خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

لبو فروش

يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۳۲ ق.ظ

داروخونه ای که من توش کار میکنم، نزدیک یکی از مهمترین و پر مریضترین کلینیکهای تبریز هست. بعضی از دکترهای این ساختمون تا پاسی از شب مشغول ویزیت مریضهاشون هستند. یه داروخونه بزرگ و مجهز هم درست تو طبقه همکف این ساختمون هست که بیشتر نسخه های این دکترها رو اون میپیچه. تا قبل از اینکه داروخونه ما افتتاح بشه، این داروخونه تا پاسی از شب باز بود و به خلق خدا خدمت میکرد. اما با افتتحاح داروخونه ما وضعیت کمی عوض شد. البته من که اون موقع اینجا نبودم ولی چیزهایی شنیدم که برام خیلی جالب بود...

بعد از اینکه داروخونه شبانه روزی ما اونجا افتتاح میشه، این داروخونه همچنان تا چند ساعت بعد از نصف شب باز بود. داروخونه ما هم که به امید خدمت به کسانی که نصفه شب دنبال گرفتن نسخشون بودند، به اونجا اومده بود، از اینکه نمیتونست به خلق خدا خدمت کنه، بسیار ناراضی بود. به همین دلیل سری به معاونت دارو میزنه و از این بنده خدا شکایت میکنه. معاونت هم میگه که حق با داروخونه شبانه روزی هست و اون داروخونه رو ملزم میکنه که راس ساعت 10 شب، داروخونه رو تعطیل کنه. از اون روز تا حالا داروخونه ما و اون داروخونه دشمنهای خونی هم هستند و سایه همدیگه رو با تیر میزنن.

چند هفته پیش بود که یه لبو فروش دوره گرد، بساطش رو جلوی داروخونه ما پارک کرد و شروع به فروختن لبو کرد. اتفاقا ما هم مقداری ازش لبو خریدیم و نوش جان کردیم. از اون روز به اینور، این لبو فروش هر روز میومد و همونجا لبو میفروخت. این روند همینطور ادامه داشت تا اینکه یه روز به طور اتفاقی، دختر خانم دکتر دیده بود که این لبو فروش، داره وارد داروخونه اون ساختمون میشه. از اون موقع سوی ظن به این لبو فروش شروع شد. گمانه زنی های مختلفی در مورد این مسئله میشد. من که کلا فرد خوش بینی هستم، میگفتم که احتمالا برای دستشویی اونجا رفته بوده. یا شاید هم میخواسته چیزی از داروخونه بگیره. ولی پسر خانم دکتر معتقد بود که این لبو فروش میتونه جاسوس اون داروخونه باشه و اطلاعات ما رو به اون بده. گفتم مثلا چه جور اطلاعتی؟ پسر خانم دکتر گفت:  کی میایم؟ کی میریم؟ تا کی باز هستیم؟ روزی چند تا نسخه داریم؟ کدوم دکترها نسخه هاشون رو به ما میفرستند؟ و هرنوع اطلاعات دیگه ای! همونطور که پسر خانم دکتر داشت حرف میزد به لبو فروش خیره شده بودم. صورتش تو بخار لبوها پنهون شده بود. بیچاره نمیدونست چه فکرهایی دربارش میکنند. فردای اون روز، خبری از لبو فروش نبود. انگار آقای دکتر بهش گفته بود که اگه بازم اینجا وایسی به شهرداری زنگ میزنیم! مطمئن هستم که تا حالا یه جای خوب برای لبو فروختن پیدا کرده، ضرر اصلی ما کردیم که دیگه کسی نیست که دهنمون رو شیرین کنه.

نظرات  (۲۲)

ستون پنجم لبوئی!
پاسخ:
زمانه بدی شده. آدم به خودش هم شک داره! کاش به جای اینهمه سوی ظن، کمی حسن نیت داشتیم. چرا باید فکر کنیم که همه دنیا بسیج شدن که به ما ضربه بزنن!
دست مریزاد برادر.
وبلاگ خوبی دارید.
خاطرات یک نسخه پیچ رو خوندن جذابیت خاصی داره که خوندن کتاب های دوستان ادبیاتی هرگز نداره!!!
مشاوره دادن پای پست ها هم خیلی جالب بود.

