خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

داروی یواشکی

جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۴۱ ب.ظ

چند وقت پیش بود که تو داروخونه یه لیست کلی از داروهایی که فروش خوبی ندارن و نسخه نمیشن رو در آوردم. لیست رو به دکتر نشون دادم و بهش پیشنهاد کردم که برای هر کدوم از این داروها، که میشه به صورت دستی فروخت، یه متنی تهیه کنیم و ازش چند تا پرینت بگیریم و به جاهای مختلف داروخونه بچسبونیم. اینطوری شاید بتونیم جلوی تاریخ گذشته شدن این داروها رو بگیریم. دکتر هم از پیشنهاد من استفبال کرد و قرار شد یه توضیحات اجمالی برای هر کدوم از داروها تهیه کنم و تو داروخونه، جلوی دید مشتری‌ها نصبشون کنم...

زود دست به کار شدم و از روی بروشور محصولات توضیحاتی کوتاه ولی اساسی و مشتری پسند برای هر کدوم از داروها در آوردم و توی ورد تایپشون کردم. مثلا یه جور گلوکزامین داشتیم که براش نوشتم: "بازسازی مفاصل آسیب دیده، ضد درد مفاصل زانو و دست. مناسب برای افراد مبتلا به آرتروز" یا مثلا برای یه قرص تقویت جنسی نوشتم: "کمک به افزایش توان جنسی، افزایش انرژی و کاهش خستگی‌های جسمی و ذهنی". از هر کدوم از متن‌ها چند تایی پرینت گرفتم و به جاهای مختلف داروخونه که بیشتر در معرض دید بود نصب کردم. بعد از نصب این کاغذها، فروش این داروها، در حد قابل توجهی افزایش پیدا کرد. مخصوصا این مکمل تقویت جنسی که هر روز چند نفر ازش میخواستن.

اون روز مشغول زدن قیمت یه نسخه بودم که یه مرد میانسال که اونطور پیشخون وایساده بود و منتظر آماده شدن نسخه‌اش بود با صدای آروم و تقریبا یوایشکی رو من کرد و گفت که این قرصهایی که اینجا زدید تاثیر هم دارن؟ بدون اینکه سرم رو بلند کنم و همونطور که داشتم نسخه رو قیمت میزدم بهش گفتم، آره تاثیر خوبی دارن، خیلی‌ها که ازش خریدن دوباره اومدن و بازم بردن. خیلی‌ها میگن ازش جواب گرفتن. مرد که با حرفهای من متقاعد شده بود، گفت لطفا بی زحمت همراه نسخه من ده تا هم از این قرص‌ها بذارین. من هم ده تا از قرصهای افزایش توان جنسی براش شمردم و توی پاکت ریختم و همراه داروهاش بهش دادم. تقریبا یه هفته بعدش بود که اون مرد دوباره به داروخونه اومد. رو به من کرد و گفت که میشه سی تا از اون داروهایی که اون روز بهم داده بودید رو بهم بدید. خیلی خوب بودن. پا درد مادرم خیلی بهتر شده. بهم سپرده که بازم براش بخرم. بهش گفتم یادم نمیاد اون روز چی بهتون داده بودم. جعبه‌اش رو اگه دارید نشون بدید تا تقدیمتون کنم. مرد میانسال یه پاکت دارو از جیبش در آورد و گفت که جعبه نداشت تو همین ریخته بودید دارو رو. پاکت رو ازش گرفتم و نگاهی بهش انداختم. توی پاکت خالی بود ولی روش نوشته بودم "کپسول سینورکس ده عدد." تازه فهمیده بودم که چه سوتی‌ای دادم. پیرزن بیچاره به جای گلوکوزامین، قرص تقویت جنسی خورده بود. بدون اینکه چیزی به روم بیارم گفتم از اون قرص‌ها تموم کردیم یه جور قرص دیگه داریم که از اون بهتره و سی تا قرص گلوکزامین بهش دادم و رفت. ولی راستش نمیدونم این قرص‌ها به همون اندازه مؤثر واقع بشن یا نه!

نظرات  (۴۱)

😂😂😂😂جالب بود...
پاسخ:
ممنون از لطف شما.
همکار عزیز خسته نباشی .
اوضاع زادیتن طرف شما هم درامه؟
کاش دوباره میریختی تو پاگت میدادی
دارو غیر از قضیه ج ن س ی یک مکمل عالی برای رفع خستگی هست

