خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

دو راهی

يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۳۶ ب.ظ

مدتی هست که جو داروخونه متشنج شده. دکتر الکی ایراد میگیره و میخواد اشکال بگیره. چند باری به قیمت‌ها ایراد گرفته و گفته اشتباه قیمت زده شده. هر بار هم ضایع شده و دیده که قیمت درست بوده. دلیل این رفتار دکتر رو نمی‌فهم ولی ظاهرا تاریخ مصرف ما هم گذشته. قبل از من هم این اتفاق برای پرسنل سابق افتاده بود و بعد از مدتی یا اخراج شدند و یا خودشون استعفا دادند و رفتند. دکتر ما روش‌های مختلفی برای بیرون کردن پرسنل داره و معمولا سعی می‌کنه کسی رو اخراج نکنه و با رفتارش باعث میشه که خودشون از داروخونه برن. یکی از اون روش‌ها اینه که...

ساعات کاری کسی که میخواد بیرونش کنه رو کاهش میده. به بهانه‌های مختلف هم این کار رو میکنه. مثلا میگه نفراتمون زیاد هست، یا میگه کار داروخونه کساد هست. یا میگه خیلی خسته میشی از فردا میتونی زودتر بری. وقتی هم که ساعات کار کم میشه، مسلما مقدار حقوق هم کاهش پیدا می‌کنه. به مرور ساعت کاری و حقوق فرد رو اونقدر کم میکنه که دیگه به رفتن و اومدنش نمی‌ارزه و فرد خودش میگه نمی‌تونم دیگه بیام. تا حالا چندین نفر با این روش حذف شدن و رفتن. یکی دیگه از روشهای دکتر برای بیرون کردن پرسنل بد رفتاری باهاشون هست. مثلا بهش گیر میده، اشتباهاتش رو بزرگ می‌کنه و حتی مسخره‌اش می‌کنه. اوایل که من وارد داروخونه شده بودم یه خانم مجرد تو داروخونه کار می‌کرد. دکتر اونقدر باهاش بد رفتاری کرد که آخرش نتونست تحمل کنه و رفت. اونقدر ناراحتش کرد که با اینکه بیستم ماه قهر کرده بود حتی برای تسویه حساب به داروخونه برنگشت حتی روپوشی که تو داروخونه می‌پوشید هنوز توی رختکن داروخونه آویزون هست.

الان هم مدتی هست که رفتار دکتر با من و همسرم نامناسب شده و احساس می‌کنم دیگه باید از این شغل یا حداقل از این داروخونه خداحافظی کنم قبل از اینکه رفتار دکتر نامناسبتر از اینی که هست بشه. 


نظرات  (۵)

