خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

نسخه‌های کذایی

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۷ ب.ظ
هر شغلی خلافهای خاص خودش رو داره. مثلا جراح‌هایی که زیر میزی میگیرن، ساختمون سازی که از مصالح کم میزاه یا مثلا میوه فروشی که میوه درشت‌ها رو از رو میچینه. بعضی از این خلافها اونقدر زیاد هستند که وقتی یه نفر این کارها رو نمیکنه، تعجب میکنیم. حتی شاید آدمهایی که از این کارها نمیکنن، مورد تمسخر هم قرار بگیرن. آدمهایی هم که این خلافها رو انجام میدن معمولا کارهاشون رو با عبارتهای جالبی توجیه میکنن. به هر حال...
یکی از کارهایی که میشه توش بسیار بسیار خلاف کرد، داروخونه داری هست. با وجود نظارتهای نسبتا شدید روی کار داروخونه‌ها، میشه گفت داروخونه‌هایی که خلاف ازشون سر نمیزنه، در اقلیت مطلق هستند. ولی خاطره امروزم بیشتر در مورد خلاف نسخه پیچ‌هاست. خلافی که شاید بسیاری از نسخه پیچ‌ها با توجیه‌های مختلف انجامش میدن...
اول وقت بود و هنوز داروخونه شلوغ نشده بود، پشت کامپیوتر نشسته بودم و داشتم نسخه مریض رو تائید میکردم. هنوز تائید نسخه تموم نشده بود که یکی از نسخه پیچ‌های داروخونه از راه رسید. یه نیم ساعتی دیر کرده بود. با بچه‌های دیگه سلام و احوالپرسی کرد. به من که رسید یه دفترچه تامین اجتماعی از تو جیب کتش در آورد و به من داد و گفت که این نسخه ما رو هم بی زحمت تائیدش کن. دفترچه رو ازش گرفتم و یه نگاهی به نسخه‌اش کردم. 20 تا انوکسوپارین 60 میلی. نسخه گرون قیمتی بود. دفترجه رو روی میز گذاشتم که بعد از نسخه‌ای که توی دستم بود، تائیدش کنم. در حالی که همکارم داشت روپوشش رو میپوشید، ازش پرسیدم: همشو میخوای؟ قیمتش کمی زیاد میشه‌ ها! بهم گفت تو همشو تائید کن ببینم چی میشه. بعد از اینکه تائید نسخه رو  از سایت گرفتم، از همکارم پرسیدم که ایرنیشو میخوای یا خارجیش رو؟ گفت هیچکدوم. ماه قبل حدود 250 هزار تومن مای بیبی و شامپو و از این چیزها برده بودم از داروخونه با این نسخه بی حساب میشیم. گفتم این نسخه که بیشتر از 300 تومن هست! گفت بی خیال  بابا، بقیه‌اش هم مال دکتر جون. بذار بره حالشو ببره!

نظرات  (۲۰)