:)
پاسخ:
ممنون دوست عزیز. اوضاع چی خوبه که زادیتن خوب باشه. رمینیل پیدا نمیشه. شربت اپیلیم نایاب شده. ولی تا دلت بخواد انواع مکملهای خارجی پر هست تو داروخونه. ارز مملکت رو باهاش چیکار میکنن. بی تدبیری بی مسئولیتی.
الو
پاسخ:
ممنون از اینکه اینقدر پی گیر وبلاگ هستید. شرمنده از شما. 
همچنان منتظر
پاسخ:
برمیگردم. به زودی...
همچنان منتظر نوشتن هستیم 
اگه اینستا دارید خب ادرس بدید اونجا بریم لایک کنیم
سلام خدا قوت. 
خوبین؟ همین که بازم هستید خیلی خوبه.
ما وبلاگ نویس ها همین که حضور همدیگر را در تایید نظر و جواب هایمان درک کنیم برایمان کافیست. امیدوارم موفق باشین.
پاسخ:
من هم برای شما آروزی موفق میکنم. پایدار باشید و خواندنی.
اینحا دیگه تعطیل شده؟؟
پاسخ:
نه اینجا تعطیل نیست...من نظرات شما رو همیشه میخونم و جواب میدم. انشااله دوباره به زودی شروع خواهم کرد به نوشتن متنهای جدید. 
سلام بر شما
خوبین؟ 
امیدوارم وقت کنین برای ما هم یه پستی بزارین. 
خدا قوت خسته نباشین.
پاسخ:
در اولین فرصت یه پست با حال میزارم. ممنون از حمایتهای دوستان.
چقدر خوبه کد امنیتی رو برداشتید . تشکر
خیلی جالب بود :))
اثر روانی و تلقینی مصرف دارو خیلی عجیبه ... 
خیلی جالب بود :))
اثر روانی و تلقینی مصرف دارو خیلی عجیبه ... 
مدتیه سوزنت رو پست داروی یواشکی گیر کرده   مشکلی پیش آمده؟
پاسخ:
راستش مدتی هست که وقت نمیکنم بنویسم. نگران نباشید هنوز زنده ام.
من مدتی در داروخانه کار کرده ام . بجز داروی تقویت جنسی خیلی دیگر از مکمل ها اثر آنچنانی ندارند  در هر حال من ترجیح می دادم که ابدا خودم رو در کاسبی داروساز ها و انداختن داروبه مردم شریک نکنم 
پاسخ:
حتی هموناش هم اثر زیادی نداره و بیشتر این داروها توسط کسانی که روابط خاصی دارن وارد کشور میشن و پولهای خیلی بزرگی به دست میارن. حقیقت این هست که مصرف مکمل در صورتی که تغذیه مناسبی داشته باشیم اصلا نیاز نیست. ولی متاسفانه در کشور ما طوری تبلیغ شده که این مکملها خیلی مفید هستند و میتونن در سلامتی مؤثر باشن. ولی همونطور که روی جعبه این دسته از داروها نوشته این داروها برای پیشگیری و یا درمان بیماری نیستند. 
۱۴ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۳۲ یک داروساز تازه کار
سلام من تقریبا 2و نیم سال پیش با وبلاگتون اشنا شدم و بسیار مجذوب نوشته ها و خاطرات دلنشینتون شدم واقعا عالی هستن. ولی چرا دیگه مطلب جدید نمیذارین حیفه واقعا
لطفا بذاین بازم
منتظرتون هستیم

پاسخ:
دوست عزیز سلام... خودم هم بسیار دوست دارم نوشتن رو از سر بگیرم ولی واقعیت این هست که مشغله زیاد کاری این اجازه رو تا حالا به من نداده. با این حال نظراتی از این دست باعت دلگرمی بیشتر من به ادامه این کار میشه و حتما سعی میکنم دوباره نوشتن وبلاگ رو ادامه بدم.ممنون از حمایتهای شما عزیزان.
سلام همین امروز وبلاگتون رو دیدم و اکثر مطالبتون رو خوندم که خیلی جالب بودن
قبلا خاطرات یک پزشک قانونی رو خوندم که فوق العاده عالی بود و خیلی اطلاعات خوبی رو می شه یاد گرفت
از شما هم ممنون
و یکی هم اینکه چون اسم و ادرس ها رو می شناسیم چون تو خود تبریز هست جالبتر می شه چون تا حالا هر چی خوندم تهران و بقیه جاها بود

پاسخ:
سلام همشهری.... خوشحالم که از مطالب وبلاگ خوشتون اومده...

خیییلی باحال بود ولی من ازین اشتباها توی داروخونه نداشتم

 

پاسخ:
آفرین به شما که از این اشتباه ها نداشتی ... ولی اشتباهات نسخه پیچی جزء جدایی ناپذیر این شغل هست!!!
سلام
بنده خدا پیرزنه. شاید یکی از مواد داخل دارو رو مفاصل هم تأثیر داره.

چقدر بعضی ها ..... تشریف دارن. خجالت هم خوب چیزیه. ممکن بود این اتفاق برای خودتون هم بیفته، دوست داشتید مادر شما رو هم مسخره کنن. قبلترها صحبت در مورد این موارد تابو بود، حالا واسه یه سری مایه مسرت خاطر و مسخره بازی شده.

