خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

داروخانه تازه کار

جمعه, ۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ

توی این مدتی که دنبال کار می‌گردم، به خیلی از داروخونه‌ها سر زدم. بیشترشون که همون اول میگن، نیازی به نسخه‌پیچ ندارن و خیال ما و خودشون رو راحت می‌کنن. بعضی‌ها هم بعد از کلی سوال و جواب و آزمون میگن که نشد. بعضی‌ها هم هستند که میگن بیا چند روزی برای ما آزمایشی( یعنی بدون حقوق) کار کن تا ببینیم چی میشه! توی همین گشت و گذارهایی که توی سطح شهر  داشتم، رسیدم به یکی از داروخونه‌هایی که تازه داشت قفسه‌هاش رو میزد و خودش رو برای بازدید بازرسین معاونت و گرفتن مجوز افتتاح آماده می‌کرد...


این داروخونه رو یکی از داروسازهای جوان که توی یکی از داروخونه‌های مرجع تبریز مسئول فنی بود، معرفی کرده بود. میگفت این داروخونه مال یکی از دوستاش هست که امسال جواز تاسیس داروخونه رو گرفته. از اخلاق و شخصیت خانم دکتر خیلی تعریف کرد و میگفت که خیلی مناسب شما هست و در صورتی که توی این داروخونه مشغول کار بشید، از بابت اخلاق و خوش رویی هیچ مشکلی با دکتر نخواهید داشت. اینطور شد که شماره من رو به دوستش داده بود تا با من تماس بگیره. نزدیک ظهر بود که شوهر خانم دکتر با من تماس گرفت و گفت که اگه براتون میسر باشه ساعت 4 بعد از ظهر بیایید داروخونه تا با هم صحبت کنیم. راس ساعت چهار بود که وارد داروخونه شدم. البته چند دقیقه‌ای قبل از اون رسیده بودم و منتظر  شدم تا ساعت چهار بشه و وارد داروخونه بشم. توی این چند دقیقه از بیرون به داروخونه نگاه می‌کردم و موقعیت اون رو می‌سنجیدم. نزدیک یکی از دکتر خیزترین خیابونهای تبریز ولی یه کم داخل کوچه. برای اینکه بتونن با این همه داروخونه‌ی توی خیابون رقابت کنن، باید حسابی دم دکترها رو می‌دیدن. وقتی وارد داروخونه شدمیه پسر جوون که به نظر بیست و چند ساله میرسید، سخت مشغول چیدن قفسه‌ها بود. ازش پرسیدم من با آقای دکتر قرار داشتم، نیومدن؟ هرچند هر دو میدونستیم کسی که در موردش جرف میزنیم دکتر نیست، ولی متوجه منظورم شد و گفت که آقای مهندس تا چند دقیقه میرسن، تشریف داشته باشید تا بیان. حدود یه ربع توی داروخونه منتظر بودم و به قفسه‌ها و کار کردن پسر نگاه می‌کردم. از طرز چیدن قفسه‌ها معلوم بود که حرفه‌ای نیست و هر جا که میومد داروها رو بدون رعایت ترتیب خاصی کنار هم می‌چید. بالاخره بعد از مدتی آقای مهندس رسید. بدون اینکه خودم رو معرفی کنم، منو شناخت و از بابت دیر کردنش معذرت خواهی کرد و به شوخی گفت که انگار شما زیادی عجله دارید! طبق معمول همه داروخونه‌ها قبل از هر چیز از من در مورد سابقه کار و اینکه قبلا کجاها کار کردم و اینکه چرا از اونجاها در اومدم پرسید! من هم بدون اینکه به این داروخونه آخری اشاره کنم، گفتم که کار توی داروخونه شبانه روزی خسته‌ام کرده بود و خواستم که کمی از فشار کاریم کمتر کنم. بعد از این صحبت‌ها آقای مهندس از شرایط سخت تاسیس داروخونه و هزینه‌های سرسام آور اون گفت. از اینکه هنوز اول راه هستیم و شاید تا مدتها صبح تا شب اینجا بیکار بشینیم و صورت هم رو تماشا کنیم. میگفت چند ماهی طول میکشه که داروخونه کارش بگیره و بتونیم خرج خودمون رو دربیاریم. منظورش از این حرفها برام کاملا واضح بود ولی با این همه حرفهاش رو صریحتر کرد و ادامه داد که شاید تا چند ماه نتونیم حقوق مناسبی بهتون بدیم و شما هم باید حال ما رو رعایت کنید. من هم بهش گفتم که من خانواده دارم و شما بهتر از من میدونید که هزینه‌ها تو این دوره و زمانه در چه حدی هست. به هر حال قرار شد که فردا صبح بیام و با خانوم دکتر هم در این مورد صحبتهام رو بکنم. فردای اون روز وقتی به داروخونه رسیدم خانم دکتر داشت قفسه‌ها رو میچید. بعد از اینکه خودم رو معرفی کردم، من رو حسابی تحویل گرفت و ازم خواست که بیام اون ور پیشخون و بشینم. همونطور که شنیده بودم خیلی خوش اخلاق و خوشرو بود. ظاهرا امروز قرار بود که بازرسها از معاونت دارو بیان تا مجوز شروع به کار داروخونه رو امضا کنن. در مورد بازرسها از خانم دکتر پرسیدم و خانم دکتر گفت که مشکل خاصی نبوده و به چند تا چیز کوچولو مثل نبودن پرینتر و کولر و این چیزها گیر دادن که فردا باید برم معاونت تا باهاشون صحبت کنن. در مورد دیروز هم گفت که ظاهرا دیروز با آقای مهندس صحبت کردید و تنها مشکل مسئله‌ حقوق بوده که سعی میکنیم با هم به توافق برسیم. از من در مورد رقم پیشنهادیم پرسید و من هم رقم خودم رو گفتم. خانم دکتر هم گفت که با مهندس صحبت می‌کنه و نتیجه رو به من اعلام میکنه. توی این چند دقیقه‌ای که توی داروخونه بودم چند نفری هم اومدن و داروی دستی خواستن که خانم دکتر قیمت داروها رو از من می‌پرسید و میداد. بعد هم ازم خواست که بعد از ظهر ساعت 5 بیام داروخونه و کارم رو شروع کنم. من هم رفتم خونه و خوشحال از اینکه تونستم که جای خوبی برای کار پیدا کنم، ناهارم رو خوردم و کم کم داشتم آماده رفتن به داروخونه میشدم که تلفنم زنگ زد. صدای آقای مهندس بود. بعد از سلامی کوتاه و بدون احول پرسی بهم گفت که هنوز جواز افتتاح داروخونه رو بهشون ندانن و شاید یه مدتی نتونن کار رو شروع کنن. شما هم منتظر ما نمونید و به داروخونه‌های دیگه سر بزنید تا یه جای مناسب برای خودتون پیدا کنید! 


