خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

داروساز یا داروفروش

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۲۳ ب.ظ

چند روز پیش روز بزرگداشت زکریای رازی و یا به عبارتی روز داروساز بود. ما هم توی داروخونه یه مراسم کوچیک به مناسبت این روز برگزار کردیم. یکی از پرسنل داروخونه یه جعبه شیرینی گرفته بود که دور هم خوردیم و این روز رو به دکتر تبریک گفتیم. یکی از خانم‌ها هم برای دکتر کادو گرفته بود. در حالی که داشتم شیرینی می‌خوردم به این نکته فکر می‌کردم که این روز واقعا روز چه کسی هست؟ کسانی که تو دانشگاه رشته داروسازی خوندن؟ کسانی که داروها رو از شرکت‌های پخش میخرن و با 20 یا 30 درصد سود به مریض‌ها می‌فروشن؟ کسانی که دستورهایی که پزشک‌ها تو نسخه نوشتن رو با خطی خواناتر روی جعبه داروها منتقل می‌کنن؟ ولی نه. هیچکدوم از اینها نمی‌تونن یه داروساز واقعی باشند. داروساز اون کسی هست که شب و روز زحمت می‌کشه، آزمایش می‌کنه، تحقیق می‌کنه، مطالعه می‌کنه تا بتونه دارویی بسازه که یکی از دردهای ما رو تسکین بده...



نظرات  (۹)

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
پاسخ:
سلام دوست عزیز. ممنون از لطف شما نسبت به وبلاگ. نظرات با ارزش شماست که منو به نوشتن تو سایت ترغیب میکنه. وبلاگ شما رو دیدم. سعی کنید حرف تازه ای برای گفتن تو وبلاگ داشته باشید. 
موفق باشید.
یه سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با این حقوق نسخه پیچی زندگیت میچرخه؟
به تفریحت میرسی؟
پاسخ:
خدا رو شکر. با این حقوق شاید نشه زندگی کرد و میشه زنده موند. تو کشور ما خیلی از آدمها هستند که حتی نمیتونن نیازهای اساسی خودشون رو تامین کنند. آدمهایی رو میشناسم که سال به سال گوشت نمیخورن.
این شرایط عادلانه نیست. ولی باید برای رسیدن به شرایط بهتر تلاش کرد. امیدورام روزی برسه که هر کسی همونجایی باشه که حقش هست. ولی تا وقتی اون روز نرسیده باید زندگی کرد و در واقع باید زنده موند تا یه روزی شاید بشه زندگی کرد.
۱۴ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۴۰ امیرحسین خوشدل
واقعا که درست میگین
راستی روزتون هم با خیلی تاخیر مبارک :)
والا من هر وقت پام به داروخونه وا میشه همه رو به چشم دکتر میبینم ، بنظرم دکتر فقط اونی نیست که بچه بودیم چوب بستنی میذاشت تو دهنمون تا ببینه مریضیم یانه 
جدای از تلاش تحصیل و مدرک و تخصص ، هرکی واس سلامتی و تندرستی آدما زحمت میکشه و ضرر رو ازش دور میکنه و آگاهی میده هم یه جور دکتره
پاسخ:
ممنون از لطفتون. ولی من که داروساز نیستم. من فقط سعی میکنم کار خودم رو درست انجام بدم. در حد توانم دوست دارم به جامعه خودم خدمت کنم هر چند این خدمت کوچیک و کم ارزش باشه.
امیدوارم همه بتونن از تحصیلاتی که داشتن به نحو احسن استفاده کنن و به خدمت خلق بپردازن.
سلامت و تندرست باشید.
مرسی خیلی خوب بود ینی نباید قرص آهنم خورد؟
پاسخ:
تا اونجایی که من میدونم این دارو (ایزوترتینوین) فقط با ویتامین آ تداخل داره. ولی قبل از مصرف هر نوع داروی دیگه حتما با پزشکتون مشورت کنید.
در ضمن در مصرف این دارو باید شکیبا باشید. چرا که ممکنه در هفته های اول مصرف علاوه بر عوارض زیاد، جوشهاتون بیشتر هم بشه. ولی باید صبر کنید و بدون اطلاع پزشک دارو رو قطع نکنید.
اطلاعی در مورد قرص ایزوترت دارین؟چند وقته به خاطر  بوستم دارم استفاده میکنم دکتر گفته هیچ مکملی نباید باهاش بخورم میخوام بدونم چرا؟؟؟؟؟
پاسخ:
قرص ایزوترتینوئین که با نامهای تجاری مختلف مثل دکوتان یا آکنوترن و غیره در داروخونه‌ها موجود هست یکی از درمان‌های بسیار موثر جوش و آکنه هست. این قرص در عین تاثیر فوق العاده بر جوشها عوارض زیادی هم داره که خیلی باید دقت بشه. مخصوصا در خانمهای متاهل که در سن بارداری هستند اصلا نباید استفاده بشه.
همچنین این قرص پیش ساز ویتامین آ هست بنابراین کسانی که از این قرص استفاده میکنند نباید از مکمل‌های ویتامین آ و حتی خوراکی‌های غنی از ویتامین آ مثل جگر خودداری کنند زیرا امکان مسمومیت وجود دارد.
سلام میشه یه سواله دارویی ببرسم؟؟
پاسخ:
سلام.
بفرمائید. در حد توان سعی میکنیم جواب بدیم.
سلام
مطلبت بسیار عالی بود
به وبلاگ منم سر میزنی؟
نظر یادت نره
سلام
مطلبت بسیار عالی بود
به وبلاگ منم سر میزنی داداشی؟

پاسخ:
سلام. به چشم. حتما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">