خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

مردی با موهای شرابی

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۳۶ ب.ظ
خاطره که امروز میخوام براتون تعریف کنم، مدتی پیش برای یکی از همکارهام اتفاق افتاده بود. من هم تصمیم گرفتم امروز این ماجرا رو برای خوانندگان عزیزم بازگو کنم. به خاطر اینکه به جالب بودن موضوع لطمه نخوردم، داستان رو از زبان اول شخص مینوسم. امیدورام که خوشتون بیاد...


نزدیکهای ظهر بود و داروخونه حسابی خلوت بود. البته معمولا این ساعت از روز همیشه، همینطور هستیم. من و خانم دکتر تو داروخونه تنها بودیم. من داشتم با ماشین حساب روی میز ور میرفتم، خانم دکتر هم دستش رو زیر چونه گذاشته بود و به در ورودی داروخونه زل زده بود. البته هر از گاهی چشمهاش روی هم میرفت رو چرت میزد. در همین حین بود که یه آقای میان سال، با هیکل چهار شونه و قد بلند وارد داروخونه شد. رو به خانم دکتر کرد و تیکه مقوایی رو که تو دستش بود رو بهش نشون داد و پرسید از این رنگ موها دارید؟ خانم دکتر که چرتش پریده بود، روشو به من برگردوند و از من خواست که یه نگاه به قسمت بهداشتی آرایشی بندازم. مسئول بخش بهداشتی آرایشی داروخونه یه خانم جوون هست که این ساعت از روز برای ناهار و استراحت به خونه میره و من که مسئول قیمت زنی نسخه‌ها هستم، در غیاب اون، فروش بهداشتی آرایشی رو هم انجام میدم. ولی هیچ اطلاعاتی در مورد این چیزها ندارم. ولی خوشبختانه این آقا، مشتری بی دردسری بود. خودش میدونست دقیقا چی میخواد. خوشبختانه از همون مارک و همون رنگ که میخواست هم داشتیم. رنگ موی مورد نظر رو از قفسه پیدا کردم و به مشتری دادم. اون هم کارتش رو کشید و تشکر کرد و رفت.

  فردای همون روز حدود ساعت ده و نیم صبح بود که همون مرد چهار شونه وارد داروخونه شد. داروخونه حسابی شلوغ بود. جلوی پیشخوان پر از مریضهای بود که منتظر تحویل نسخه‌شون بودند. من هم سرم رو انداخته بودم پایین و تند تند قیمت نسخه‌ها رو میزدم. مرد چهارشونه مشتری‌ها رو کنار زد و خودش رو پشت پیشخوان رسوند. من هنوز سرم پایین بود و متوجه حضور مرد نشده بودم. مرد چهار شونه سرش رو تا دریچه شیشه پایین آورده بود و از پیش دریچه گفت: سلام آقا پسر. خسته نباشی. سرم رو که بلند کردم، مرد رو دیدم که موهای شرابی رنگش حسابی به چشم میزد. مرد چهار شونه همونطور که لبخند با مزه‌ای به لب داشت، اشاره به موهاش کرد و گفت: چطور شده، شرابی بهم میاد؟ نمیدونستم چی باید بگم. از طرفی خنده‌ام گرفته بود و نمیتونستم جلوی خنده‌ام رو بگیرم و از طرفی نمیدونستم چطور این اشتباه اتفاق افتاده. ولی خوشبختانه مرد چهارشونه برعکس و هیکل و قیافه‌اش خیلی آدم خوش اخلاقی بود و اصلا داد و بیداد راه نیانداخت. وقتی دیدم اوضاع زیاد هم بد نیست رو به مرد کردم و گفتم: ولی واقعا رنگش خوب در اومده! به هر حال با معذرت خواهی و دادن یه رنگ تیره رایگان ( البته از جیب من) به مرد، سر و ته قضیه رو هم آوردیم. بعدها فهمیدیم که خانمی که مسئول فروش بهداشتی آرایشی هست، اون روز قوطی‌های رنگ رو که به مشتری نشون میداده، باز کرده و بعدا برعکس داخل قوطی‌هاش گذاشته بود.
 چند روز پیش همون مرد که اینبار برای گرفتن دارو اومده بود، از پشت شیشه‌ی پیشخوان بهم گفت: من رو که یادت میاد آقا پسر؟ قیافش با موهای تیره خیلی متفاوت بود. کمی به مغزم فشار آوردم، ولی چیزی یادم نیومد. مرد چهار شونه، همونطور که لبخند ملیحی به لب داشت گفت: یادت نیومد؟ منم دیگه. مردی با موهای شرابی!

