خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

یک بام و دو هوا

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۱۷ ب.ظ

مدتی هست که شربت لیسکانتین کمیاب شده. یکی دو ماهی هست که ما هم این شربت رو تموم کردیم و نسخه‌هامون رو جواب می‌کنیم. امروز بالاخره بعد از مدت‌ها 6 تا شربت لیسکانتین تو دو تا فاکتور جدا بهمون دادن. پنج تا از این شربت‌ها تو یه فاکتور به قیمت 37هزار تومن و یکی از اونها هم توی یه فاکتور دیگه بود به قیمت 72هزار تومن! شربت‌ها عین هم بودند. یه شکل، به همون اسم و از یک برند...

تنها تفاوت شربت‌ها در شرکت وارد کننده اونها بود. چون این دارو پیدا نمیشه، مجبوریم به هر قیمتی که باشه خریداری کنیم و به مریض‌ها بدیم. حالا مشکلی که داریم اینه که این شربت گرونه رو به کی بدیم. البته چون داروی کمیابی هست، فکر نکنم کسی به قیمتش اعتراض بکنه ولی به هر حال همه دوست دارند پول کمتری بابت دارو بدن. مخصوصا که شربت‌ها عین هم هستند. ممکنه کسی به تازگی از یه داروخونه دیگه، به قیمت پایینتری خریده باشه و به قیمت ما اعتراض کنه. درسته که ما فاکتور داریم و حق با ماست ولی به هر حال دوست نداریم مشتری به داروخونه، بی اعتماد بشه.

   آخه چند وقت پیش، اسپری نازونکس یه دفعه ده هزار تومن، ارزونتر شد. ما که هنوز نزدیک صد تا از این اسپری‌ها داشتیم هنوز اسپری جدید نخریده بودیم و به همون قیمت قبلی اسپری‌ها رو میفروختیم. یه روز یه نفر اومد که از فلان داروخونه نازونکس خریدم 39هزار تومن، شما به من دادید 49هزار تومن. بهش توضیح دادیم که قیمت قبلی اسپری همین بوده ولی قانع نشد و مجبور شدیم ده هزار تومن بهش برگردونیم.

  به هر حال برای اینکه همچین مشکلی برامون پیش نیاد قرار شد این شربت گرونه رو به نسخه‌ای بدیم که قیمت داروهاش زیاد میشه. تا قیمت لیسکانتین توش گم بشه! بالاخره این هم یه جورشه دیگه!

نظرات  (۷)

سلام

مگه معاون غذا و دارو نگفت امسال دارو گران نمیشه،

تازه گفت برخی از داروهای خاص هم برای مریضان قیمتش کمتر میشه!

سرکاریم انگار

پاسخ:
سلام. این حرفی هست که خیلی از مریض‌ها هم میگن. مخصوصا وقتی قیمت داروهاشون بیشتر از دفعه قبلی میشه. تو این روزها داروها هر روز داره گرونتر میشه فقط یه تعداد محدودی از هر دارو به قیمت پایین عرضه میشه که باعث شده سقف تعهدات بیمه کاهش پیدا کنه. این هم در نهایت به ضرر مریض تموم میشه. 
بیشترین "تورم" تو کشور مربوط به "دارو" هست حتی بیشتر از "ملک و ماشین" !!!
پاسخ:
بله متاسفانه همینطوره. چیزی که نباید اصلا گرون بشه بیشترین تورم رو داره. بیشتر داروها نسبت به پارسال بیش از دوبرابر شدند و بعضی ها حتی نزدیک به ده برابر. خدا به داد همه ما برسه.
خب گرونه رو نمیخریدید ... حالا به جای 6 تا 5 تا داشته باشید چی میشه مگه ؟
اما حالا که خریدید به نظرم بهتره گرونه رو شانسی بفروشید به نفرات اول اروزنا و نفر آخر گرون تره
یا اینکه هرکس که به نظر وضع مالیش خوب بود تو نسخه اون بزارید
پاسخ:
نمیشد نخرید. چرا که این دارو کمیاب هست و مریضها حتی حاضرند برای خریدن این شربت قیمتهای بالاتری رو هم بپردازن. یه بچه بیشتر هم این شربت گیرش بیاد خیلی بهتره که اصلا نتونه پیدا کنه و پدر مادرش اذیت بشن. مشکل اصلی عدم نظارت و نبود مدیریت درست هست. البته ما اون شربت رو فروختیم و خوشبختانه مشکلی هم پیش نیومد ولی بعضی از داروخونه ها هستند که به دلگرمی همون فاکتوری که دارند شربتهای ارزون رو هم به همون قیمت 72هزار تومن میفروشن و آب از آب تکون نمیخوره. 
موضوع جالبی وبلاگتون داره
موفق باشید
با عرض سلام،
به نظر بنده باید صاحب داروخانه ایثار کنه و این یکی را هم به همان قیمت مثل بقیه بفروشه، چی میشه مگه؟ بخدا راه دوری نمیره. امیدوارم صاحب داروخانه اهل صدقه دادن باشه، باور کنید یکروزی، یکجائی، بالاخره چند برابر بهش برمیگرده.
پاسخ:
سلام. خوشحالم که دوباره وبلاگ ما رو قابل دونستید و به ما سرزدید.
 بله همینطوره که میفرمائید. من هم اگه به جای دکترمون بودم شاید همین کار رو میکردم. ولی ما اینجا فقط نسخه پیچ هستیم. حالا خدا رو شکر که صاحب داروخانه ما اهل حرام و حلال هست. همینکه اون ارزون‌ها رو به قیمت اونی که گرون هست نمیده خیلی خوبه.بعضی از وقتها بعضی از داروخونه‌ها کارهایی میکنن که انگار اصلا خدایی وجود نداره و روز حسابی نیست. مخصوصا به مریضهای باکویی خیلی ظلم میکنن.
 خدا رو شکر میکنم که صاحب داروخانه ما اهل این کارها نیست. البته ما هم تو داروخونه مجبوریم کارهایی بکنیم که راضی به انجامش نیستیم ولی چه کنیم که کاری از دست ما برنمیاد.
دونه ای 37 هزارتومن!
من فکر کردم همش 37000 تومن
میگم تو اینترنت دیدم داروی صرع کودکانه کلی ناراحت شدم بابت نایاب شدنش
خدا بهمون رحم کنه
پاسخ:
بله همینطوره.

نمیتونین قیمتش رو تقسیم کنین؟ مثلا 6 تاش میشه109 تومن تقسیم بر شش میشه دونه ای 18 تومن این طوری اون وسط به اون بدبخت هم ظلم نمیشه
پاسخ:
این هم به فکرمون رسید. ولی این مشکل رو چند برابر میکرد. چرا که اونطوری باید به چند نفر جواب میدادیم. احتمال اینکه یکی از 6 نفر گیر دربیاد خیلی بیشتر از اینه که همون یه نفراز اون گیرها باشه.
 در ضمن قیمتی هم که محاسبه کردید، درست نیست. گفتم 5 تا از قسمت 37 تومن و یکی از قیمت 72 تومن که شش تاش میشه 257 هزار تومن. و هر کدوم میشه حدود 43 تومن. نه 18 تومنی که شما فرمودید.
ممنون از نظرتون.
پیروز باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">