سلام
بنظر من اصلا اشکال نداره اخه خودتون میدونین این بیمه ها چقد اشکالهای الکی درمیارن که پول نده
پاسخ:
همین مسائل باعث شده که بیمه ها نسبت به داروخونه ها بد بین بشن و اینقدر در مورد مسائل مختلف سختگیری کنن. متاسفانه برخی از داروخانه ها که تعدادشون هم شاید زیاد نباشه کارهایی میکنن که بیمه ها به همه مشکوک میشن. اگه اعتماد بین بیمه ها و داروخونه ها بود خیلی به نفع مریض میشد. سختگیری بیمه ها از داروخونه ها باعث سختگیری داروخونه ها از مریض میشه و این خیلی بد هست. 
این کار درستی نیست که  نسخه بیاریم و اقلام ارایشی و بهداشتی ببریم
اکثر پرسنل اینکارو میکنن اما خب بهتره که اگه هم نسخه ای میاریم لااقل فقط دارو ببریم!
پاسخ:
به نظر من بردن دارو هم مشکل داره و کار درستی نیست. مخصوصا داروهای آزاد و غیر بیمه ای...
خیییییییلی شیطونی
سلام خسته نباشی و خدا قوت
من امروز رفتم واسه دوره های نخسه پیچی ثبت نام کردم
هیچ اشنایی هم درمورد این کار ندارم
میشه لطفا یه راهنمایی جامع و کلی بهم بدین
اینکه چطوریه ؟برم یا نرم ؟اگه خوب نیست چه حرفه ای رو برم بهتره؟
ممنون میشم
مدرک تحصیلیمم لیسانس برق و الکترونیکه
این شمارمه 09354615534
درحد اس هم باشه کافیه
مرسی
پاسخ:
سلام دوست عزیز. حالا که رفتید ثبت نام کردید تمومش کنید. اگه بتونید تو شغلی که با رشته خودتون مربوط هست مشغول به کار بشید بهتره ولی خوب کار در داروخونه هم از بیکاری بهتره هست به طور موقت میتونید باهاش گذران زندگی کنید.
۱۳ آذر ۹۴ ، ۰۰:۱۳ ✿✿ یاشل ✿✿
بله.با کمی تاخیر متوجه شدم.نمیدونم کار درستی هست یا نه ولی از جیب دولت میره .این دولتم که کم نخورده از مردم 
پاسخ:
از جیب دولت نمیره از جیب من و تو داره میره. من و تویی که حق بیمه میدیم تا یه نفر دیگه باهاش شامپو و مای بیبی رایگان بگیره.
۰۸ آذر ۹۴ ، ۰۷:۰۶ بهروز دلاور
چه جالب
هم خوش قلم هستید و هم صمیمی می نویسید
پاسخ:
خیلی ممنون دوست عزیز
موفق باشید.
۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۳ احسان قلندر
سلام
من تازه وارد حرفه نسخه پیچی شدم و واقعا مطالبتون برام جالبه  خسته نباشید  علی یارتون.
پاسخ:
سلام...خیلی ممنون دوستان عزیز
امیدوارم تو کارتون موفق بشید.

ما هم یه دکتر بهمون همین روش رو یاد داد چند بار هم انجام دادیم!!!
پاسخ:
متاسفانه در بیشتر موارد این خود دکترها هستند که همچین کاری رو به نسخه پیچ پیشنهاد میدن...
۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۸ خاتون بانو
چقدر جالب و البته ناراحت کننده!!! 
مردم چقدر توی خلاف کردن زرنگن! کاش یکم این زرنگی هامون را توی درس خوندمون داشتیم کشورمون پیش رفت  می کرد :)

