خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

همکاری با همسر

پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ

بعد از تماس آقای دکتر با همسرم در مورد پیشنهاد آقای دکتر به بحث نشستیم. بحثی که موضوع اصلی اون نگهداری و مواظبت از دخترمون بود. موضوعی که از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار بود و به هیچ وجه نمیشد ازش گذشت...

 

 تا حدود شش ماه پیش، من و همسرم در کنار هم توی داروخونه مشغول کار بودیم و از این بابت که در کنار هم هستم، رضایت داشتیم. ولی بارداری همسرم شرایط رو تغییر داد و مجبور شدیم تا از اون داروخونه بیرون بیایم. توی این مدت من توی یه داروخونه دیگه مشغول کار شدم. یه داروخونه شبانه روزی که مجبور بودم تا پاسی از شب همسرم و بعدها دخترم رو توی خونه تنها بذارم. شرایط سخت کار کردن توی داروخونه شبانه روزی و از طرفی حقوق پایینی که میدادن، منو مجبور کرد تا از اون داروخونه هم بیرون بیام و به دنبال کار بهتر و پر درآمدتری بگردم. به هیچ وجه دوست نداشتم دوباره توی یه داروخونه کار کنم و تصمیم داشتم برای خودم شغل دیگه ای پیدا کنم تا علاوه بر درآمد بیشتر، موقعیت اجتماعی بهتری هم داشته باشم. ولی واقعیت این هست که پیدا کردن همچین شغلی ممکنه چند ماهی طول بکشه و بیکاری توی این مدت میتونه روحیه منو حسابی بهم بریزه. توی این شرایط نابسامان فکری، پیشنهاد آقای دکتر مطرح شد. کار کردن توی این داروخونه مزایای خوبی داشت. از طرفی میتونستم دوباره با همسرم، همکار بشم و ساعات بیشتری رو کنارش باشم و از طرفی به این طریق قسمتی از مشکلات مالیمون هم حل میشد. ولی ایراد اصلی این پیشنهاد مسئله نگهداری از دختر چهار ماهمون بود. دختری که توی این مدت حسابی با مادرش انس گرفته و دوری اون رو حتی برای چند ساعت نمیتونه تحمل کنه. تنها یه نفر میتونست این مشکل رو حل کنه. مادر همسرم...

نظرات  (۱۷)

وبلاگ جالبی بود
پاسخ:
لطف دارید دوست عزیز.
دوست من سلام 
منم یه نسخه پیچم با این تفاوت من تو هوای گرم اهواز تو تبریزی
عزیزم دریک کلام نسخه پیچی شغل نیست 
حمالیه 
حمالی 
زجرشو ما میکشیم حاش برا کسی دیگس 

پاسخ:
سلام دوست عزیز. البته بسیاری از کارهای دیگه هم همینطور هستند و این مسئله مختص به نسخه پیچی نیست. حتی خیلی کارها هستند که شرایط به مراتب سختری دارند. همین که توی اون هوای گرم میتونید زیر کولر گازی مشغول کار باشید خودش مزیت خوبی هست که شاید بسیاری از کارها این شرایط رو نداشته باشن. امیدوارم بتونید شغل مورد علاقه خودتون پیدا کنید.
سلام دوست عزیز ، امیدوارم که همیشه کانون خونواده تون گرم باشه ، من پزشک هستم ،به نظرم وقت بیشتری واسه کودکتون بگذارید ،  هیچ چیز ارزش این و نداره که بچه ، جایی غیر از پیش پدر و مادرش رشد کنه و تربیت شه ، البته مادربزرگ یه استثانست . مورد دوم اینکه ، من خودم هم خیلی وقتا نمیتونم خط خودم و بخونم ;-) واقعا خسته نباشید
پاسخ:
سلام. همونطور که فرمودید هیچ کس نمیتونه جای پدر و مادر رو برای بچه پر کنه ولی زندگی الان طوری شده که چاره ای جز کار کردن برای ما وجود نداره.
با سلام
خیلی خوشحال شدم از دیدن وبلاگتون
امیدوارم کانون خانواده تون هر روز گرم تر و گرم تر بشه
موفق باشید
پاسخ:
سلام دوست عزیز.
من هم امیدوارم شما همواره سالم و تندرست باشید.

با سلام و احترام

نقل قول های الهام بخش روز پدر.

نقل قول هایی از شخصیت های مشهور درباره روز پدر.

جمله هایی که کمتر شنیده اید.

نظرتان را با ما در میان بگذارید.

.