پاسخ:
سلام دوست عزیز. ممنون از لطفتون. نظرات شما دوستان موجب دلگرمی من خواهد بود.
پایدار و شادکام باشید.
مرسی بابت سرعت جواب دادنتون 
پاسخ:
خواهش میکنم. سعی میکنم در اسرع وقت به سوالات دوستان جواب بدم.
خوشحال میشم اگه تونسته باشم کمکی کرده باشم.
سلام حالا که بحث ویتامین تو این پست داغه!!!! منم یه چیزی بپرسم:-) 
میگم من میگرن دارم چند وقت قبل یه بسته مولتی ویتامین مینرال مصرف کردم و متوجه شدم اون ماه سر دردام به شدت کم شد ... الانم میخام دوباره تهیه کنم و استفاده کنم ولی نمیدونم مصرف طولانی مدتش عوارض نداره!؟ یا مثلا میگن باعث چاقی میشه....ممکنه اثرش تلقینی باشه؟

پاسخ:
سلام. مصرف ویتامین میتونه در پیشگیری از حملات میگرنی مؤثر باشه. توی مولتی ویتامین مینرال انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی هست که نقشهای متفاوتی در بدن دارند و خیلی هم مفید هستند. البته میتونه  باعث چاقی هم بشه. اگه مشکل اضافه وزن داری بهتره به جای مولتی ویتامین از ویتامین هایی که فقط ویتامین های گروه ب دارند استفاده کنی. چرا که فقط این ویتامینها تو کاهش میزان دردهای میگرنی مؤثر هستند. مخصوصا ویتامین ب2 که خیلی میتونه مؤثر باشه. البته ویتامین ب2 تنها سخت میتونی پیدا کنی ولی میتونی به راحتی از قرصهای ب کمپلس استفاده کنی.
سلام
یه سوال داشتم ازتون
برای من قرص سرترالین تجویز شده، من ایرانی اش رو خریدم ساخت کارخونه سبحان، می خواستم بدونم مارک های مختلف کیفیت هاشون هم متفاوته یا نه؟ بعد دکتر داروخانه به من اصرار کرد که خارجی اش رو ببرم که بهتره، من به دلیل اینکه قیمتش 10 برابر بود قبول نکردم، می خوام ببینم اگر که واقعا بهتر هست خارجی اش رو بخرم
ممنونم
پاسخ:
سلام. راستش چون از هیچکدوم شخصا استفاده نکردم نمیتونم در مورد تفاوت کیفیت داروها چیزی بگم. به نظر من از همون نوع ایرانی مصرف کنید اگه مفید بود و بهبودی حاصل شد دیگه نیازی به مصرف نوع خارجی نخواهد بود. کارخانه سبحان یکی از معتبرترین کارخانه های ایران هست که خیلی از پزشکها محصولات اون رو تو نسخه مینویسن.
موفق و سلامت باشید.
نثر دل نشینتون به دلم نشست...بهروز بهرنگ و بهکام باشید...
پاسخ:
ممنون از لطف شما. پایدار و پیروز باشید.
وقتی دیدم که برای وبلاگم پیام گذاشتین خیلی خوشحال شدم واقعا ممنونم ازتون من خواننده پر و پا قرص وبلاگ شما هستم بازم به من سر بزنید ... راستی من هم ترک زبان هستم ...
پاسخ:
حتما باز هم سر میزنم. خوشحالم که وبلاگم خوانندگان خوبی مثل شما داره.
موفق باشید.

ممنون برای پاسختون و از جواب مفصلی هم که به مامان تربچه دادین استفاده بردم. دقیقا به همون دلایلی که شما گفتین نمیشه به حرف داروخونه ها اعتماد کرد . به همین خاطر گفتم از شما سوال بپرسم و اینکه من مولتی ویتامین رو برای جلوگیری از ریزش مو میخوام پیش دکتر متخصص مو هم رفتم یه دوره 3 ماهه مولتی ویتامین خارجی مصرف کردم اما به دلیل هزینه بالاش نتونستم ادامه بدم واسه همین خواستم یه محصول ایرانی پیشنهاد بدین....تبلیغ نمیشه :))