نظرات  (۴۹)

من فوق دیپلم مهندسی پزشکی هستم میخام یدونه داروخانه بزارم آیا ممکنه ؟؟

مسئول فنی از کجا پیدا کنم 

پاسخ:
اگه سرمایه خوبی داشته باشه با هر تحصیلاتی میتونید داروخونه داشته باشید. ولی اگه تو این کار سر رشته نداشته باشید نمیتونید موفق بشید.
سلام من فوق دیپلم صنایع شیمی دارم بنظرتون تکنسین داروخونه بهتره یا اینکه مهندسی شیمی رو بگیرم؟؟؟؟
پاسخ:
به عنوان اینکه بخواین یه شغلی هر چند با درآمد پایین داشته باشه نسخه پچی خوبی ولی برای آینده تون رشته خودتون رو ادامه بدید. البته اگه به رشته ای میخونید علاقه ندارید بهتره ادامه اش ندید.
۰۹ مهر ۹۷ ، ۲۳:۵۷ سینا دانشجوی داروسازی
نکته بعد اینکه مطمئن باشین هیچ داروسازی بیکار نمیمونه چونکه تمام رشته های پزشکی و پیرا پزشکی به دارو بستس  و فضای شغلی برای داروسازها بیشتر از هر رشته ی دیگه است هیئت علی-داروخانه-مسئول فنی-شرکت دارویی-داروسازی در کشور های دیگر از پزشک و دندانپزشکم درامدش بیشتر است خیلی ها به خارج رفتن و درامدای فوق العاده دارند...در ضمن در داروخانه های بزرگ حقوق مسئول فنی بسیار زیاد است  و ساعتی به ۱۵۰ میرسد... خلاصه کلام مطمئن باشید هر اتفاقی بیافتد هیچوقت در زمینه ی دارو کاری نمیکنند که داروسازان از کار بیافتند چون در اینصورت تمام جامعه پزشکی بیکار میشن  وقتی دارویی نباشه نه پزشکی هست نه دندانپزشکی...
پاسخ:
ممنون از نکاتی که فرمودید. البته وقتی ما هم دانشجو بودیم میگفتن توسعه بدون ریاضی ممکن نیست. با داشتن این مدرک ممکن نیست بیکار موند...
۰۹ مهر ۹۷ ، ۲۳:۴۸ سینا دانشجوی داروسازی
سلام
مطلبون جالب بود...ولی داشتم نظراتو میخوندم یه چیزایی میگفتین بنظرم دارین اشتباه میکنین...
اول اینکه کمترین حقوق یک دارو ساز به ازای ۷یا ۸ ساعت  در روز بدون روزای جمعه حدود ۶ و خوردی میلیون در ماه است...حالا بعضیا  که اکثرا در واقع بیشتر ۱۶ سذعت کار میکنن خوب دو برابر میشه ولی تو داروخانه دیگر
در مورد خرید داروخانه خوب اشباع بودنش کعلومه درحال حاضر تمام رشته ها اشباع شده و در این مورد چیز عجیبی نیست مردم فرهنگشو ندارن که علاقشونو دنبال کنن فقط به فکر پول هستن... یک پزشک عمومی اگر در استانی که پزشک خانثاده نباشه کار کنه در حد ۲ یا ۳ میلیون درامدشه اونم با کلی استرس و مسیولیت بالا و واقعا سخته...ولی یک مسیول فن هیچ کار خاصی انجام نمیده و کارش بدون استرس و راحته...
و درضمن درس داروسازی سختی های خودشوداره پزشکی هم سختی های خودشو داره هیچکدام راحت نیست
متاسفانه تو ایران تمام رشته ها اشباع شده و واقعا شما تو هررشته رفتین باید تخصص بگیرین تا درامدی که موردعلاقتونه داشته باشین...اگر داروسازی تخصص بگیرد میتواند درس دهد میتواند در داروخانه ها کار کند و تماما بالای ۸میلیون از هرکدام به راحتی در می اورد...
رشته داروسازی کاری راحت و پثل مناسبی دارد...شما هر رشته ایی برین نسبت به کارتون پول خوبی نخواهید گرفت ولی داروسازی کاری راحت با پولی خوب دارد...انقدر ذهن مردم را خراب نکنید ممنون
پاسخ:
با تشکر از شما. اتفاقا کار داروخانه یکی از پر استرس ترین کارهای دنیاست. حتما بعد از اینکه وارد کار شدید متوجه سختی های کار خواهید شد. البته اگه به نظر شما 8 میلیون پول خوبی باشه شما خیلی قانع هستید. داروخونه ما الان ماهی بیشتر از 100 میلیون در آمد خالص داره ولی همیشه در حال آه و ناله هستند. موفق باشید.

سلام دوستان عزیز من به یک دکتر داروساز جهت داروخانه ام در استان لرستان شهرستان الیگودرز نیاز دارم در صورتی که دکتری را سراغ دارید که بتونه با من همکاری کنه ممنون میشم معرفی کنید یا اگر لینکی هست که بتونه منو در پیدا کردن دکتر داروساز کمک کنه به من معرفی کنید ممنونم