من که تا توضیح تکمیلی به یاشل خانم ندادید متوجه نشدم. چقدر ماها ساده ایم!! خدا رحم کنه.
پاسخ:
بله وافعا همین طور هست. متاسفانه خیلی از ما زرنگی هامون رو تو مسیر درستش استفاده نمیکنیم که اگه اینطوری میشد حتما وضعیت متفاوتی داشتیم. 
سلام .این امر متاسفانه بین دکترها و داروخانه ها باب شده  واقعا جای تاسف داره زد و بند بین دکتر و داروخونه زیاده یه نمونه کوچیکش نوشتن نسخه به صورت رمزیه که فقط یه داروخونه بتونه بخونه بعد بگیر و بیا تا نوشتن نسخه های صوری اینچنینی . چند روز پیش یه بنده خدایی اومده بود تقاضای نوشتن آمپول اپی روبیسین داشت که داروی گرونیه نسخه ای که میخواست سر جمع 4 میلیونی میشد یکی از داروخونه های شهر آشنا داشت در به در دنبال نسخه بود گفت 500 به تو میدم 500 داروخونه بقیشم میزنم جیب!! بهش گفتم این کار تو با دزدی هیچ فرقی نداره میگفت میلیاردی بردن حالا این کار من دله دزدیه چرا نکنم؟؟ گفتم همین امثال شماها بودن نمونه کوچیکش هم خودت اول خودتو اصلاح کن لقمه حرام نبر تا بچه های تو فردا میلیاردی دزدی نکنن خلاصه هر چی گفتم به خرجش نرفت که نرفت  پاشد رفت یه دکتر دیگه نسخه بگیره میدونم که کسانی هستن که بهش نسخه میدن کسانی که وجدان کاری ندان حتی به قسم نامه هم اعتقادی ندادند بعضی وقتا به این فکر میکنم که این پول چه قدرتی داره که همه چی آدمو ازش بگیره. به نظرم  راه کاری که جلو این کار رو میگیره اینه که بیمه بعد دریافت نسخه های این چنینی صاحب اون دفترچه رو احضار کنه بفرسته آزمایش که ببینن طرف مریض بوده یا نه.
ما ایرانیا خودمون به خودمون بد میکنیم فرضا اگه قرار باشه به افراد فقیر نفری یه میلیون بدن کسانی میان تو صف که ثروت میلیاردی دارن . واقعا جای تاسفه چرا اینجور شد انسانیت و گذشت کجا رفت؟؟؟امثال جهان پهلوان تختی کجان؟؟؟
پاسخ:
امثال تختی ها هنوز هم هستن. تنها تفاوتی که الان با اون زمان داره اینه که الان به افراد درستکار و باشرف میگن ساده، بیچاره، بی دست و پا. و به افراد گرگ صفت و دزد پیشه میگن زرنگ، با هوش، زبل و ...
۱۳ آبان ۹۴ ، ۰۶:۱۶ سجّاده . . .
سلام
متاسفانه از این خلافا دیدم
میری دکتر میبینی هیچ دارویی بهت نداده اما صفحه داروخونه دفترچت کنده شده.
تازه اینا از کوچیکاشه.
متاسفانه.
ضمنا دو دسته هستن که خطشون خیلی خرابه یکی پزشکا یکی هم ریاضیا
به خودت نگیر، با خودمم هستم. هرچند تنها دبیرستان ریاضی میخوندم.
یاعلی
پاسخ:
بله متاسفانه خلاف و خلافکار توی هر شغلی دیده میشه...
واقعا جای تاسف داره. دیگه از وجدان خبری نیست.
پاسخ:
این فقط یه نمونه از انواع تخلفهایی هست که تو شغلهای مختلف وجود داره.

این که رسما دزدیه! اونوقت توجیهشون واسه این کار چیه؟

دکترا هم بعله؟ خب قشر نیازمندی هستن حتما!

پاسخ:
بله همینطوره. این کار دزدی واقعی هست. توجیهات مختلفی هم برای این کارشون دارن. مثلا میگن هر ماه کلی حق بیمه پرداخت میکنیم. باید استفاده کنیم دیگه! جالب اینجاست که این کار تو اقشار مرفه بیشتر هم هست...
سلام مطلب خیلی خوب و ارزشمندی بود مرسی
سلام. اتفاقی با وبلاگ آشنا شدم برام جالب بود بعضی مطالب رو خوندم با این که زیاد وقت اینترنت ندارم و همش بیمارستانم یا بهداری ناجا با سرباز جماعت سروکله میزنم اما لااقل شبهایی که تو بیمارستان شیفت نباشم سعی میکنم سر بزنم موفق باشی جوون. گذر زندگی سخته همه داریم شب و روز میدوویم دنبال یه لقمه نون، سخت نگیر از لحظاتت و از کاری که میکنی لذت ببر. به دست آوردن جایگاه و رتبه بالا آسان نیست.من بعد 30 سال درس خوندن و رسیدن به این درجه هنوزم باید به بالادستم بگم چشم فقط خداست که احد و واحده و هیچ بالادستی نداره بقیه بلاخره یکی هست که بهش باید بگن چشم. تو گروهتون عضو شدم گرچه وقت اینجور چیزا اصلا ندارم ولی فرصت کنم میخونم چون خودم از بچگی تو داروخونه ور دست عموم بودم علاقه ی خاصی به این کار دارم و همش برام خاطره اس .یا حق
پاسخ:
سلام. حرفهاتون بسیار دل نشین بود. ممنونم ازتون. خوشحالم که وبلاگم خوانندگان خوبی مثل شما داره. من سخت نگرفتم که الان دارم تو داروخونه نسخه پیچی میکنم. بازم منتظر نظرات شما در مورد مطالب وبلاگ هستیم. شاد باشید.
من از یکی از آشناهامون که تو داروخانست خیییلی از این کارا دیدم...
اگه پوشک اینارو از داروخانه حذف کنن این چیزام تموم میشه