ایناکه داروخونه های شخصین.براتون از داروخونه بیمارستانی بگم که خیلی معروفه و اغلب بیماراش از خارج کشور برای درمان میان.جایی که انباردار,حسابدار و نسخه پیچهای حرفه ای با ۱۵ سال سابقه کار رو اخراج کردن و به جاش اعضای خانواده مدیر مالی رو که مبتدی بودن جایگزین کردن.فردی که اصلا تفاوت قرص و کپسول رو نمیدونست و تازه برای یادگیری وارد بیمارستان شده بود جایگزین نسخه پیچ حرفه ایه ما شد وکسی که چیزی از انبارداری و حسابداری نمیدونست  با مدرک دیپلم جای حسابدار   تحصیلکرده مارو گرفت....!رد
پاسخ:
متاسفانه همونطور که فرمودید خیلی از کارفرماها به جای افراد کاربلد، دوست دارند با افرادی که فقط تابع اونها هستند، کار کنند. به نظر این افراد فامیلها همیشه بهترند. چون هم میشه به اونها بیشتر اعتماد کرد و هم همیشه در دسترس هستند. البته این فکر کاملا اشتباه است. به نظر من همیشه افراد با تجربه، عملکرد بهتری دارند و میتونند کارها رو بهتر جلو ببرند. مثلا همین الان به جای من تو اون داروخونه دارن 3 نفر کار میکنن، که البته باز هم نمیتونن همون کار رو با همون کیفیت انجام بدن. نتایج کارشون رو دکتر یه ماه دیگه تو لیست کسورات بیمه به وضوح مشاهده خواهد کرد. البته اون موقع برای پشیمون شدن دیگه خیلی دیر شده...
سلام,حرفاتون برام جالبو خوندنی بود.من هم یه نسخه پیچ هستم و در داروخونه های مختلفی کار کردم,میتونم بگم متاسفانه رفتار بسیاری از دکترهای داروساز که بنده میشناسمشون شبیه رفتار دکتر شماست وشاید تنها دلیلی که باعث میشد من محل کارو عوض کنم برخورد نامناسب دکتر با پرسنل داروخونه بود.
حرفای شما برای من چیزی شبیه درد دل بود
نمیدونم چرا ولی در جامعه ما به کارمندان داروخونه اصلا بها داده نمیشه و اغلب حقوقشون پایمال میشه.میتونم بگم خاطرات شما تقریبا خاطرات مشترک  بسیاری از نسخه پیچ هاست.....!
پاسخ:
سلام. متاسفانه همونطور که فرمودید، تو جامعه ما در حق پرسنل داروخونه ظلم میشه. البته این ظلم به نظر من مختص این قشر خاص نیست و حقوق بسیاری از افراد جامعه ما در حال پایمال شدن هست. کسانی که تو جامعه ما پول دارند، صاحب همه حقوق هستند. اونها هستند که تصمیم میگیرند با بقیه چطور رفتار کنند. اونها هستند که حقوق پایه رو مشخص میکنند. خودشون ماهی ده ها میلیون درآمد دارند، ولی انتظار دارند پرسنل اونها با ماهی 700 ، 800 تومن برای اونها همه کار بکنند. 
از این که تونشتم با رسانه کوچیک خودم، در حد توان از مشکلات نسخه پیچ ها بگم، خیلی خوشحالم. در حال حاضر چیزی جز مطرح کردن این مسائل از دستم برنمیاد. امیداروم روزی برسه که بتونیم کاری برای حل این مشکلات انجام بدیم. 
موفق و پاینده باشید.
۰۵ شهریور ۹۳ ، ۰۳:۵۵ با سلام و احترام
امروز خیلی اتفاقی وبلاگ شما رو دیدم مطالب جالب والبته گاهی خیلی غم انگیز و تکان دهنده شما رو  خوندم و ممنون و البته متاسفم
من دانشجوی سال 5 رشته داروسازی هستم ، همیشه از نگاهی که اکثر افراد جامعه به داروساز دارند با وجود درسهای بسیار مشکلی که میخوانیم و حجم بالای اطلاعات که باید به خاطر بسپاریم بسیار دلخور و ناراحت میشدم اما امروز که تعریف رفتار دکتر داروخانه شما رو خوندم واقعا حالم بد شد ... یک تاجر واقعی البته تجارتی که یک سمت اون سلامتی و جون مردمه ... حالا میبینم این خود ما هستیم که باعث میشیم این طور باهامون رفتار بشه و البته خیلی ها مستحق این برخورد نیستند و من خیلی از این آدم ها دیده ام . اما واقعا حتی یک نفر با این خصوصیات که شما میفرمایید برای چرخه درمان زیاده بگذریم که احتمالا کم هم نیستند
امیدوارم یه روز همه جایگاه واقعی خودشون رو بشناسن و متناسب با اون رفتار کن
ما با بیماران سر و کار داریم کسانی که مستاصل هستند و داروساز میتونه براشون یه دلگرمی بزرگ باشه
موفق و سلامت و شاد باشید
پاسخ:
با سلام و احترام.
اینکه وبلاگم خوانندگان خوبی مثل شما داره بسیار خرسندم. امیداورم که مطالب وبلاگ تونسته باشه رضایت شما رو برآورده کنه. 
همونطور که فرمودید داروسازان محترم درسهای زیادی رو میخونن و میتونن کارهای زیادی کنن ولی شرایط طوری هست که اکثر داروسازها فقط دارو فروشی میکنند و در واقع فقط از مدرکشون برای اجازه تاسیس داروخانه بهره میبرند.
داروسازها یکی از زحمتکش ترین اقشار جامعه ما هستند که بدون اینکه شب روز بشناسن به خدمت خلق میپردازن. ولی متاسفانه افراد قلیلی هم هستند که با کارهایی باعث میشند که جامعه به داروسازها بدبین بشن. این افراد در هر قشری وجود داره. از معلم و دکتر گرفته تا کارگر و راننده تاکسی. در عوض کسانی هم هستند که به هر شغلی شخصیت میدهند. امیداورم شما یکی از این افراد باشید.
امروز به طور اتفاقی روز داروساز هم هست که این روز رو خدمت شما و همه همکاران شریفتون تبریک عرض می‌کنم.
۰۳ تیر ۹۳ ، ۱۳:۲۲ ترانه محمدزاده
با وجود  همچین جناب دکتری دیگه نه حرفی واسه گفتن میمونه نه واسه نظر دادن!!خداهدایتش کنه

پاسخ:
البته در زمانی که زندگی میکنیم متاسفانه بسیاری از افراد هستند که به افراد دور و بر خود فقط به عنوان یک وسیله برای بدست آوردن سود و دفع ضرر نگاه میکنند. امیدوارم خدا همه گمراهان رو هدایت بفرماید.
۰۲ تیر ۹۳ ، ۱۱:۲۱ یه نسخه پیچ

ااااااااااا عجب ادمیه

اخه برای چی اینطوری میکنه ؟؟؟ پرسنل قدیمی که بهترند هم تجربشون بیشتره هم مورد اعتمادند ،نمیدونم تا حالا چه قدر شما با این مسیله برخورد کردید ولی پیش میاد که بعضی از افرادی که وارد داروخانه میشند واسه کار کم وبیش یه جنسایی رو خارج میکنند برای خودشون تو بازار ازاد میفروشند و خیلی روش های دیگه ،این اقا هوس پرسنل نو کرده گویا

به هر حال با این سابقه کار شما حتما کار بهتری پیدا میکنید

 

پاسخ:
هر چیزی تازه اش بهتر هست. حتی نسخه پیچ. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">