خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

بازگشت نسخه پیچ

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۳۲ ب.ظ

در مورد برگشتن به داروخونه با همسرم خیلی صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در شرایط فعلی برگشتن به داروخونه می‌تونه بهترین تصمیم باشه. البته هنوز تو صداقت دکتر شک داشتم و نمی‌دونستم دلیل رفتارهای اخیر دکتر چی بود و چرا با ما اونطوری رفتار کرد و چرا دوباره از ما خواست که به داروخونه برگردیم؟ شاید هم واقعا از جای دیگه‌ای تحت فشار بوده و مشکلی با ما نداشته. به هر حال تصمیم گرفتیم دوباره به کارمون برگردیم...

حدود ساعت 4 بود که به داروخونه رسیدیم. هنوز داروخونه زیاد شلوغ نشده بود. ولی همه اومده بودند. دو تا از پرسنل که قبلا از ساعت پنج کارشون شروع می‌شد هم اومده بودند. از قیافه‌ها مشخص بود که انتظار برگشتن ما رو نداشتند. مخصوصا اون دو نفر که با رفتن ما ساعت کاریشون بیشتر شده بود، از برگشتن ما احساس خوبی نداشتند. مثل اینکه هیچ اتفاقی نیافتاده،سلام کردیم و وارد داروخونه شدیم. سلام دکتر گرمتر از همیشه بود و دستم رو محکمتر از قبل فشرد. دکتر با صدای بلند و طوری که بقیه هم بشنوند به همسرم گفت: " کسالت برطرف شد دیگه ایشااله" همسرم یه لحظه هنگ کرد ولی خیلی زود منظور دکتر رو متوجه شد و گفت بلی، بهترم. 

نظرات  (۸)

سلام؛
چنئ وقتی است که دیگه نمی نویسید.
سلام؛
چنئ وقتی است که دیگه نمی نویسید.
تو وبت خیلی صمیمیت ایجاد کردی بین خودت و مخاطبات
باریکلا
احسنت.........................
سلام و درود
خیلی خوشحالم که اینجا رو پیدا کردم تا از تجربیاتتون استفاده کتم
می خواستم بپرسم وظایف یک کارآموز توی داروخانه چیه
یعنی باید چکارهایی انجام بده
آخه شنیدم نظافت داروخانه و تی کشیدن و پاک کردن شیشه ها و جابجا کردن کارتن های داروخانه رو میدن به کارآموز
درسته؟
پاسخ:
سلام.
اصلی ترین وظیفه هر کارآموزی مسلما کار یاد گرفتن هست. کار داروخونه هم به خوندن نسخه و دادن داروها خلاصه نمیشه. پاک کردن شیشه و کشیدن تی و چیدن داروها در قفسه ها و خیلی کارهای دیگه از وظایف یه نسخه پیچ هست. البته درستش اینه که کار کشیدن تی و جابه جا کردن کارتن ها و این قبیل کارها به آقایون سپرده بشه. تو داروخونه ما که اینطور هست و معمولا خانمهای کارآموز از کار چیدن قفسه ها شروع میکنن. چیدن قفسه ها میتونه تو یاد گرفتن جای یه دارو خیلی کمک کنه. خوندن نسخه ها رو هم کم کم یاد میگیرید. مسلما در اوایل کار ممکنه کمی سخت به نظر میاد، ولی اگه دقت کافی داشته باشید، یکی دو هفته ای میتونید شصت، هفتاد در صد نسخه ها رو بخونید. سعی کنید اول کامل نسخه رو بخونید و سعی خودتون رو برای خوندن نسخه بکنید بعدش از نسخه پیچ های با تجربه بپرسید. نسخه خوندن نکته هایی هم داره که به مرور وقتی شروع به کردید براتون میگم.
موفق و کامیاب باشید.