پاسخ:
پاسخگویی به نظرات و سوالات خوانندگانم رو وظیفه خودم میدونم و سعی میکنم تا حدی که از دستم بر میاد کامل جواب بدم. اگه محصولی رو خودم شخصا استفاده کرده باشم و از اون راضی باشم، حتما اون رو معرفی میکنم، ولی دوست دارم بدون مطالعه و تحقیق کسی رو به خرید محصولی ترغیب کنم. اینجا فقط دوست دارم منصفانه در مورد مورد داروها چیزهایی که میدونم رو به خوانندگانم انتقال بدم. همونطور که گفتم متاسفانه بعضی از داروخونه ها (البته نه همشون) مشتری رو درست راهنمایی نمیکنن. دلیلش هم نفع شخصی اونها از فروش بعضی از محصولات خاص هست. مثلا تو داروخونه ای که من کار میکنم یه ماه پیش حدود 400 تا از یه شربت خارجی برای سرفه خریدند. که از این تعداد مقدار قابل توجهی از اونها رایگان (آفر)بود. حالا هر کی میاد میگه سرفه میکنم از این شربتهای گرون قیمت بهش توصیه میکنن. بیچاره مریض هم میخره. در صورتی که به راحتی همین مریض با یه شربت اکسپکتورانت یا دیفن کامپاند 1200 تومنی خوب میشد!
اما در مورد ریزش مو که سوال فرموید حتما پزشکتون دلیل این ریزش رو بعد از آزمایشات تشخیص داده و به نسبت اون دارو براتون تجویز کرده. ریزش مو میتونه دلایلی مختلفی داشته باشه. مثلا اگه از کم خونی باشه باید آهن بخورید. کمبود روی هم میتونه باعث ریزش رو و ضعیف شدن ریشه های مو بشه. یا ممکنه ریزش مو ارثی باشه یا عصبی. هر کدوم هم درمانهای مخصوص خودشون رو دارن. اگه از اون ویتامینهای خارجی که مصرف میکردید راضی بودید میتونید ترکیباتش رو بخونید و معادل ایرانیش رو مصرف کنید. مثلا اگه زینک پلاس مصرف میکردید، به جاش کپسول زینک ایرانی به همراه قرص ب کمپلس مصرف کنید. که هزینش حدود یک دهم زینک پلاس در میاد. 
واقعا الان میفهمم خوشبختی به پول زیاد داشتن ربط نداره
پاسخ:
همینطور که فرمودید پول به هیچ وجه خوشبختی نمیاره. باید دل آدم ثروتمند باشه. 
سلام  وقت تون بخیر 
ما دیشب با وب تون از طریق یکی از دوستان (آمی) اشنا شدیم و همینطور از اول خوندیم تا اینجا .
خوب یه نوع علاقه باعث شد که بخونم البته طی سفری که برای اول بار از تبریز داشتیم سال گذشته بسیار از تبریز خوشمان امد هم از هوای تمیز و مردمان اروم و با اخلاق و کلا مورد پسند ما واقع شد به امید سفرهای بیشتر به تبریز انشالله.
بعضی از ابهمات من با خوندن تجربه های شما پاسخ داده شد. 
قرص وارفارین سه میلی گرمی چه قیمت و محصول کجاست لطفا ؟

پاسخ:
سلام. از اینکه وبلاگ ما رو لایق پر کردن وقت شریفتون دونستید ممنونم. خوشحالم که مطالب وبلاگ تونسته رضایت شما رو برآورده کنه. بابت لطفی هم که به شهر ما دارید سپاسگذارم. امیدوارم به زودی دوباره به تبریز تشریف بیارید تا شاید اینبار افتخار میزبانی شما نصیب ما بشه. و اما  در مورد سوالتون باید عرض کنم که وارفارین تحت عناوین مختلف تو ایران موجود هست که ساخت کشورهای متفاوتی هستند. معروفترین اونها کومادین هست که فکر میکنم ساخت امریکا باشه. البته تو ایران فقط قرص 5 میلی گرمی اون وجود داره و دوزهای دیگرش وارد نمیشه و استفاده کننده های اون مجبورند دوز مصرفیشون رو با تقسیم کردن قرص تنظیم کنن.
۰۲ دی ۹۳ ، ۰۸:۳۸ مامان تربچه