09120212805


پاسخ:
انشااله که زودی پیدا بشه.
سلام...
من رشتم هیچ ربطی به داروسازی نداره ، اگه بخوام از صفر یه داروخانه رو راه بندازم به چه افراد و امکانات و مدارکی احتیاج دارم؟؟
پاسخ:
راستش به صورت رسمی این کار ممکن نیست. باید با یه داروساز همکاری داشته باشید. 
۲۶ اسفند ۹۶ ، ۰۳:۲۲ دانشجوی ترمک دارو
چرا انقدر ناامید میکنید همه رو؟ بعدم اخر نفهمیدم شما دکترید یا نسخه پیج؟
من بعد سه سال اومدم دارو
رتبم به پزشکی هم میخورد به دندونم میخورد از دندون که بیزار بودم میموند دارو و پزشکی خب بین این دو از پزشک میپرسیدم میگفت برو دارو از داروساز میپرسیدم میگفت برو دندون...پزشکا منو ترسوندن از پزشکی کارش سخته و روحیه ی انچنانی میخواد و... داروسازا هم چیزی نمیگفتن میگفتن خوبه بد نیست فقط معلمم میگفت داروسازی سرمایه میخواد الان شما داری میگه با سرمایه هم باید خوش شانس باشی مجوز مطب پزشک که قراره اشباع شه داروخونه هم که اشباع شه پس چی بخونیم؟ یهو بگین چیزی نخونید دیگه میری راجب پزشکی تحقیق میکنی میگن اشباع میشه در اینده راجب دارو میری همینو میگن راجب هر رشته ای میری همینو میگن...واقعا چرا هیچکی راهنمایی درست نمیکنه؟ مشاور خود من میگفت برو دارو چون بچشم رفته راضیه حالا بعدا فهمیدم فامیلاشون داروخونه دارن واسه بچش کار فراهمه خب ببخشید واقعا الان من پزشکی هم ازاد اوردم واقعا داره حالم بهم میخوره دیگه انقد از دارو بد شنیدم اینهمه درس میخونیم با مدرک دکتری ...تازه داری میگی اگه داروخونه بزنی هم درامد پایینه دیگه اینو واقعا بنظرم اشتباه میکنی من تو شهر خودمون از دکتری که داروخونه مال خودش بود پرسیدم خیلی درامدش خوب بود
پاسخ:
من یه نسخه پیچم. از اسم وبلاگ هم معلومه. به نظر من هر چی میخوای بخون. ولی باید تو اون رشته تاپ باشی. ما یه فامیل داشتیم امسال کنکور داده بود. میگفت فقط پزشکی میزنم. بهش گفتم دوست داشتی جای فلان استاد دانشگاه بودی...گفت آره. گفتم رشته اون استاد دانشگاه شیمی، پزشکی نبوده. ولی الان رئیس دانشگاه درجه یک کشور شده و حقوقش از اکثر پزشکها بیشتر هست. 
سلام دوست عزیزم با ارزوی موفقیت برای شما
حرفاتون درسته و داروسازی درس سختیه او خواستن توانستن هست و هر درسی سختی های مربوط به خودش رو داره و راحت نیست چه خوندنش  چه کار پیدا کردن
من همه کامنتارو نخوندم اما چیزی که بیشتر در پیام های شما دیدم این بود که داروسازی اشباع میشه در صورتیکه از نظر من این درست نیست چون دلیل اینکه رشته های مهندسی اشباع شد به این دلیل بود کنکور ازاد رو برداشتن و رشته های مهندسی اکثرا در دانشگاه ازاد ثبت نامی شده و حتی اگه طرف کنکور هم بده با رتبه نه خیلی خوب و نه خیلی بد بیاره اگه تعیین رشته اش درست باشه بدون شک دانشگاه خوب با رشته مهندسی دلخواهش میاره ، بعد اون قضیه  مهندس زیاد شد و همه بیکار شدن اما نمیشه این رو قطعی گفت که این اتفاق هم برای پزشکی و دندونپزشکی و داروسازی میفته چون این سه رشته خیییییییلی طرفدار داره و اینکه چندسال دیگه ادم راحت بتونه بره ثبت نام کنه بشینه داروسازی بخونه یا راحت وارد دانشگاه بشه غیر ممکنه اینا هنوز خود کنکور رو برنداشتن چه برسه اینکه داروسازی رو راحت بشه رفت و إشباع بشه ، و از طرفی خیلی رقابت ها سخت و تنگاتنگ شده طرف و به چشم خودم دیدم أنصاف به خرج نمیدن یکی که رتبه اش بده قبول میشه یکی که رتبه اش زیر هزاره هیچی نمیاره! و از بین این همه رقابت کننده تعداد کمی به داروسازی یا دو تا رشته تاپ دیگه میرسن و این إشباع شدن بنظرم درست نیست چون اونجوری مثل الان که تو هر خانواده ده تا مهندس پیدا میشه ، نمیشه که چند سال دیگه مثل اب خوردن کلی داروساز داشته باشیم و الان قبول شدن در رشته داروسازی کار سختی شده و شرایط کشور و اموزش و پرورش داره بدتر میشه پس از نظر من إشباع این رشته غیر ممکنه و رسیدن بهش در چند سال اتی به راحتی نیست ، الان همه کسایی که میشناسم پزشکی میخواستن نتونستن بیارن رفتن مهندسی یا چندتا از دوستام رفتن خارج از کشور و از طرفی در امد مسئول فنی تو شهر ما پنج میلیون از ساعت ٩ صبح تا ٢ بعد از ظهر اگه داروخانه بزنن که به مرور بیشتر و بیشتر خواهد شد، ببخشید نظرم طولانی شد ، خسته نباشید ،
پاسخ:
حرفهاتون رو تایید میکنم. ولی فقط این رو بگم که تو شهر ما در دو سال گذشته داروخانه ها دو برابر شدن. ولی جمعیت کمتر از 5 درصد رشد داره. ولی این یعنی کاهش درآمد داروخونه ها. 
سلام میخواستم بدونم در این شغل ماهی درامدش چه قدر است ممنون از پاسختون
پاسخ:
عدد خاصی نیست گه بگم. بستگی داره به خیلی چیزها. ولی اینو بگم که اگه پول زیاد دنبالش هستید نسخه پیچی شغلی نیست که به دردتون بخوره. میشه زنده موند ولی نمیشه زندگی کرد.
سلام...حالتون خوبه...چند تا سوال داشتم..
ببخشید دانشجوی داروساز از سال چندم تحصیل میتونه کار کنه..... و اینکه میگن داروسازی رو حداقل در پنج و نیم سال میشه تموم کرد ...راهی هس که زودتر تموم بشه...تشکر.....
پاسخ:
قبلا از ترم 7 به بعد میتونستن به عنوان قائم مقام تو داروخونه کار کنن. ولی با قوانین جدید فقط دانشجوهای سال آخر میتونن تو داروخونه کار کنن.
احتمالا داروخونه ای که رفتین گفتین تو خیابونای پردکتره شهره، خیابون 17شهریور نیست؟؟ قطب پزشکی استان
پاسخ:
تقریبا همینطور هست. البته اینو هم بگم که در سالهای اخیر خیابون 17 شهریور رونق سابق رو از دست داده و جاش رو به منطقه گلگشت داده. الان بیشتر پزشکهای دانشگاهی و فوق تخصص تو این منطقه فعالیت دارن. 
۰۶ دی ۹۶ ، ۱۲:۲۹ امیرحافظ
سلام. خدمت همه دوستان، الغرض مدتی هست به دنبال فردی میگردم ک دکترای داروسازی خونده و تموم کرده، واسه تاسیس داروخونه تو استان س و بلوچستان،شهرستان ایرانشهر،هزینه صفر تا صدشو میدم،اگ. کسی بود اطلاع بدید ممنونم. 09158481582
پاسخ:
انشاله که پیدا میشه.
۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۲:۴۵ دانشجوی داروسازی
سلام من دانشجوی ترم ۱ داروسازی هستم به رشتم علاقه دارم ولی اینده کاریش منو می ترسونه یعنی می خواستم ببینم تا موقعی که ما فارق التحصیل بشیم به نظرتون در اون بازه زمانی  مجوز داروخانه در مناطق محروم رو می دن یا اونم اشباع می شه