پاسخ:
متاسفانه با حذف محصولات بهداشتی هم نمیشه جلوی این کار رو گرفت. با همین راه میشه انواع دارو و مکملهای غذایی رو از داروخونه برداشت. 
کار خیلی بدو زشتیه .نه خودم این کار رو کردم نه اجازه دادم تو داروخونه ام کسی این کار رو بکنه.گاهی مریض و گاهی هم کادر پزشکی ازمون خواستند ولی انجام ندادم و خوب بهشون هم برخورده...البته بیمه ها الان پول نسخه ها رو 6 ماه بعد میدن و خودشون هم روی این موضوع هم حساس هستند که از نسخه هاشون سو استفاده نشه .البته کسورات نسخ هم که کمابیش هست...منظورم اینه که دل خوشی از بیمه ها ندارم و لی از تقلب تو این کار هم بدم می اد.
پاسخ:
متاسفانه بسیاری از داروخونه ها هر چند ته دلشون راضی به این کارها نیست ولی برای جلب رضایت پزشکها و منشی‌هاشون از این کارها میکنن. به هر حال اگه پزشکها نباشن داروخونه ها باید بیکار بمونن. به نظر من اگه این داروخونه های متخلف نبودن بیمه خدمات بسیار بیشتری رو به کسانی که واقعا نیاز دارند، میداد. ولی برای پیشگیری از سوی استفاده داروخونه ها محدویت های زیادی رو میذاره که در نهایت به ضرر مریضها میشه.
۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۹:۳۶ ✿✿ یاشل ✿✿
ببخشید اگه من متوجه نشدما یعنی چی اونوقت؟نیاز به توضیح بیشتر داشت شاید چون آخرشو زود تموم کردین
یعنی نسخه واسه آشناهاش بوده بعد بابت سودی که عاید دکتر میشه میخواد حسابای قبلیشو صاف کنه؟یعنی همون پورسانت بابت معرفیه مشتری؟
پاسخ:
نه موضوع اصلا موضوع این نیست. شاید باید بیشتر توضیح میدادم. خوب هر برگه بیمه برای داروخونه اندازه سهم سازمان ارزش داره. مثلا شما یه دارو میخری سه هزار تومن با بیمه. داروخونه به شما داروی 30 هزار تومنی رو میده 3 هزار تومن. 27 تومنش رو هم از بیمه میگیره. یعنی اون برگ 27 تومن برای داروخونه ارزش داره. این دوستمون هم به یه دکتر آشنا میده براش یه داروی گرون قیمت که بیمه هم باشه براش بنویسه و داروش رو نمیگیره فقط نسخه رو مینوسه میده به داروخونه. داروخونه هم بابت اون برگه از بیمه پول میگیره. یعنی بیمه پول وسایلی که دوست ما از داروخونه برده بود رو میده! نمیدونم تونستم خوب توضیح بدم یا نه!
:|
میان روضه ها و سینه زنی های این روز ها ....
محکم تر از همیشه میزنم به سینه ام !
انگار میخواهم پلی بزنم ،
از قلب خود ،
به خاک کف پای ارباب دیرینه ام !! ....

جوان و غرور ؟ نه آقا ... گدای هفده ساله نمی خواهید ؟ ........
پاسخ:
عزاداری هاتان قبول...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">