نظرات  (۸)

 سلام دوست عزیز. مدرک نسخه خوانی برای کار در کشورهای دیگه هم خوب هست. کلاس مجازی فقط پنج شنبه ها و 14 جلسه گذاشتن ولی ارزش مدرک رو به طور کلی نمیدونم خودش میگن ارایه مدرک معتبر از سازمان پرستاری کشور

پاسخ:
به نظر من که نه. مدرکشون به دردی نمیخوره. 

خیلی دوس دارم صفحتو ،امیدوارم همیشه موفق باشی.بیشتر بنویس

پاسخ:
تشکر تشکر

باسلام. من خیلی اتفاقی دیدم پیجتون رو و خیلی مطالبتون جذابند. راستش درحین اینکه دنبال جایی برای کاراموزی در تبریز برای تکنسین داروخونه میگشتم پیدا کردم پیجتون رو و اگه جایی رو سراغ داشتین بهم معرفی بفرمایید ممنون میشم. بدجور به درامد کار احتیاج دارم و شدید دنبالشم که کاراموزی رو انجام بدم بلکه جذب بشم منتها متاسفانه معرفی نامه برا داروخونه ها داده نمیشه تاازین طریق وارد بشم و توی سایتهای اینترنتی هم داروخونه های تبریز متاسفانه آگهی نمیذارن.

مرسی از لطفتون.

 

پاسخ:
سخته ولی میشه پیدا کرد. باید بگردی. از 17 شهریور شروع کنید. یه سر هم به انجمن داروسازان بزنید.اونجا آقای ویسم هست که شاید کمکی بتونن بکنن.

سلام همشهری. یکی از رفقای من میخاد بره نسخه پیچی یاد بگیره و توی داروخونه مشغول کار شه. صاحب داروخونه هم دوست باباشه گفته بیای یادت میدمو مدرک میدمو کنار خودم کار میکنی. دوستمم دانشجوعه توی شهرش. باهوشه. بنظرتون امکانش هس که توی کمتر از یه ماه یاد بگیره! و اینکه اگه مثلا از 3ظهر تا 8-9شب کار کنه درآمد ماهانش تقریبا چقد میشه. خواهش میکنم زود جواب بدین برامون مهمه. شاید منم برم یادبگیرم

پاسخ:
توی یک ماه میشه خیلی چیزها رو یاد گرفت ولی نسخه پیچ تمام عیار که نمیشه. در مورد حقوقش هم باید با خودشون صحبت کنید. اصلا چیزی نمیشه گفت.
سلام 
من خیلی خیلی اتفاقی پیجتون رو پیدا کردم
من دانشجو داروسازی تبریز هستم ترم ۱ تموم شده
الان تابستون کلاسای تکنسین داروخانه رو میرم میشه یکم در مورد کتاب یا منبعی که به دردم بخوره راهنماییم کنین
و اینکه حتما باید تو داروخانه ۸ ساعت کار کرد؟؟؟
من با این گواهی که جهاد میده میتونم کار پیدا کنم
و میشه انجمن داروسازان تبریز رو بهم معرفی کنین کانال دارن یا اگه ادرسی دارین
پاسخ:
سلام دوست عزیز. خیلی خوبه که قصد دارید قبل از تموم شدن در ستون تو داروخانه کار کنید. خیلی میتونه براتون مفید باشه.نیازی نیست حتما ۸ ساعت کار کنید. انجمن هم پشت مصلی تبریز هست. 
سلام، چقدر جالب. خیلی خندیدم. عالی بود. 
پاسخ:
تشکر دوست عزیز. خوشحالم از اینکه خوشتون اومده.
سلام دوست عزیز
به من پیشنهاد کار ویزیتور دارویی داده شده ، با توجه به تجربه ایی که دارین بنظرتون شغل مناسبی هست؟
ممنون 
پاسخ:
این کار هم مثل هر شغل دیگه ای سختی های خودش رو داره. به طور کلی نمیشه گفت شغل خوب یا بدی هست.بسته به شرایط و البته انتظارات و روحیات شماست. به نظر من قبول کنید. فوقش اگه دوست نداشتید ادامه نمی دید. حداقل یه تجربه ای بدست میارید.
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۲۰:۰۱ همطاف یلنیـــز
سلام سلام
:))
واقعا مردی با موهای شرابی! دیدنی است البته با پوست تیره دیدنی تر
(فقط برایم کمی غریب بود که آقایون از رنگ مو استفاده کنند!)

پاسخ:
خیلی از مردها برای اینکه جوانتر به نظر بیان از رنگ مو استفاده میکنن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">