نکته دوم من پدرم حدود ۸۰۰ میلیون سرمایه دار احتمالا اگر همینجور پیش بره تا پایان فارغ تحصیلی من به ۱،۳۰۰ یا ۱،۴۰۰ می رسه که از اونجایی که تک فرزند هستم مشکلی در  خرج بخشیش برای داروخانه ندارن پدرم هم اگفته اشکالی ندارد اما می خواستم ببینم هزینه تاسیس داروخانه در شهرستان کوچک که مرکز استان هم نیستند مثل فسا یا .... چقدر می شه و من می تونم بخشی از هزینه پدرم رو پس بدم بهش با کار در داروخانه یا نه بهتر مسول فنی باشم یا برم مناطق محروم امتیاز بگیرم

ایا به نظرتون در رشته مربوط بمونم یا دوباره کنکور بدم
پاسخ:
به نظر من همین رشته رو ادامه بدید. با این پولی هم گه گفتی به راحتی میشه تو شهرستان های کوچیک داروخونه تاسیس کرد. نگران نباشید و خوب درستون رو بخونید. به نظر من تا اون موقع کلا بحث امتیاز داروخونه حذف خواهد شد مثل خیلی از شغل های دیگه که دیگه نمیتونن به بهانه اشباع مجوز ندن. ولی فارغ التحیلان داروسازی میتونن هر جایی که دوست داشتن داروخونه تاسیس کنن. ولی شاید اون موقع دیگه داروخونه ها در آمد الان رو نخواهند داشت.
سلام.امیدوارم موفق و پاینده باشید
یه سوال داشتم اگه امکان داره لطفا جواب بدین، من امسال میخوام دوباره کنکور بدم و قصد داشتم رشته داروسازی را انتخاب کنم، به نظر شما این رشته رشته خوبی هست؟ درآمد خوبی دارد؟ ساکن تهران هستم
پاسخ:
رشته داروسازی الان سومین رشته پرطرفدار تجربی هست دیگه. ولی این نکته رو هم باید در نظر گرفت که شما قراره 5 یا 6 سال دیگه این مدرک رو بگیرید. شرایط اون موقع شاید با الان خیلی متفاوت باشه. مثلا زمان ما تو شاخه ریاضی کامپیوتر و عمران بهترین رشته ها بودن ولی الان از دم همه بیکارن یا مشغول کارهای نا مربوط به رشته شون هستن.
سلام می شه بدونم در امد یک مسءول فنی جقدر هست ؟
پاسخ:
امسال حقوق مسئول فنی چیزی حدود ساعتی 25 هزار تومن هست. یعنی حدود روزی 200 تومن و ماهی در حد 5 میلیون.
سلام هزینه تاسیس مجوز داروخانه به اگه امتیاز لازم را داشته باشی چقدر هست؟
پاسخ:
راستش نمیدونم. 
سلام  30سالمه ارشد بازرگانی دارم از شهیدبهشتی می خواستم کنکور بدم و داروسازی بخونم نظرتون و میخواستم بدونم
پاسخ:
راستش موقعی که من تو دبیرستان انتخاب رشته میکردم، رشته ریاضی فیزیک تو بورس بود. من هم ریاضی فیزیک خوندم. ولی الان وضعیت جور دیگه ای هست. الان همه تجربی میخوان بخونن و دکتر بشن. چون وضعیت شغلی مهندسی ها اصلا خوب نیست. راستش این نکته رو در نظر داشته باشید که داروسازی خوندن شما حداقل 5 سال طول میکشه. آیا 5 سال دیگه وضعیت همینطوری باقی میمونه. تو دو سال اخیر تعداد داروخونه ها تو تبریز 2 برابر شده. هر سال نزدیک 100 تا داروخونه تو شهر ما تاسیس میشه....
سلام.
بنده امسال انتخاب رشته میکنم و شدیدا به داروسازی علاقه دارم و علاقه ام به حدی هستش که شب روز به داشتن یه داروخانه فکر میکنم و یه چندتا سوال دارم که ممنون میشم جوابمو بدین.
1.سرمایه لازم برای تاسیس یه داروخانه چقدره؟ممظورم سرمایه لازم برای خرید دارو و قفسه و اینجور چیزا و....
2.آیا واسه تاسیس یه داروخانه باید وثیقه گذاشته بشه؟مثلا واسه داروخانه توی ارومیه باید وثیقه چند میلیونی گذلشت.
3.من الان دوره اول دبیرستان هستم و معدلم توی هفتم19.50توی هشتم19.36و امسال هم که نهم هستم حداقل میتونم19.25بیارم،به نظرتون من میتونم داروسازی بخونم؟و واسه داروسازی باید رتبه کنکور چقدر باشه؟
4.آیا میشه اگه یه طرف یه درمانگاه مثلا سمت چپش یه داروخانه باشه آیا میشه سمت راست درمانگاه یه داروخانه دیگه ایی زد؟؟؟؟؟؟
تورو خدا جواب بدین
پاسخ:
1- توی شهرهای کوچیک حداقل 300 میلیون. توی شهرهای بزرگ هم بیش از یک میلیارد.
2- چیزی در این مورد من نشنیدم. برای تاسیس داروخونه در شهرهای بزرگ یا باید اونقدر تو مناطق محروم کار کرد که امتیازش به حد نصاب برسه و یا باید مجوز یه داروساز دیگه رو خریداری کرد. که مثلا تو تبریز چیزی حدود 600 میلیون هست فقط امتیاز زدن داروخونه. 
3- معمولا داروسازی در بین رشته های علوم پزشکی بعد از داندانپزشکی و پزشکی بیشترین خواهان رو داره. و رتبه خوبی برای قبول شدن میخواد. برای اطلاعات دقیقتر میتونید سری یه سایتهای مختلف در این زمینه بزنید.
4- زدن داروخونه شرایط خاصی داره. یکی از اون شرایط حد فاصل بین داروخونه ها هست که نباید از چند متر مثلا کمتر باشه. ولی منطقه به منطقه این مقدار متفاوت هست.
سلام بنده فوق لیسانس حسابداری هستم و تا کنون نتوانستم کار خوب و پر درآمدی پیدا کنم
بطور اتفاقی به کلاسهای دارویاری و نسخه پیچی رفتم و چند روزیست ک در داروخانه هم دوره عملی میگذرانم
تصمیم دارم که دوباره فوق لیسانس شیمی دارو و دکترای آن را بخوانم برای تاسیس داروخانه در مشهد
بنظر شما آیا این کار معقولیست؟
آیا الان میتوانم با وجود یک مسئول فنی داروخانه تاسیس کنم؟
پاسخ:
همه این کارها ممکن هست ولی به شرط اینکه چند میلیاردی سرمایه داشته باشید. 
سلام
نمیدونم یه عده چطور معماری رو با داروسازی مقایسه میکنن؟ قیاس مع الغیر که میگن اینه . هه
پاسخ:
کی مگه داروسازی رو با معماری مقایسه کرده؟
سلام...لطفا پیامی که اشتباها خصوصی براتون فرستادم همین جا جواب بدین.بازم ممنون
پاسخ:
سلام. چون فرمودید اشتباهی خصوصی فرستادید پیامتتون رو اینجا دوباره میذارم که دوستان دیگه هم بدونم که چی میگیم:

با سلام من دانشجوی داروسازی ترم 7هستم و میخوام تا دو هفته دیگه برم و کار توی داروخونه رو یاد بگیرم اما متاسفانه با وجودی که درس فارماکولوژی رو با نمره های عالی پاس کردم یه کلمه ازش یادم نیس و نمیدونم که آیا داروخونه رفتن برام سودی داره یا نه و اگه بخوام تو این دو هفته یه خورده آمادگی پیدا کنم چی بخونم.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

خیالتون راحت باشه. تنها چیزی که شاید توی داروخونه نیازی به اون نداشته باشید، درسهای فارماکولوژی هست. موفقیت توی این کار هیچ ربطی به نمره شما توی فارماکولوژی نداره. نیازی به هیچ مطلالعه ای نیست. فقط هر چیزی که قبلا در مورد دارو و داروخونه میدونید رو فراموش کنید. راحت باشید. توی داروخونه خیلی چیزها یاد میگیرید که توی هیچ دانشگاهی آموزش نمیدن. پس حتما برید. موفق باشید.
با سلام.مگه پزشکا و داروسازا بیکار میشن؟مگه شیفتی 3 ،4 میلیون برای مسیول فنی کمه ؟من خپدم معماری خوندم الان به شدت پشیمونم که چرا دارو نخوندم،بعد یه مدت کار کردن پروزه ها خوابیده و بیکار میشی تازه اون موقع که کار داشتی مگه چقد به من میدادن ماهی 500 هزار تومن به ازای روزی 9 ساعت کار با کامپیوتر و ارتوروز گردن.می خوام رشتمو عوض کنم و دارو بخونم،به نظر شماکار درستیه؟ماهی 3،4میلیون مسیول فنی مگه کمه؟
پاسخ:
مطمئن باش تا اون موقع که شما درستون تموم بشه داروسازی هم مثل هر رشته دیگه ای اشباع شده و کاری براش نیست. البته همین الان هم کسی که داروسازی خونده و سرمایه باز کردن داروخونه نداره مجبوره بره یه جایی مسئول فنی بشه و ماهی دو، سه تومن حقوق بگیره. البته اگه خوش شانس باشه...
۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۵ فروهر وَ فرداد
مسئله ایی که برای ما مهمه اینه که شما رفته باشی سرکار...ایشالا اوضاعتونم ثابت بشه...حالا هروقت شرایطش بود وبو اپ کنید...همین که خیالمون از بابت کار...راحت شده مهمه...برای وبلاگ حالا وقت هست...خدا رو شکر
پاسخ:
سلام دوست عزیز. از اینکه اینقدر نگران من و اوضاع و احوالم هستید واقعا ممنونم. امیدوارم همیشه سالم و شاد باشید.
با سلام دکتر داروساز بیکار داریم؟؟؟؟یا نداریم یا خیلی بیکار دارن داروسازا چون من پزشکی هم قبول شده بوده بودم با روحیم نخورد اومدم دارو ممنون میشم جواب بدینن
پاسخ:
داروسازها هم بیکار دارن. اون هم خیلی زیاد. هر سال کلی فارغ التحصیل داروسازی توی تبریز داریم. ولی مگه هر سال چند تا مجوز داروخونه میدن!
۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۶ ✿✿ یاشل ✿✿
کجایی دکتر جان؟
کار پیدا شد؟
نمینویسین؟
این سایت واسه کاریابی خوبه من از همینجا کار پیدا کردم :