برگرفته از ایسا -ESSA.IR (پیش نویس ها)

پاسخ:
روز پدر بر همه پدرها مبارک.
مدت زیادی میخونمتون . یک تجربه ای که دارم و میدونم روانپزشکان هم تایید میکنند اینه که به جای سپردن به مادر بزرگ ها بچه رو به مهد کودک مطمئنی بسپارید من از یک سالگی پسرم رو گذاشتم نمیخوام تعریف کنم ولی واقعا هم از هم سن و سالهاش باهوش تر ،اجتماعی تر و خوب منطقی تر هست هم اینکه چند تربیتی نیست و احترام به مادر رو میدونه . همکارم بچش رو پیش مادر خودش میگذاشت بعد از مدتی گذاشت مهد کودک الان همش افسوس میخوره کاش از اول مهد گذاشته بود تا مشکلات الان کمتر شده بود.
پاسخ:
هر کدوم از این روشها معایب و مزایایی داره. همونطور که شما فرمودید بودن کودکان در محیط مهد کودک اونها رو باهوش و اجتماعی بار میاره و میتونه خیلی براشون خوب باشه. البته به نظر من هیچ چیزی جای تربیت مادر و بزرگ شدن بچه در کنار خانواده رو نمیگیره. ولی راستش کار ما اون قدرت و درآمد رو نداره که سپرذن بچه به مهد کودک توجیه اقتصادی داشته باشه. از طرفی کار ما گاها تا ساعت 12 شب طول میکشه که هیچ مهد کودکی این رو قبول نمیکنه. نکته دیگه ای هم که هست اینکه تمامی این مزایای مهد کودک به شرطی هست که مربیان مهدهای ما آموزش دیده و در سطح بالایی از سواد باشند که متاسفانه در ایران معمولا اینگونه نیست.
سلام. خدا قوت.
من از فردا میخوام برم داروخانه برای نسخه پیچی ، الان هیچی بلد نیستم و دوره ای هم نرفتم فقط اقای دکتر گفت که سه ما بیا تا یاد بگیری (البته بدون حقوق) ... من هم از بیکاری قبول کردم .. خواستم اگر ممکنه راهنمایی کنید .. چطور سریع مطالب را یاد بگیرم . و رو چه مواردی بیشتر کار کنم.
پاسخ:
سلام...ممنون دوست عزیز. 
سعی کنید قدم به قدم برید جلو. اولین کاری که باید بکنید نگاه کردن به قفسه ها و به خاطر سپردن اسم داروهاست. البته نیاز نیست همشو حفظ کنید همین که چشمتون به داروها عادت کنه کافیه. از نسخه های خوش خطتر شروع کنید به خوندن نسخه. حتما تو مدت کمتر از سه ماه قسمت اعظم کار رو یاد میگیرد. باز هم اگه سوالی بود میتونید از من بپرسید.
فقط یه نکته:
احتمالا نسخه پیچهایی که تو داروخونه مشغول کار هستند با شما رفتار زیاد خوبی نخواهند داشت. سعی کنید تحمل کنید و باهاشون رابطه خوبی داشته باشید. یه بزرگی میگه. نه هر کسی دوست توست و نه هر کسی دشمن توست. بلکه هر کس معلم توست. سعی کنید از هر کسی چیزی یاد بگیرید. امیدوارم توی کارتون موفق باشید.

