خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

سیلدانافیل

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ
برخی از شغل‌ها هستند که محرم راز مردم به حساب میان. مثل پزشکها، مشاورها، قاضی‌ها و برخی از شغلهای دیگه. یکی از این شغلها هم که در برخی از مواقع محرم راز مردم به حساب میان، نسخه پیچها هستند...


نسخه، مربوط به پزشک قلب بود. داروها رو جمع کردم و قیمت نسخه رو حساب کردم، بعد اسم مریض رو صدا کردم که بیاد و داروهاش رو تحویل بگیره. جلوی مریض دستور داروها رو یکی یکی از رو نسخه میخوندم و در حالی که روی داروها رو می‌نوشتم به مریض هم توضیح می‌دادم. هر 12 ساعت از این قرصها. روزی 2 قاشق هم از این شربت میخوری حاج آقا. این کپسولها هم برای معده هست که هر روز قبل از صبحونه یه دونه میخوری. رسیدم به داروی آخر 8 تا قرص سیلدانافیل که زیرش دکتر نوشته بود نیم ساعت قبل از نزدیکی یک عدد. به حاجی گفتم که دستور اینها رو هم که حتما میدونی. توی موارد مشابه معمولا مریض میگفت که میدونم ولی حاجی گفت که نه، نمیدونم. گفتم این‌ها نیم ساعت قبل باید استفاده کنی. حاجی گفت نیم ساعت قبل از غذا؟ گفتم نه، نیم ساعت قبل دیگه. دور و برم شلوغ بود و نمیدونستم چطوری باید به حاجی دستور این دارو رو بفهمونم. مطمئن بودم که معنی نزدیکی رو نخواهد فهمید. بهش گفتم نیم ساعت قبل از اینکه میخواین بخوابین. ولی بازم نگرفت و فکر کرد که داروی خواب آور هست. گفتم نیم ساعت قبل از اینکه با خانم بخوابی یه دونه از این قرصها بخور. این دفعه انگار موضوع رو گرفته بود. تازه یادش افتاده بود که به دکتر چی گفته و اون هم این رو براش نوشته. حاجی بهم گفت که روی این دارو که چیزی در مورد مصرفش نوشته نشده؟ گفتم نه چیزی ننوشته خیالت راحت باشه. داشتم داروها رو یکی یکی توی کیسه پلاستیک میریختم که حاجی گفت آخه روی این هیچ چی ننوشتی که. گفتم حاجی بهت که توضیح دادم، مگه متوجه نشدی؟ حاجی گفت متوجه شدم ولی اینطوری بچه‌ها توی خونه شک می‌کنن. روی این هم بنویس روزی یک عدد که کنجکاو نشن، بگن این چیه که دستورش نوشته نشده!

نظرات  (۱۴)

عزیییییزم
پاسخ:
جان؟
خیلی ممنون ...از جوابتون...
نظر خصوصی من رو خوندید؟
میشه جوابشو اینجا بدین؟
پاسخ:
متاسفانه همونطور که فرمودید، بسیاری از داروخونه ها در قبال چنین سوالاتی جواب درست و حسابی نمیدن. این مسئله چند تا دلیل میتونه داشته باشه. یا اطلاعات کافی ندارن که در بسیاری از موارد همینطور هست. یا اینکه روشون نمیشه صریح جواب بدن. واقعا هم نمیشه بین اون همه آدم توضیح درستی داد. مخصوصا که توی همچین مواردی گوش همه تیز میشه. درستش این هست که داروخونه ها یه باجه مستقل و اونطرفتر به عنوان مشاوره داشته باشن که معمولا فقط تابلوش هست. نه جاش مناسب هست و نه نفر مناسبی برای مشاوره دارن. البته یه تعداد بسیار نادری هم هستند که از این مسئله سوی استفاده میکنن و برای تفریح سوالاتی میپرسن که اصلا مناسب شخصیت یه فرد متشخص نیست. مخصوصا وقتی که با پرسنل خانم طرف باشن. بعضی ها خیلی خجالتی هستند و بعضی ها هم که از اون طرف دیوار افتادن!!!
عجب پیر مرد پر حاشیه ای ها...
پاسخ:
بیچاره مرد ساده ای بود. خیلی ها از این پر حاشیه تر هستند.
بله شما هم به نحوی محرم اسرار هستید. مخصوصا بین ما که حریم خصوصی معنایی نداره. واسه من پیش اومده رفتم داروخانه  که ال دی بگیرم، تا اسم قرص رو آوردم بعضی از این آقایون که منتظر گرفتن دارو هستند همچین برگشتن منو رو نگاه میکنن انگار چه خبره، اینقدر موذب میشم. هر چقدر هم با صدای آروم اسم قرص رو میگی  فایده نداره گوشهاشون رو تیز میکنن ببینن چی گفتی. 
پاسخ:
ال دی که داروی مورد داری نیست. تعجب میکنم از کسانی که سطح تفکرشون توی این سطح هست. مایه تاسف هست.
۰۷ تیر ۹۴ ، ۲۲:۵۰ سید مجتبی خوش نظر
سلام خوبی؟؟ به وب باحال و آموزشی ما یه سری بزن خوشت میاد ! :)