http://www.iranjob.ir
پاسخ:
سلام یاشل. یه مدتی هست که سرم خیلی شلوغه و فرصت نوشتن پیدا نمکنم. من وبلاگ شما رو به لیست وبلاگهایی که دنبال میکنم اضافهه کردم و هر وقت مطلب بنویسی توی صفحه مدیریت من نشون میده. این خیلی راحتتر از چک کردن روزانه وبلاگها هست. تو هم منو توی لیستت اضافه کن تا به محض اومدن مطلب جدید با خبر بشی. به زودی انشااله خواهم نوشت. زنده باشی.
سلام
تورو خدا اگه ممکنه به سوالم جواب بدید:
من امسال کنکور دادم و اگه خدا بخواد رتبه دو رقمی رو تو تجربی بدست میارم. خودم دوست دارم برم دکترای پیوسته ی بیوتکنولوژی دانشگاه تهران ولی همه میگن که تو این رشته کار درست و حسابی یافت نمیشه و جزو علوم پایه هست و کسی برای تحقیقات پولی نمیده و باید حتما از کشور خارج بشی (که من غم غربت رو نمیتونم تحمل کنم) و ... حالا بعد از بررسی فهمیدم که از گرایشهای دوره Phd داروسازی گرایش بیوتک دارویی است.
خواستم بپرسم به نظرتون این تصمیمم عاقلانه است که اول دارو بخونم و بعدش هم بیوتک دارویی رو یا اینکه مستقیم برم خود رشته بیوتک رو الان انتخاب کنم؟؟ چون خود بیوتک جزو علوم پایه است ولی دارو جزو رشته های پزشکی.
فقط اینجا شکم بدین خاطره: من درمورد دارو بطور کلی تحقیق کردم ولی چند سوالم بی جواب ماند:
اول: بعد از اینکه من 10 سال درس خوندم و تخصص بیوتک دارویی رو در Phd داروسازی گرفتم، به چه کارهایی میتونم برم و اگه ممکنه بگید الان رنج حقوق دریافتی برای هر کدومش چقدره؟؟(خیلی دونستن حقوقش مهمه. چون خونوادم میگن برو پزشکی تهران و بعدش ماهی 30 میلیون حداقل درآمدته و تو داروسازی یه همچین پولی نمیدن و ... به همین خاطر میخوام بدونم چقدر حقوق میدن که به خونوادم بگم)
دوم اینکه از سال چهارم که اجازه ی کار بهم میدن، کجاها میتونم تو تهران مشغول به کار بشم و چقدر از همون اول بهم حقوق میدن و این کار کردن به درسم لطمه نمیزنه؟ یعنی تداخل نداره؟
سوم اینکه من عاشق تحقیقات هستم و اصلا خود بیوتک پیوسته رو برای همین دوست دارم. ولی میگن تو داروسازی هم جا برای تحقیقات خیلی بازه. درسته؟؟؟ و ممکنه بگید الان کجاها یه داروساز رو بعنوان محقق قبول میکنن و آیا حمایت مالیش هم میکنن؟؟
اگر جواب بدید ممنون میشیم. آخه اینا مجموع سوالای خیلی از بچه ها بود که جوابی تو اینترنت براشون نیست و امیدمون اول به خدا و بعد به شما همکاران آینده (!) است. آیا اگه جواب دادید میتونیم اون رو تو سایتمون بذاریم تا بقیه ی بچه ها هم استفاده کنن؟
منتظر پاسختون میمونیم.
اجرتون با سیدالشهدا
پاسخ:
دوست عزیز سلام. اول اینکه باید بگم از این که وبلاگ من خواننده گان خوب و درس خونی مثل شما داره واقعا خوشحالم. حقیقت مسئله این هست که در مورد سوالهایی که فرمودید شاید نتونم زیاد راهنمای خوبی باشم. ولی تا جایی که میتونم بهتون کمک میکنم. جواب من رو هم هر جایی که خواستید میتونید انتشار بدید.
داروسازها مغمولا به دو گروه کلی تقسیم میشن. یه عده که قسمت عمده داروسازها هستند وارد کار داروخونه داری میشن و به جای داروسازی داروفروش های حرفه ای میشن. مطالبی هم که توی دانشگاه خوندن 99 درصدش به دردشون نمیخوره. کارشون میشه سر و کله زدن با مریض و نسخه پیچ و ویزیتور! سفارش دارو، نوشتن چک و این کارها. خیلی کار تخصصی شون میشه نوشتن دستور داروها و یا به عبارتی خط کشیدن روی جعبه های دارو که مثلا از این روزی یکی از اون یکی صبح و شب یه دونه... در آمد این عده خیلی متغییر هست از ماهی سه چهار تومن بگیر تا ماهی 50 یا 60 میلیون تومن. البته عده معدودی هم هستند درآمدهای چند صد میلیونی دارن که خیلی کم هستند. دسته دوم داروسازها که داروسازهای واقعی هستند و گمون میکنم شما دوست دارید یکی از اونها بشید، کارشون تحقیق و پژوهش و درست کردن داروها هست. متاسفانه از میزان درآمداین عده قلیل اطلاع کافی ندارم و چیزی هم نمیتونم بگم. البته یه دسته دیگه از داروسازها هم هستند که فک نمیکنم براتون مهم باشن، اینها میرن توی بعضی ادارات و شرکتها استخدام میشن و کارهای اداری انجام میدن. یه دسته هم هستند که شرایط تاسیس داروخونه رو ندارن و میرن توی دیگر داروخونه ها به عنوان مسئول فنی کار میکنن. در آمد این کار هم زیاد نیست. و در حدود 3 یا 4 تومن در ماه هست. 
دانشجوهای به اصلاح 140 واحدی هم میتونن به عنوان مسئول فنی توی داروخونه ها کار کنن که حقوق درست و حسابی بهشون نمیدن ولی برای یاد گرفتن کار خیلی خوبه و کسانی که میخوان داروخونه بزنن براشون مفید خواهد بود.
امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم.
یا حق.

حدس میزنم کار پیدا کردید ولی نیومدید بنویسید

ایشالا که اینطور هست
پاسخ:
حقیقتش همینطور هست. مدت کوتاهی هست که توی یکی از داروخونه ها مشغول شدم. ولی وضعیتم هنوز ثبات کافی رو نداره. انشااله با رسیدن به یه ثبات نسبی دوباره وبلاگ حال و هوای جدیدی پیدا میکنه.
سلام
روزی چند بار به وبلاگتون سر میزنم بلکه پست جدید و خبر خوب ببینم
امیدوارم هرررر چه زودتر این اتفاق بیافته
مطمئن باشین بیکاری خیلی خیلی بهتر از کار کردن زیر دست انسانهای آدم نما و پست هست
دست حق به همراهتون
پاسخ:
سلام دوست عزیز. انشااله به زودی پست جدید رو با خبرهای خوب خواهم نوشت. از همه کسانی که توی این مدت بیکاری کنار من بودن و با نظراتشون منو دلگرم کردن، خیلی خیلی سپاسگذارم. 
سلام.
امیدوارم خوب باشید و بزودی مشکلتون حل بشه.
ببخشید میدونم شرایطتون خوب نیست ولی ممنون میشم اگه ممنکنه سوالمو پاسخ بدید
من امسال کنکور دادم و به رشته داروسازی علاقه دارم یعنی به اطلاعات و شغل پزشکی.ولی جدا از مبحث رتبه بدلیل مدت زمان تحصیل رشته ی پزشکی و... تمایلی به رشته ی پزشکی ندارم.میخوام از این سه ماه هم برای کسب اطلاعات و تجربه در جهت همین رشته استفاده کنم
چند وقت پیش آگهی مبنی بر دوره های اموزشی کار در داروخانه توسط انجمن داروسازان دیدم که یه دوره ی سه ماهه با مبلغ 550 هزار تومان هست.
حالا سوالم اینه:
1.بنظرتون اصلا داروسازی بخونم فایده ای داره؟یا حتما باید داروخانه از خودم باشه تا سود داشته باشه؟ و مهم تر درآمد یه تکنسین داروخانه حدودا چقدره؟
2.میتونم رو این دوره اموزشی حساب کنم و برای کسب تجربه برم پیش یکی از اقوام که تکنسین هست؟
واقعا کمکم میکنید اگه جواب بدید.
ممنون.
پاسخ:
سلام. به نظر من بهتره قبل از رفتن به کلاسها برید پیش همین آشناتون و یه مدت کار کنید. اینطوری زودتر و بهتر کار یاد میگیرید.