خوشبحالتون بخاطره مادره همسرتون خوبه که همسرتون پشتیبان داره من نه ماه از پدرم هفت میلیون تومان قرض گرفتم ... بماند که بخاطره اون هفت میلیون تومن پول زندگی من تیره و تار شد و بجای اینکه سال اول ازدواجم خوش بگذرونم فقط تهدید شدم ! با فروختن زمین ارثیه همسرم قرض پدرمو دادیم ... بعد به مادرم گفتم بابا چرا منو تهدید کرد و توشرایط سخت گذاشت که زمین 20 میلیونی و هفت میلیون تومن بفروشیم برگشت گفت حرفه مفت نزن تو باید ممنون ما باشی که ازت این نه ماه سود بانکیشو نگرفتیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!! تو اون لحظه بدنم یخ زد... از همین الان هم دارم خط و نشون میبینم برای تهیه سیسمونی که ما اینو و میخریم و اون و نمی خریم ...نمیدونم شاید این حرفی که زدم به متنتون ربطی نداشت ولی من و برد به اون خاطرات ... الان هیچ حمایتی نه عاطفی و نه مالی از پدر و مادرم ندارم و همین باعث شده خیلی زود بشکنم ...
پاسخ:
زندگی در دوره ما واقعا مشکل شده و خیلی ها بدون حمایت خانواده ها قادر به شروع زندگی نیستند. متاسفانه بعضی از پدر و مادرها ما رو با جوونی خودشون مقایسه میکنن و میگن که ما اینطوری زندگی رو شروع کردیم، مگه کی از ما حمایت کرد که ما باید از شما حمایت کنیم! سالهای اول زندگی همسران جوون به حمایت زیادی نیاز دارن. کار پدر شما واقعا مناسب نبوده. امیدوارم قدم فرزندتون زندگیتون رو روشن و پرامید بکنه.
به امید فردایی سرفراز.
سلام
با اینکه معطرفم که شرایط زندگی سخت شده وناچاراً بعضی از خانوم ها همپای شوهرهاشون کسب درامد کنن،ولی تربیت فرزندان در دوران کودکان کم سن تر فقط کار مادر ها هست.ایشالله که حل شه
شما رو دعوت میکنم
پاسخ:
سلام. کار کردن خانمها در جامعه مشکلات دیگه ای رو هم به وجود آورده. یکی از این مشکلات که در شغل ما بیشتر به چشم میاد، رضایت خانمها به حقوقهای بسیار پایین هست. با توجه به اینکه خانمها وظیفه ای در قبال تامین معاش زندگی رو ندارند، حاضرن با حقوق خیلی کم کار کنن. و این باعث میشه کارفرماها بیشتر مایل باشن از خانمها برای کار استفاده کنن. و این یعنی بیکاری قشر در آمد زای جامعه. که علاوه بر تبعات مختلف اقتصادی مشکلات بسیاری زیادی از جنبه اجتماعی به وجود میاره.
به امید روزهای بهتر.
بازم سلام
درباره پست قبلیت حتما نظرم رو بخون تا دوباره با این جماعت از دماغ فیل افتاده درگیر نشی
کم و بیش با کار من که آشنا هستی
منم از موقعی که خانمم شاغل شده مشکل شما رو دارم ولی با بزرگواری مادرم و مادرزنم این مشکلمون حل شده که دخترمون یه روز پیشه مادر من و یه روز پیشه مادرزنمه
البته که شرایط هر خانواده ای فرق میکنه به امید روزای روشن
پاسخ:
متاسفانه شرایط زندگی به نحوی شده که خانمها هم همراه مردها مجبورن کار کنن. به نظر من خانمها برای کار خارج از خونه آفریده نشدن و کار کردن اونها باعث به وجود اومدن مسائل مختلفی میشه. باید حتما سعی بشه که این کار کردن آسیبی رو به بچه وارد نکنه. بزرگ شدن بچه توی چند تا خونه با قوانین مختلف میتونه توی تربیتش اثر سویی داشته باشه. این چند خانواده که دارن از بچه نگهداری میکنن باید خیلی با هم هماهنگ باشند و یادشون باشه که در هر موردی پدر و ماد بچه و فقط اونها هستند که باید در مورد تربیت بچه تصمیم بگیرن.
با سلام.من مدتی هسن که به دنبال یه مکمل خوب میگردم .بعضیا ول وومن رو پیشنهاد دادن از کجا میشه از اصل بودنش مطمین شد؟قیمتش و تعدادش رو میشه بهم بگین؟دیگه اینکه این مشاورهای زیبایی در داروخانه ها واقعا تحصیلات در زمینه زیبایی دارن یا تجربه و آیا میشه به حرف هاشون اعتماد کرد؟
پاسخ:
سلام. مکملهای متنوعی در داروخونه ها موجود هست و هر کدوم خواص خاصی دارند. یکی از محصولات معتبر هم ول وومن هست که با توجه به ویتامین ها مواد معدنی مورد نیاز بدن خانمها فرمول بندی شده. برای توضیحات بیشتر و دیدن شکل محصول به لینک زیر میتوانید مراجعه بفرمائید:
در مورد مشاورین زیبایی که توی داروخونه کار میکنن واقعیت این هست که این افراد معمولا تحصیلات مرتبطی ندارند و داروخونه ها و شرکتها برای فروش محصولات خودشون از این افراد بهره میگیرند. 
سلام  منم  با شما همکارم  نکات خیلی جالبی مطرح کردید متاسفانه کار کردن با این قشر به اصطلاخ تحصیل کرده( در نظر عوامپزشکان ودندانپزشکان ودارو سازان و... ازافراد با فرهنگ جامعه هستند ولی کسانی که که حتی چند ماه از نزدیک با این قشر در ارتباط بودند تماما این موضوع رو رد میکنند) من خودم با دکتر های زیادی کار کردم  وبه غیر از موارد اندک تماما خاطرات جالبی از انها نداشتم از پایمال کردن خق کسیی که برای انها کار میکندبگیرید تا ....  فکر کنم شما از خودتون خونه دارید چون منم متاهل هستم ولبا این حقوقو واقعا نمیتونم هزینه اجاره رو هم پرداخت کنم ومجبورم با ماشین  هم مسافر کشی هم کنم
پاسخ:
سلام. اون موقع که وارد این شغل میشدم فکر میکردم اینکه کارفرمای آدم تحصیل کرده و به اصطلاح دکتر باشه، یه مزیت بزرگی هست. دوست نداشتم حالا که مجبور شدم زیردست کسی باشم، اون فرد از نظر تحصیلات پایین تر از من باشه. ولی به مرور زمان فهمیدم که غرور کاذب این افراد شخصیت اونها رو بیش از حد متزلزل کرده و در برخی از موارد غیر قابل تحمل هستند. البته دوست ندارم برای همه داروسازها یه نسخه بپیچم. حتما توی این قشر هم افراد با وجدان و درستکار وجود داره. 
سهم یه نسخه پیچ از درآمد کلان داروخونه خیلی کم هست. حقوق نسخه پیچی اصلا کفاف زندگی رو نمیده و فقط برای دخترهای جوونی که دوست ندارن از بابا پول تو جیبی بگیرن کافی هست. البته اگه زیاد ول خرج نباشن، وگرنه پول شارژ تلفنشون هم نمیشه. خوشبختانه من یه خونه کوچیک دارم و توش زندگی میکنیم. وگرنه با این درآمدها به سختی میشد اجاره خونه هم داد. امیدوارم به زودی در امید به روی شما و البته خودم باز بشه و از این وضعیت نا به سامان رهایی پیدا کنیم.
یا حق.
۲۲ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۴۵ سعید ایزانلو
امیدوارم موفق باشید دوست عزیز
در این دوره زمانه بهترین کار کار کردن برای خود است (البته قابل تغییر است)
از حرفاتون اینطور نتیجه گرفتم که حقوق پایین از طرفی شما را نا امید کرده
و از طرف دیگه ساعت های کار و مسئله ی دیگه ای هم که خیلی برام قابل توجه بود کار نکردنتون بود.
برخی از افراد کلا کار نکردن رو دوست دارن بر عکس شما
امیدوارم کارتون رونق بگیره و موفق باشید
پاسخ:
سلام. به نظر من کار هست که شخصیت آدم ها رو مشخص میکنه. همیشه اولین سوالی که از یه فردی که تازه میخواهید باهاش آشنا بشید می پرسید، در مورد شغلش هست. دوست دارم شغلی داشته باشم که واقعا نشان دهنده شخصیتم باشه. دوست دارم مناسب با شخصیتم شغل پیدا کنم نه اینکه شغلی که پیدا کردم شخصیتم رو بسازه! 
پایدار باشید.
سلام ... بلاگ خیلی کاربردی و جالبی دارید

