورش رو وارد میکردم. کاغذ و قلم رو ورداشتم و شروع به محاسبه کردم. فرصتی برام پیش اومده بود تا از تحصیلاتم تو داروخونه هم استفاده کنم و در آخر تونستم جواب این معادله رو محاسبه کنم: 24 عدد در هر 5 روز. به هر حال من تونستم جواب این معادله رو با توجه به تحصیلات ریاضی که دارم محاسبه کنم. ولی دلم برای اون مریض میسوزه که باید به این دستور عمل کنه. مثلا اگه امروز ساعت 10 شب این قرص رو بخوره فردا باید ساعت 11 قرصش رو بخوره و پس فردا هم ساعت 12. بیچاره مریض.

حالا بازم این خوبه اون روز یه نسخه اومده بود، زیر دستور متوترکسات نوشته بود، هفته‌ای 5 عدد. بعد داخل پارانتر نوشته بود 3 قرص پنجشنبه، 3 قرص جمعه!


نظرات  (۲)

سلام. احتمالا اسیکلوویر و به این شکل تجویز کرده تا مریض هر 4 ساعت 1 عدد استفاده کنه به جز تایم شب -که بیدار نشه-.
پاسخ:
سلام. البته این دستور هیچ اشکالی نداره...فقط همونطور که گفتم تنظیم کردنش برای مریض کمی سخت خواهد بود.

سلام واقعاوبت وخاطرات قشنگه اگه بیای به وبلاگم خیلی خوشحال میشم ممنون...

پاسخ:
سلام. ممنون از لطفتون.بازم به ما سر بزنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">