سلام و وقت بخیر

کاریکاتور های منتخب(سیاسی-اجتماعی-فرهنگی)

در این لحظات شاید حالتان جا بیاید.

(پیش نویس ها)
پاسخ:
موفق باشید.
سلام اگر یک نفر غیر دارو ساز بخواهد داروخانه تاسیس کند ایا امکانش هست دکتر رو استخدام کنه وداروخونه تاسیس کنه؟ حداقل برای شروع کار چقدر سرمایه لازم هست
پاسخ:
واقعیتش این هست که خیلی از داروخونه ها الان به همین سبک اداره میشن ولی این کار قانونی نیست و خیلی مشکلات داره. شرکتهای دارویی فقط به داروساز دارو میفروشن و چک اون رو قبول میکنن. برای شروع هم نیاز به پول زیادی هست. فقط امتیاز تاسیس داروخونه الان توی تبریز بیشتر از 500 میلیون هست!
سلام 

هر شب برای شما و خانواده تان سوره واقعه می خوانم. گرچه آبرویی ندارم اما خدا به عظمت قران به همه جونها کمک کند.سابقه کار در داروخانه را داشته ام و این جماعت داروساز را می شناسم. بعد از بیرون آمدن بیکاری کشیدم اما چندی بعد در کار دیگر (که البته به داروخانه مربوط نیست) مشغول شدم. 

به امید خدا مشکل شما هم حل می شود. 

راستی چندی فکر کردم که چطور یک حال اساسی به داروسازان بدهم. چند تا مقاله تو ویکی پدیا علیه شون نوشت. مقاله حق فنی رو نگاه کنید و سپس تاریخچه مقاله رو . کلی فحش و بد و بیراه دادن و شخصیت پستشون رو نشون دادند ! معلومه خوب ضربه ای بهشون زدم و بد جور سوختن :-)
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D9%82_%D9%81%D9%86%DB%8C

مقاله تکنسین داروخانه رو هم نوشتم و به گوشه ای از تخلفات این جماعت اشاره کردم . 
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87_%D9%BE%DB%8C%DA%86

دوستدار 
پاسخ:
سلام دوست عزیز. ممنون از لطفی که نسبت به من دارید. مقاله هایی که بهشون اشاره فرمودید رو قبلا خونده بودم. واقعا برام سوال بود که این مقاله های تند رو چه کسی نوشته که اینقدر دلش از داروسازها پر هست. مطالبی که تو این مقاله ها هست واقعا جالب هستند. حتی من لینک مقاله تکنسین رو توی پیوندهای روزانه آوردم. خوشحالم از آشناییتون. 
سلام خوبین انشالا کار خوب و پر درآمدی بزودی شروع کنین و ما هم خوشحال میشیم اما جناب یه سوال دکترها از نسخه هاشون از داروخانه ها کمیسیون میگیرن
پاسخ:
سلام. متاسفانه برخی از پزشکان این کار رو میکنن و بابت نسخه هاشون از داروخونه ها کمیسیون میگیرن. به نظر من این کار از یک پزشک بسیار بعید هست ولی برخی هستند که خودشون رو تا این حد پایین میارن.
سلام.
یکی از خوانندگان مطلبتون به نام یاس گفته بود که تو هر دانشگاهی و هر شهری ...
می خوام بگم درس خانمم که تموم شد به معدل 18.67 همون دانشگاهی که درس میخوند و به عنوان دانشجو برتر انتخاب شده بود که مثه دوره ارشد که بدون کنکور خونده بود دوره دکترا رو هم بدون کنکور بخونه.واسه تدریس رفت گفتن که نیرو نمی خواهیم.
بقیه دانشگاها رو نمیگم که مثنوی هفتاد من میشه.فقط و فقط بند پ پ پ
حالا با این همه درس خوندن و این معدل و مدرک تو کارخونه باید زیردست یه فوق دیپلم باشه که از شروع کار کارخونه تو قسمت ازمایشگاه حضور داشته.اینه جواب درس خوندن
پاسخ:
سلام.
هرچند باور کردنش شاید برای خیلیها سخت و البته تلخ باشه ولی حقیقت همین هست که فرمودید. اول از هر چیزی توی مملکت ما شده پارتی. توی هر فرمی که برای استخدام و یا تدریس پر میکنی یه قسمتش نوشته اسم 3 تا از آشناهاتون رو بنویسید. این یعنی چی؟؟؟
سلام
دنیای مجازی هم دنیای عجیبی است .نشستی تهران بین هزار جور نگرانی و چالش یکدفعه یاد یک نسخه پیچ در تبریز و بیکاری اش می افتی ،با عجله و طپش قلب سر می زنی ببنی کار پیدا کرد یا نه؟
امیدوارم بهترین آنچه خیر است پیش بیاید.صبوری سخته است ولی قیمت ادم را بالا می بره
پاسخ:
سلام. خیلی خوبه که دنیای مجازی تونسته دلها رو به هم نزدیک کنه. انشااله به زودی خبر خوش از راه برسه و همه از نگرانی در بیایم. یا حق.
سلام. امیدورم هر چه زودتر مشکلتون حل بشه
پاسخ:
سلام دوست عزیز. انشااله مشکل همه جوانان حل بشه ما هم بین اونها.
سلام واقعاباید خداروشکرکنید جای من نیستید که مجبورم تو داروخونه ای کار کنم که نه دکترش که البته دکترنیستنونهدیگرانفهماطلاعاتیندارن .چیبگم ازاین تازه بدوران رسیده ها
پاسخ:
سلام. کار کردن توی محیطی که آرامش توی اون نیست و همیشه در معرض حمله کارفرما هستید یه جور شکنجه روحی هست. به نظر من کار کردن توی همچین محیطی حتی اگه حقوق بالایی هم داشته باشه به صرفه نیست. امیداوارم بتونید یه کار خوب پیدا کنید که آقای خودتون باشید و چشمتون به دست این تازه به دوران رسیده‌ها نباشه...
چقدر بد.... ایشالله یه کار خوب پیدا کنین .... بیکاری برای مرد خیلییی سخته
پاسخ:
حتما قسمت نبوده. انشاله هر چی که صلاح هست همون بشه و این روزهای سخت زودتر سپری بشه.
سلام واقعا متاسفم بابت این اتفاقاتی که براتون افتاده اما
آخه چرا با خودتون این کار رو میکنید؟؟؟؟ به نظر من با ویژگی هایی که در پست ها تون خوندم شما اصلا به هیچ وجه مرد زیردست بودن نیستید. من دوست داروساز چندتا دارم و میدونم که داروسازها به عنوان نسخه پیچ یا آشنای خودشونو میارن یا یکی رو میارن که به نون شبش محتاج باشه و هرجور سختی کار و هر اخلاقی رو تحمل کنه.  شما با این اراده ای که دارین میتونین تو رشته ی خودتون راحت تر کار پیدا کنین این همه دانشگاه در پیت داریم حتی تو شهرستانها هم بگردید تو هر دانشگاهی دو روز کار کنین حله دیگه. میتونین از تدریس خصوصی ریاضی برا بچه های راهنمایی دبیرستان هم شروع کنین یا تو آموزشگاهها فعالیت کنین. در مورد خانمتون هم باید بگم کارخونه های داروسازی فقط یک داروساز دارن و صدها کارشناس شیمی آلی با توجه به شناخت داروها توسط همسرتون سه سوت میتونین توی یکی از کارخونه های زهراوی دانا یا قاضی کار پیدا کنین اینم چون خواهرم شیمیست هست میدونم
از ته قلبم امیدوارم بعد از این ادامه وبلاگتون با نام خاطرات یک استاد ریاضی تغییر کنه بی شک از این کار بیشتر لذت خواهید برد شما ساخته شدید برای اینکه تجربیات خودتونو با زبون دلنشین به دیگران انتقال بدین   بعبارت دیگر ساخته شدید برای معلمییییی
پاسخ:
سلام. از عبارتهایی که در مورد من بکار بردید واقعا سپاسگذارم. واقعیت این هست که تمام راه حلهایی که فرمودید رو امتحان کردیم. یعنی به دنبالش بودیم. ولی نشده. همه مطالبی که فرمودید درسته. ولی حتی وقتی توی کاری مثل نسخه پیچی همه دنبال آشنا و فامیل خودشون هستند که بیارن توی داروخونه کار کنه، توی دانشگاه و مدرسه و کارخونه که وضعیت بدتر هست. یعنی متاسفانه جامعه ما داره طوری میشه که میترسم تا چن سال دیگه با نانوایی آشنا نباشی بهت نون هم نمیدن! یعنی واقعیت این هست که توی پیدا کردن کار اول از همه داشتن آشنا توی جایی هست. حتی اگه این آشنا یه آبدارچی باشه. بعد از اینکه آشنا داشته باشی تازه ازت میپرسن که تحصیلات چیه و چیر کار بلدی. توی این مدت که دنبال کار توی داروخونه هم بودم ازم میپرسیدن که معرفتون کیه؟ منم میگفتم هیچکس خودم همینطوری اومدم!
امیدوارم هر چه زودتر کار پیدا کنید
پاسخ:
درسته که فعلا خارج شدن از وضعیت بیکاری برام خیلی مهم هست ولی مهمتر از اون پیدا کردن یه شغل مناسب و با در آمد هست.
امیدوارم شما وهمه جوانان به زودی کارمناسبتان را پیدا کنید
براتون دعا میکنم
پاسخ:
ممنون از دعای خیرتون. امیدوارم همیشه دعاهاتون مورد قبول و  استجابت درگاه الهی واقع بشه.
انشالله به زودی زود با خبرای خوب و پست ناب و پر از آسودگی خیال بیاییدو همه رو خوشحال کنید.
پاسخ:
انشااله که همینطور خواهد بود. آسوده و تندرست باشید.
براتون دعا می کنم که هر چه سریعتر کار خوب پیدا کنید 
شوهر منم 4 سال بیکار بود که خیلی عذاب آور بود 
پاسخ:
ممنون. حتما با دعاهای خیر شما یه کار خوب و پردرآمد پیدا خواهم کرد.
یکم ادم تو ذوقش میخوره...ولی فکرهای مثب توی اینطور شرایطها اگر وضعیت رو بهتر نکنه صد در صد بدتر نخواهد کرد