سلام خوشحالم که این وبلاگ رو پیدا کردم

میشه سوالمو جواب بدین :

از بین مولتی ویتامین ها کدومش جذبش بهتر و درصد ویتامین های داخلش بیشتره ؟

تفاوت مولتی ویتامین خارجی وایرانی چیا هست ؟ قدرت جذب؟ میزان ویتامین موجود ؟ مناسب بودن با کمبودهای غذایی توی ایران ؟ اینا درسته ؟ دیگه مواردی هم هست ؟

ممنونم

پاسخ:
سلام...من هم از اینکه یه نفر دیگه به خوانندگان وبلاگم اضافه شده خوشحالم. و اما در مورد سوالتون...
همونطور که میدونید مولتی ویتامین های مختلفی تو داروخونه های ایران ارائه میشه که تنوع بیش از حد اونها باعث سر درگمی افراد میشه. نکته اولی که هست اینه که توصیه صاحب داروخونه رو در مورد یه محصول خاص زیاد نباید جدی گرفت. چرا که عوامل مختلفی تو پاسخگویی داروخونه ها مؤثر هست. مثلا تو داروخونه ما مقداری مولتی دیلی داشتیم که از تاریخ مصرفشون فقط 4 ماه مونده بود. هر کی مولتی ویتامین میخواست اینها رو توصیه میکردیم که چنین و چنان هست این قرصها، بهترین همینه! فقط به خاطر اینکه تاریخشون نگذره. (رجوع شود به مطلب "آتیش زدم به مالم") یا بعضی از شرکت ها هستند که محصولاتشون رو با "آفر" میفروشن. مثلا 100 تا بخری 50 تا رایگان. چون این محصولات سود خوبی دارند داروخونه ها بیشتر مردم رو برای خرید این محصولات ترغیب میکنند.  و اما سوال شما. برای انتخاب مولتی ویتامین خودتون اول باید این رو تعیین کنید که از مولتی ویتامین چه انتظاری دارید؟ برای رشد بچه میخواهید؟برای افزایش اشتها میخواهید؟ برای استحکام استخوان ها میخواهید؟ برای افزایش ایمنی بدن میخواهید؟ یا همه اینها. فقط در صورتی که جوابتون همه اینها باشه مطمئن باشید که نمیتونید یه شربت یا قرص پیدا کنید که همه اینها رو یکجا داشته باشه. البته محصولاتی تو داروخونه ها هست که ادعا دارند همه ریز مغذی های مورد نیاز بدن توش هست. ولی این اصلا درست نیست. اما چرا؟ خیلی از این ریز مغذی ها جذب همدیگه رو مختل میکنند. مثلا آهن و کلسیم مانع جذب یکدیگر میشوند. یعنی اگه یکجا مصرف بشن، هیچکدوم درست جذب نمیشن. پس اگه هم کمبود آهن دارید و هم کمبود کلسیم باید از دو محصول متفاوت که یکیش فقط آهن داشته باشه و اونیکی فقط کلسیم استفاده کنید. نکته بعدی اینه که بعضی ها فکر میکنند هر چی مقدار و تعداد ویتامینهای یه محصول بیشتر باشه اون بهتر هست. در صورتی که اصلا اینطور نیست. بهترین مولتی ویتامین اونی هست که مقادیر اون با مقادیر مورد نیاز بدن همخوانی داشته باشه. مثلا مقدار بالای آهن باعث ایجاد مشکلات گوارشی شدید میکنه... این رو هم همیشه یادتون باشه که الزاما همیشه گرونترین، بهترین نیست.
من امروز با این وبلاگ آشنا شدم.کل آرشیو رو خوندم.خیلی خاطرات جالبی هستن.انشالا که همیشه تو کارتون موفق باشید
پاسخ:
سلام. خوشحالم که مطالب وبلاگ مورد توجه شما قرار گرفته. 
بازم منتظر شما هستم.
شادکام باشید.

سلام خوشحالم که وبلاگتون رو پیدا کردم تجربیات جالبی رو به اشتراک گذاشتید که قطعا برای ما مفیده ممنون از شما.