پاسخ:
سلام دوست عزیز. توی این متن هیچ شخصی مسخره نشده و فقط یه داستان شیرین و جالب بازگو شده. نه اسمی از کسی برده شده و نه به کسی توهین شده. داستان های این وبلاگ جنبه آموزشی دارن و در قالبهای شیرین بیان میشن.
خیلی خوب بووود :)))))))))
پاسخ:
خوشحالم که خوشتون اومده. متاسفانه اخیرا فرصت نمیکنم زیاد بنویسم. تشویقهای شما میتونه منو دوباره به نوشتن امیدوار کنه.
عجب!!
پیر زن توان جنسی اش زیاد شده و خوب شده 
دارو مفاصل نمیخواد که
دواش همون بود
پاسخ:
:)
۰۶ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۴۶ سیده فاطمه موسوی
:)) 
 خطاهای داروخانه ای! 
ولی خب بدی رشته ها و مشاغل علوم پزشکی اینه که همه خطاهاش اینطوری خنده دار نیستنD:

پاسخ:
همونطور که فرمودید خطا در این شاخه چون مستقیما با جون مردم در ارتباط هست بسیار خطرناکه. حداکثر سعی خودمون رو برای سلامتی مردم میکنیم...کار ما نیاز به دقت و سرعت زیادی داری. ولی دقت در کار ما از هر چیزی مهمتر هست.
سینورکس که فروش خوبی داره ؟تعجب میکنم از حرفتون
پاسخ:
تا تبلیغات نباشه که فروش نمیره. مردم از کجا بدونن که ما فلان دارو رو داریم، از ما بخوان. با نوشتن این کاغذها الان فروشش در حد قابل توجهی بالا رفته.
خیلی سال جدیدت خوب باشه.خیلی خیلی خیلی:)
ارزوی بهترینهارو برات دارم
سال نو مبارک:)
پاسخ:
امیدوارم سال جدید سالی توام با شادکامی برای همه ما باشه. عیدتون مبارک.
خیلیییی خنده دار بود واقعا .....
پاسخ:
خوشحالم اگه تونسته باشم لبخندی بر روی لبهاتون نشونده باشم. 
سلام. 
یه سوالی داشتم. آیا بازار شغلی تکنسین داروخانه هنوز هم گنجایش سابق رو داره یا اشباع شده؟ من میخواستم برم دوره نسخه خوانی ولی کم تردید داشتم که بعدش جایی فرصت شغلی پیدا نکنم. در ضمن بنده ساکن یکی از کلان شهر هام. ممنون
پاسخ:
سلام دوست عزیز. شاید بازار کار نسخه پیچی مثل چند سال پیش که این مووسسات آموزشی وارد این کار نشده بودن نباشه ولی هنوز هم کسی استعداد و توانایی خوبی تو این کار داره میتونه وارد این کار بشه. متاسفانه موسسات آموزش نسخه پیچی بدون توجه به ظرفیت موجود در بازار کار فقط برای سود خودشون نیرو تربیت میکنن. هر چند روز یه بار به داروخونه ما هم افرادی برای پیدا کردن کار سر میزنن. ولی با این حال به نظر من اگه علاقه و استعداد کافی رو در این کار دارید میتونید وارد این کار بشید و حتی اگه شغل مناسب هم پیدا نکردید باز هم ضرر نکردید.
دوست من . ممنون واقعا ممنون....****در ضمن خیلی باحالی...****
پاسخ:
ممنون از لطفتون موفق باشید.
سلام دوست من .حقوق ثبت کننده  نسخه های اینترنتی و غیره چقدره؟ نسخه ای چنده؟
پاسخ:
حقوق نسخه پیچ ها به صورت نسخه ای محاسبه نمیشه و معمولا یا ساعتی هستند و یا ماهیانه حقوق میگیرن. ولی برخی مووسسات هستند که نسخه ها رو برای داروخونه ها ثبت میکن و برای هر نسخه چیزی در حدود 200 تومن میگیرن. کمتر از نصف این پول به کسی که نسخه رو ثبت میکنه ...
شاد گشتیم بسی :)))
پاسخ:
خوشحالم که مایه دلخوشی شما رو فراهم کردیم. پایدار باشید.
خیلی باحال بود خخخخخخخ
پاسخ:
خوشحالم که از این مطلب خوشتون اومده.
چه کار ناجوانمردانه ای که داروها رو قالب میکنید پس از این به بعد حواسم باشه اینجور داروها رو نخرم
پاسخ:
البته ما فقط دارو رو معرفی کردیم. مردم علم غیب ندارن که بدون جه داروهایی تو داروخونه هست که بخرن. باید دارو رو هم تبلیغ کرد. داروهایی هم که نسخه میشن و پزشکها تجویز میکنن، اکثر توسط ویزیتورهای عملی به پزشکها معرفی میشن تا پرشکها با داروهای جدید آشنا بشن و برای مریضهاشون تجویز کنن.
متاسفانه برخی از داروخونه ها با روابطی که با پزشکها دارن باهاشون در مورد داروها تاریخ نزدیک صحبت میکنن که دکتر اینها رو تجویز کن. بیچاره مریضها!
چه خوب بازم نوشتید مرتب به وبت سر می زدم فکر کردم دیگه نمی نویسی