و فکر ها منفی هم برعکس همین.....
درست میشه ...شاید یجایی که فکرشم نمیکنید...خدا بزرگه
پاسخ:
وقتی یه مرد جیبش خالی باشه، همه فکرهای منفی سراغش میان. دست خودش هم نیست. 
سلام.میگن شاه میبخشه وزیر نمیبخشه. حال این زن و شوهره.چرا فکر نمیکنن یه مهره کارکشته و با تجربه مثله شما تو خیلی از کارها میتونه کمک حالشون باشه.یه خورده فقظ یه خورده بیشتر حقوق بدن سود بیشتری میکنن چون شما خیلی بهتر انجام وظیفه میکنین.
بیشتر از نوک دماغشون رو نمیبینن
اینا رو که میخونم خیلی خیلی عصبی میشم
پاسخ:
سلام دوست عزیز. من هم واقعا از این رفتار غیر پخته این دکترها تعجب میکنم. واقعا فرق یه نسخه پیچ حرفه ای رو با نسخه پیچ ساده درک نمیکنن. فکر میکنن نسخه پیچی یعنی خوندن نسخه و فوقش زدن قیمت نسخه‌ها. یه نسخه پیچ حرفه‌ای میتونه درآمد یه داروخونه رو چند برابر کنه. 
همون بهتر که نرفتین . والا ادم باید چرا باید اینقدر رعایت دیگران رو بکنه اون هم چی؟ جماعت دکتر که همین جوریش هم از خودشون متشکرند. . .
انشالله یک کار مناسب واستون پیدا میشه خدا خودش روزی رسونه نگران نباشید
پاسخ:
حتما هم همینطور خواهد بود. باید بگردیم ببینیم خدا روزیمون رو کجا حواله کرده.
۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۲ ✿✿ یاشل ✿✿
حتما نمیتونسته حقوق درخواستی شما رو بده.بهتر که نموندید چون وقتی نتونن حقوق بدن آدم عذاب وجدان میگیره
ولی واسه مرد بیکاری سخته شده یه کار موقتم پیدا کنید بد نیست
پاسخ:
سلام. زیارت قبول یاشل خانم. درسته که اخلاق و رفتار کارفرما اهمیت زیادی داره و هیچ چیز به اهمیت میزان حقوق نیست. ولی با این حال حاضر بودم اینجا با حقوق کمتری هم نسبت به جای قبلی کار کنم ولی رقمی که صحبتش رو میکردن واقعا کم بود و حتی به سختی میتونست جوبگوی هزینه رفت و آمدم باشه.
سایت خوبی دارید.

امیدواریم به سایت خبری تحلیلی ما هم سربزنید.

panabosh.blog.ir

منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">