خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

انجمن داروسازان

جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۱۵ ب.ظ

روز اولی که به دنبال کار بودم، واقعا ناامید کننده بود. داشتم به این فکر می افتادم که چه اشتباهی کردیم که از اونجا اومدیم بیرون. ولی وقتی یاد رفتار دکتر می افتادم، این فکر از ذهنم دور میشد و برای پیدا کردن کار، انگیزه بیشتری پیدا میکردم. باید هر چه زودتر کار پیدا میکردم و نشون میدادم که برای کسی که میخواد کار کنه، همه جا کار هست. تو این چند روز شاید به پنجاه تا داروخونه سر زده باشم، ولی هیچکدوم نیازی به من نداشتند. البته چند مورد برخورد بهتری داشتند و ازم شماره تلفن گرفتند تا در صورت نیاز تماس بگیرند ولی من خیلی سریع به کار نیاز داشتم و نمیتونستم منتظر تماس اونها بمونم...

اون روز زودتر از روزهای قبل، از خواب بلند شده بودیم. بعد از خوردن صبحانه به همراه همسرم از خونه زدیم بیرون. قصد داشتیم یه سری به انجمن داروسازان استان بزنیم. تا هم از رفتار دکتر با ما گله کنیم و هم در مورد داروخونه هایی که نسخه پیچ لازم دارن، اطلاعی کسب کنیم. کمی از ساعت 10 گذشته بود که به انجمن رسیدیم. رئیس انجمن داشت با تلفن حرف میزد. تا ما رو دید بلند شد و با دست اشاره کرد که بفرمائید بشینید. بعد از اینکه تلفنش تموم شد، رو به ما کرد و گفت که من در خدمتتون هستم. همسرم بعد از اینکه خودش رو معرفی کرد، از اتفاقات اخیر داروخونه گفت. از رفتار دکتر و ناملایمتی هایی که با ما شده بود. از وضعیت نابه سامان داروخونه و بیرون اومدنمون از اونجا. رئیس انجمن که با دقت به حرفهای ما گوش میکرد، پیشنهاد کرد که با دکتر در مورد این مسائل حرف بزنه و ازش بخواد که ما دوباره به سر کارمون برگردیم. ولی ما قبول نکردیم و گفتیم که سه ماه پیش مشابه همین اتفاقات افتاد و با خواهش و التماس دکتر به سر کارمون برگشتیم. اون موقع که دکتر با خواهش و تمنا ما رو به کارمون برگردونده بود و قول داده بود که رفتارش رو اصلاح کنه، اینطوری شد، حالا اگه با واسطه و خواهش برگردیم سر کارمون، حتما دکتر فکر میکنه که نتونستیم کار پیدا کنیم و سرمون به سنگ خورده و برگشتیم و رفتارش از قبل هم بدتر میشه. از رئیس خواستم تا اگه امکانش هست، من رو به یه داروخونه دیگه معرفی کنه تا اونجا مشغول کار بشم. سر رسید کهنه ای که کنار میزش بود رو ورداشت و شروع به ورق زدن کرد. اسم و آدرس سه تا داروخونه رو از تو اون در آورد و به من داد و ازم خواست که دیگه نگران چیزی نباشم...

نظرات  (۳)

سلام منم مدت 2 سال نسخه پیچم واصلا از حقوقی که میگیرم راضی نیستم . به نظر من ما هم باید یه انجمنی داشته باشیم که بتونیم از حقوقمون دفاع کنیم.
پاسخ:
متاسفانه همینطوره و حقوق نسخه پیچ ها اصلا عادلانه نیست. دلیلش هم خودمون هستیم. من یه همکار داشتم ماهی 300 هزار تومن حقوق میگرفت( برای روزی 7 ساعت کار) بهش میگم چرا این نمیگی حقوقم کمه. میگه اگه بگم میگه خوش اومدی!
نگران نباش ...
درست می شه....
اونجا که بودی حقوق بر مبنای قانون کار بود..
پاسخ:
با اینکه حقوقی که تو قانون کار مشخص شده، بسیار نا چیز هست، ولی همون حقوق هم اجرا نمیشه. هر قسمت از این قانون که به نفع کارفرماها باشه اجرا میشه. ولی قسمتهایی که به نفع کارگرها و کارمندهاست اجرا نمیشه. طبق قانون کار، کارگر میتونه ماهی دو روز مرخصی بره. ولی من تو این سه سال یه روز هم مرخصی نرفتم. مراسم نزدیکترین افراد خانواده ام شرکت نکردم. عیدی کارکنان باید طبق قانون کار پرداخت بشه ولی کارفرماها عیدی رو به شکل یه صدقه به کارکنان پرداخت میکنن. مقدارش رو هم خودشون تعیین میکنن. هر کسی هم که اعتراضی داره میتونه بره. چون اون بیرون اونقدر آدم بیکار هست که جای منو پر کنه. هم حقوق کمتری میگیره هم اعتراضی نمیکنه. پس هیچ کس نباید اعتراض کنه. همین الان طبق قانون کار، دکتر باید به ما به ازای هر سال کار تو اونجا، معادل یک ماه حقوق به ما بده. ولی کی میتونه حق منو ازش بگیره. همه طرفدار اون هستند. چرا که اون پول داره. بیمه هم طرف اون رو میگیره. ماهی 5 روز بیمه پرداخت کرده، کسی چیزی نمیتونه بگه. چون بیمه از اون پول میگیره، نه از من. باید هوای کارفرماها رو داشته باشه.
۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۷:۳۱ امیرحسین خوشدل
خوب پس چراغ سبزی روشن شده
امیدوارم که به نتیجه خوب برسین هرچه زودتر 
منتظر شنیدن خبرای خوب هستیم
پاسخ:
ممنون دوست عزیز.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">