اون قرص ها لابد باعث حس جوانی وشادابی مادرش  شده ودردها رو فراموش کردن

نمی شه این اعداد(کد امنیتی ) رو حذف کنید
پاسخ:
ممنون از لطفتون.سعی میکنم بعد از این بیشتر بنویسم. نظرات شما منو به ادامه نوشتن ترغیب میکنه. کد امنیتی رو هم حذف کردم.
۲۷ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۴۵ احسان قلندر
سلام استاد یه مدتیه تلگرام نمیام گفتم  یه عرض سلامی کرده باشم

پاسخ:
سلام دوست عزیز. ممنون از لطفتون.
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۴۶ یه هم زبون
نتیجه گیری علمی:!!
دارویی که برای بوووووووووق آقایون موثره برای پای خانمها هم موثره! بین ساختار بوووووق آقایون و پای خانمها رابطه علمی و تنگاتنگ وجود داره!!! (جسارت نباشه فقط محض شوخی بود!)
پاسخ:
خیلی از اثرات داروها همینجوری کشف شده دیگه.
خخخخخخخ
خیلی باحال بود ..حالا خوبه مادرش جواب گرفته ..بنده خدا مادر پیر
پاسخ:
به هر حال خدا رو شکر که مشکلی پیش نیومده و مادر این آقا حالش بهتر شده بود.
سلام، من خیلی دیدم برای بیشتر شدن توان و قدرت عضلات حتی در خانمهای مسن هم پزشکا ناندرلون و تستسترون تجویز میکنن، بعید نیست اون دارو واقعا تاثیر مثبتی رو اون خانم داشته، من اتفاقی بلاگتونو دیدم برام جالب بود موفق باشید.
پاسخ:
ممنونم از نظرتون...بازم به ما سر بزنید.
:))
چقدر خندیدم.خدا خیرتون بده:))
پاسخ:
خوشحالم که نوشته‌ام موجب شادی خاطر شما شده. شادکام باشید.
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۴۷ لی لی (لیلی نامه)
:)))))))))
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۵۶ سجاد موسوی نژاد سوق
قلم جالبی داری .
حالا امیدوارم همین یکبار اشتباهی دارو داده باشی ;)

پاسخ:
به هر حال تا حد امکان سعی میکنیم که دارو درست و بی اشتباه به دست مریض برسه با این حال بعضی از مواقع همچین اشتباه‌هایی ناگزیر هست.
سلام
یه سوال واسم پیش اومد 
اونم اینکه واقعا دارو تاثیر داره یا تلقین تاثیردارو؟؟؟!!! 
پاسخ:
به هر حال داروها تاثیراتی دارن و در ضمینه‌ای که برای اون مورد تولید شدن، حتما که مؤثر هستند. با این حال نقش تلقین در مصرف داروها رو نمیشه بی اثر دونست. 
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۴۶ ✿✿ یاشل ✿✿
خب شاید واسه خودش میخواسته روش نشده بگه گفته واسه مادرم.اگه نه چرا یواشکی گفت؟به نظرم باید همونو تکرار میکردین براش بیچاره گناه داشته
خوبه دارو بی نسخه اینهمه وجود داره 
پاسخ:
همین یواشکی گفتن باعث اشتباه من شد دیگه. طوری که بدون اینکه بپرسم کدوم نوشته رو میگی بی معطلی داروی تقویت جنسی براش آوردم.
سلام 
خوبید؟ چه عجب بعد مدت ها اومدید .
من که اطلاعی ندارم ولی بنظرم  همین جور که شما برای این دارو  نوشته بودید افزایش انرژی و کاهش خستگی های جسمی  پس لابد تاثیر گذار بود براشون دیگه :)

پاسخ:
سلام...بله بعد از مدتها تونستم فرصتی گیر بیارم و چند خطی بنویسم. سعی میکنم از این به بعد بیشتر برای دوستان عزیز بنویسم. البته برای تشویق و ترغیب بیشتر به نوشتن نظرات شما هم خیلی مؤثر خواهند بود. 
بله این دارو که بهش داده بودیم اگه مفید هم نبوده باشه ضرر نداشته و ظاهرا هم که خوب بهش ساخته بود. شاید هم بهتر بود دوباره از همون قرصها بهش میدادم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">