با تبادل لینک موافقید؟ خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشیم ;)
اگر موافقید ما رو با نام: متن اهنگ لینک کنید و اطلاع بدید تا با چه نامی لینکتون کنیم
باتشکر
پاسخ:
سلام دوست عزیز. متاسفانه وبلاگهایی که از نظر موضوعی با موضوع وبلاگ ارتباط ندارند لینک نمیشن. موفق و سربلند باشید.
مادر همسرم...
من هم اکثر موقع ها پسرکم رو به مادرم میسپارم.
یه روز همسری گفت که چی میشه بزاریم کنار مادر من! ولی من قبول نمیکردم فکر کرد که اعتماد ندارم خدای نکرده ولی وقتی پیشنهاد داد که یه ساعتی پیشتون بمونه....
همه زحمتا برا مادر زن
پاسخ:
به نظر من فرقی نمیکنه بچه پیش کی باشه. یه روز ما خودمون مجبور شدیم بچه رو به دختر خاله ی 17 سالش بسپریم. ولی نتونست از پسش بربیاد. مهم اینه که کسی که بچه به اون سپرده میشه با تجربه و صبور باشه.
لطفا ما رو لینک کنید.مطالبتون خوب بود
پاسخ:
ممنون از لطفتون. متاسفانه وبلاگهای نا مرتبط به موضوع، لینک نمیشن. موفق باشید.
۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۱۹ فروهر وَ فرداد
هی مادرها
اول بچه ها.......بعد هم بچه های بچه ها........کاش روز مادر از مادر زنتون به شکل متفاوتی نسبت به بقیه زنهای زندیگیتون تشکر کنید
پاسخ:
واقعا زحماتی که مادرها برای بچه هاشون میکشن به هیچ طریقی قابل جبران و قدردانی نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">