من یه سوال داشتم و اون اینکه آیا مولتی ویتامینهای ایرانی قابل اعتماد و مفید هستن؟البته در مقایسه با نمونه های خارجی؟

و اینکه شما نمونه ایرانی که جامع  و مفید باشه چی و از چه تولید کننده ای پیشنهاد میدین؟

پیشاپیش ممنون

پاسخ:
سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطالب وبلاگ مورد توجه شما قرار گرفته. داروهای ایرانی به نسبت قیمتشون از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. به طور کلی اینجا دوست ندارم محصول شرکت خاصی رو پیشنهاد کنم و شما میتونید محصول هر کدوم از اونها رو تهیه بفرمائید و نتیجه رو مقایسه کنید. 

دوباره اومدم....
شنیدم حق نسخه داروسازا رو میخواستن حذف کنن که فعلا نکردن درسته؟
فک میکنی روزی بیاد که حذف بشه؟
اونوقت دیگه این شغل هیچ ارزشی براش نمیمونه
پاسخ:
بله یه زمانی یه همچین حرفی زده شد و داروسازها یک صدا بر علیه اون شدن و نتونستن اون رو اجرایی کنن.  فقط تونستن حق فنی رو از 2000 تومن به 1600 تومن کاهش بدن. البته به نظر من این پول فقط وقتی حق داروساز هست که واقعا حق نسخه رو ادا کنه و موقع تحویل نسخه دستور داروها رو کامل به مریض توضیح بده و اگر اشتباهی تو نسخه ببینه حتما با پزشک تماس بگیره.  وقتی یه داروساز مثل یه بقال فقط داروفروشی میکنه، مسلما گرفتن حق فنی هم درست نخواهد بود. امیدوارم روزی برسه که همه کار خودشون کامل و درست انجام بدن.
۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۷:۳۱ فروهرو فرداد
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
عجب داستانیه