ممنون از راهنمایی خوبتون
رفتم با یه داروخانه صحبت کردم اتفاقا کارآموز می خواست فعلا شماره تلفن خواست 
معلوم نیست تماس بگیره یا نه
راستی از کار آموز پولی هم می گیرن؟
پاسخ:
سلام. به داروخونه‌های دیگه هم سربزنید. اینطوری زودتر به نتیجه می‌رسید. قاعدتا نباید پولی بگیرند. شما در حالی که یاد میگیرید حتما کمکشون هم می‌کنید. تو یاد گرفتن باید صبور باشید. شاید تا چند ماه بهتون پولی ندن. شاید رفتار سایر پرسنل با شما زیاد خوب نباشه و به شما به دید یه رقیب نگاه کنن و نخوان چیزی یادتون بدن. باید نشون بدید که به جای اون‌ها نیومدید. سعی کنید علاقتون رو نشون بدید و هر چیزی که نمیدونید بپرسید. یادتون باشه که ندانستن عیب نیست، بلکه نپرسید عیب هست.
بازم اگه سوالی داشتید من در خدمت هستم.
موفق و پیروز باشید.
سلام
من خیلی کار کردن توی محیط داروخانه رو دوست دارم
کلت از بچگی به داروها و اسمشون و غیره توجه داشتم
ولی مدرک تحصیلیم کلا بی ربط هستش
به نظرتون چه راهیی هست که بتونم توی یه داروخانه مشغول بشم
مثلا هیچ داروخانه ای قبول می کنه چند ماه بدون دستمزد کار کنم و چیزی یاد بگیرم؟
پاسخ:
سلام. برای کار کردن در داروخونه نیاز به تحصیلات خاصی نیست. مثلا تو داروخونه خود ما من که ارشد ریاضی هستم. یه دانشجوی حقوق و یه دانشجوی زیست کار می‌کنن. یکی مهندس کشاورزی خونده اون یکی دیگه پرستاری چند نفر هم هستند که دیپلمه‌آند.

می‌تونید با داروخونه‌های شهرتون صحبت کنید و شروع به کار کنید. البته خیلی از داروخونه‌ها قبول نمیکنن کسی که میخواد از صفر شروع کنه بیاد و کار کنه. ولی ممکنه بعضی‌ها قبول کنن که به طور آزمایشی و البته بدون حقوق یه مدتی به کارآموزی بپردازید. یه راه دیگه هم وارد شدن به داروخونه داره. و اون شرکت کردن در کلاسهای آموزش نسخه پیچی هست که میتونید شرکت کنید و مدرک فنی حرفه‌ای بگیرید. البته نمیدونم تو شهر شما همچین کلاسهایی باشه یا نه. میتونید با پرس و جو از وجود چنین کلاسهایی و محل برگزاری اونها با خبر بشید. تو تبریز حدود 400 یا 500 هزار تومن هزینه داره و حدود سه ماهی طول میکشه دوره اون تموم بشه.
امیدوارم تونسته باشم کمکتون کرده باشم.
موفق و پیروز باشید.

  سلام دوست عزیز....
ما ی طرحی داریم واسه امام زمان...
بیا تو وب اگه میخوای کمکی کنی!!!
با تشکر...
پاسخ:
ممنون. التماس دعا.
موفق باشید.

خدا رو شکر

ان شا الله که دیگه مشکلی پیش نمیاد

شاید هم واقعا دکتر بنده خدا یه مشکل دیگه ای داشته و چون سابقه تو این کار داشته شما به منظور برداشتید

حالا بهتره هر موقع حس کردید احیانا کارتون داره مشکل پیدا میکنه تا در حین کار هستید یه کار جدید پیدا کنید بعد اینجا رو ول کنید

 

پاسخ:
سلام. بله واقعا هم شاید اینطور باشه.
امیدوارم دیگه مشکلی پیش نیاد. باید به فکر یه کار درست و حسابی باشیم. البته شرایط مملکت رو که خوب میدونید. کار خوب کمی سخت گیر میاد. ولی باید از همین الان به فکر باشیم. باید قبل از وقوع رخداد به فکر چاره بود. ممنون از نظرتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">