آدرس سایت ما : perfect-learning.blog.ir

آموزش اندروید ، کامپیوتر ، برنامه نویسی ، فتوشاپ ، ترفند و یه عالمه چیزاری باحال دیگه !

منتظرت هستم دوست من :)
پاسخ:
وب خوبی دارید. موفق باشید.
۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۶ فروهر وَ فرداد
من که همینطوری هم نفهمیدم کارردش چیه از توضیح شما فهمیدم برا چی بوده
پاسخ:
یه سرچ کوچولو بکنید توی اینترنت کاربردش معلوم میشه. یه داروی بسیار پر طرفدار هست.
۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۸ فروهر وَ فرداد
ای شیطوون...چه بابای شیطونی دارن این بچه ها
پاسخ:
البته این دارئ کاربردهای دیگه ای هم داره.
سلام سلام
.
(خداییش توضیح برخی موارد سخت میشه بویژه در جمع)
دستتون درد نکند که توضیحات رو دونه به دونه شرح می دهید.
...
برقرار بمانید و راضی ^_^
پاسخ:
بله همینطوره. نهایت سعی خودمون رو میکنیم که کارمون رو درست انجام بدیم و مریضها درست از داروهاشون استفاده کنن. داروخونه آخرین ایستگاه درمانی مریض به حساب میداد و مریض بعد از کلی دکتر رفتن و آزمایش و سونوگرافی و انواع مکافات خسته و درمونده به داروخونه میرسه. اگه کار داروخونه ایراد داشته باشه این همه زحمت و هزینه همش به هدر میره.
خخخخ جالب بود:)
پاسخ:
ممنون. تو این داروخونه خیلی اتفاقات جالب میوفته که قراره براتون تعریف کنم.
اخییییییی....چه گوگولی بوده
پاسخ:
بله؟؟؟؟
۰۵ تیر ۹۴ ، ۲۰:۰۷ ✿✿ یاشل ✿✿
انگار داروشم زیاد خوب نیست :
http://vista.ir/article/296257/%DA%86%D8%B4%D9%85-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%AF%D9%86%D8%A7%D9%81%DB%8C%D9%84
پاسخ:
هر دارویی میتونه عوارضی هم داشته باشه. این دارو هم عوارض متعددی مثل اختلال در بینایی، بالا رفتن فشار خون و طپش قلب داره ولی خوب بالاخره لازمه دیگه.
۰۵ تیر ۹۴ ، ۲۰:۰۵ ✿✿ یاشل ✿✿
اوه اوه چه پست چیز داری واسه ما مجردا اخه خخخخخ
ولی خب باید دستور اونو رو کاغذ مینوشتین میدادین دستش 
تازه این قدیمیا اتفاقا کلمه نزدیکیو بهتر میدونن تا موارد جدید امروزی

پاسخ:
آخه احتمالا پیرمرد سواد درست و حسابی نداشت. دستور اونیکی داروها رو هم معلوم بود که تو خونه قرار بود براش بخونن. به خاطر همین هم تاکید داشت که دستور همه داروها روشون نوشته بشه.
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۹:۳۷ سامانه افزایش بازدید

با تبادل لینک هوشمند می توانید به طور رایگان

پیج رنک گوگل ، رتبه آلسکا و تعداد بازدید کنندگان خود را افزایش دهید

جهت تبادل لینک هوشمند به

http://links.ec01.ir

مراجعه کنید

پاسخ:
ممنون. موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">