بابا تو خودت یه گوشه از داروخونه قابلمه لبوتو بار بزار..انگار کجاس داروخونس دیگه انرژی هسته ای که نیس والا
پاسخ:
لبو هم یه چیزی مثل انرژی هسته ای دیگه. حق مسلم ماست.
برام خیلی جالب بود که گفتید شوهر خانم دکتر شب داروخانه می خوابه،به نظرم بعضی از ادمها اصلا زندگی کردن بلد نیستن،فکر نکنم داروخانتون کمتر از ماهی ١٥ تومن سود داشته باشه اون وقت این اقا تو این سن وسال هنوز تا اون موقع شب اونم بیرون از خونه کار میکنه؟؟ شایدم من برداشت اشتباهی کردم
پاسخ:
برداشتتون کاملا درسته. بعضی وقتها واقعا یادمون میره که برای چی به دنیا اومدیم. برای کار کردن؟ برای پول در آوردن. پول برای ماست یا ما برای پول هستیم؟ واقعا همینطور هست. بعضی که نه خیلی از آدمها بلد نیستن چطوری زندگی کنن.
ممنون از پاسخت
به دنبال یک شغل باکلاس و پر درامدم.... دارووسازی به ذهنم رسیده
نمیدونم میشه خودت داروخانه نداشته باشی و توو داروخونه های دیگه کار کنی؟درامدش خوبه اینطوری هم؟
پاسخ:
البته که میشه. خیلی از داروخونه ها یه نفر داروساز رو میگیرن که تو داروخونه کار کنه و بهش میگن مسئول فنی. حقوق این کار هم مثل همه کارهای دیگه بستگی و عرضه و تقاضا داره. بستگی داره که تو اون منطقه چند تا داروخونه نیاز به مسئول فنی داشته باشن و چند تا داروساز بی داروخونه. ولی به هر حال حقوقش از نسخه پیچی بهتر هست.
سلام.من اگ بودم نمیذاشتم از اونجا بلندش کنن.آخه مگه داروخانه هم مث فروشگاه مواد غذایی هس که رقیبش رو بخوادخراب کنه.
لبووووووووووووووو رو عشقه
پاسخ:
به نظر من هم او لبو فروش بیچاره قربانی یه سوی ظن بی اساس شد. البته متاسفانه داروخونه ها رقابت ناسالمی رو باهم دارند و همیشه زیر آب همدیگه رو میزنن. که البته اصلا درست نیست. مخصوصا از قشر تحصیل کرده اصلا همچین انتظاری نیست. به نظر من هر کسی روزی خودش رو داره، نیازی به این کارها نیست.
سلام
خوشحالم اینجارو پیدا کردم
چندتا سوال دارم حالا که داروخانه کار میکنید خیلی از مسائل و مشکلات و مزیتهای این شغل رو میدونید
فک میکنید رشته داروسازی هنوزم میتونه بازار کار خوبی داشته باشه؟من شنیدم کسایی که مدرک داروسازی هم ندارن میتونن داروخانه بزنن درسته؟در اینصورت نیاز به شراکت با یک دکتر داروساز هست یا نه؟اگه هست معمولا چقد باید به دکتر تعلق بگیره؟
پاسخ:
درسته که بعضی از داروخونه ها درآمد چند صد میلیونی در ماه دارن، ولی دقت کنید که این فقط تعداد معدودی از داروخونه ها هستند. خیلی از سوپر مارکتها هستند که درآمد بیشتری از داروخونه دارن. کسی که داروسازی تموم میکنه باید بره چندین سال تو نقاط محروم داروخونه بزنه تا امتیازش به شهرهای بزرگ برسه. یا باید چند صد میلیون پول داشته باشه که امتیاز داروخونه رو بخره. بدون مدرک داروسازی قانونا نمیشه  داروخانه تاسیس کرد ولی بعضی ها هستند که بین خودشون و یه دکتر داروساز قراردادی مینویسن و داروخونه را اجاره میکنن. البته حضور یه دکتر داروساز همیشه تو داروخونه الزامی هست. 
بازم اگه سوالی داشتید تا حد امکان اگه بدونم حتما جواب میدم.
۲۳ آذر ۹۳ ، ۲۰:۵۴ ✿✿ یاشل ✿✿
آخه مگه لبو فروش میتونه بشینه نسخه های شما رو بشماره یا مثلا از کجا بفهمه کدوم دکتر نسخشو به شما داده.شاید بتونه یه آمار کلی بده به اونا ولی در کل به نظرم واسه داروخونه شما خوب بود چون مشتریهاتون شاید بیشتر میشدن
پاسخ:
وقتی آدم به کسی سوی ظن داشته باشه، از این فکرهای نامربوط و غیر منتطقی میکنه. همیشه تو ذهنش فکر میکنه که اون کس میخواد یه طوری بهش ضربه بزنه. در صورتی که اصلا اون شخص تو این فکرها نیست. همین دیروز یه نفر پنج تا ظرف، چلوکباب نذری آورد، آقای دکتر میگه نکنه اون داروخونه فرستاده باشه تا ما رو مسموم کنه! من هم به شوخی گفتم: من حاضرم جان فدایی کنم و همه غذاها رو تنهایی بخورم.
این قشر فقط دنبال پولن
پاسخ:
متاسفانه زمانه طوری شده که خیلی ها به جز پول، به هیچ چیز دیگه ای اهمیت نمیدن. هر چی که درآمدشون هر بیشتر میشه، حرص پولشون بیشتر میشه. 
سلام
پس همه جا از این خبرا هست
شبانهروزی قبلی ما وقتی مجوزش رو لغو کردن تا یه سال بعدش هم شبانه روزی بود بدون مجوز از دانشگاه علوم پزشکی تا اینکه از ساختمونی که اونجا بودن هم بیرونش کردن حالا رفته روبرو همون ساختمون یه مغازه35 متری نشسته و شبا تا 12 یا 1 شب بازه روزای تعطیل م که میاد باز میکنه
هنوز معاونت دانشگاه تبریز خیلی از یزد قویتره که دستور داده تا اونا راس ساعت10 ببندن اینجا اصلا کسی کاری با اینا نداره
پاسخ:
البته اینجا هم دانشگاه فقط دستور میده و کاری به اجرا نداره. میگه بعد از ساعت ده باید تعطیل کنید، نمیگه اگه تعطیل نکنید چی میشه. اجرا رو خود آقای دکتر میکنه. هر روز راس ساعت ده میره جلوی داروخونه. اون بیچاره هم تا این رو میبینه کرکره رو میکشه پایین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">