خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

داروی دستی

دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۵:۳۶ ب.ظ
تو هر داروخونه‌ای همیشه مراجعینی هستند که بدون داشتن نسخه، تقاضای دارو دارن، یا به اصطلاح داروی دستی میخوان. معمولا داروخونه‌هایی که تو خیابون هستند، از این نوع مشتری‌ها زیاد دارن و قسمت قابل توجهی از درآمد این نوع داروخونه‌ها، از راه فروش داروی‌های دستی بدست می‌آد. ولی با توجه به اینکه داروخونه ما داخل یه کلینیک فوق تخصصی هست، گذر مشتری‌های اینچنینی کمتر به داروخونه ما میوفته. با این حال ما هم مراجعینی داریم که تقاضای داروی دستی میکنن...

دسته‌ای از داروها هستند که طبق قانون نیازی به ارائه نسخه ندارن. به این داروها در اصطلاح، داروهای او-تی-سی گفته میشه. به طور مثال مکمل‌های غذایی، مسکن‌های پرکاربردی که ایجاد وابستگی نمی‌کنن، برخی از آنتی هیستامین‌ها و داروهای تب‌بر مثل استامینوفن، جزء داروهایی هستند که برای تهیه اونا نیازی به داشتن نسخه پزشک نیست. هر دارویی بجز این موارد نیاز به نسخه داره و نباید بدون نسخه داده بشه. حتی دادن قرص استامینوفن کدئین هم بدون تجویز پزشک مجاز نیست. ولی واقعیت داروخونه‌ها یه چیز دیگه هست و اکثر داروخونه‌ها اون رو رعایت نمی‌کنن و بیشتر داروها رو بدون نسخه به مراجعین خودشون میفروشن.
بعضی از مراجعین هم هستند که به جای مراجعه به پزشک، به داروخونه میان و مشکل خودشون رو با دکتر داروساز درمیون میگذارند. به این ترتیب هم پول ویزیت تو جیبشون میمونه و هم بدون نوبت ویزیت میشن!
امروز یه آقایی اومده داروخونه میگه آمپول افزایش قد دارین!؟ گفتم اگه برای رشد بچه میخواین، میتونیم شربت تقویتی بدیم تا به رشدش کمک کنه. گفت نه برای خودم میخوام. میگن یه آمپولهایی هست که برای افزایش قد خوبه. اسمشم یه چیزی تو مایه‌های نورچی‌چیه. گفتم اونی که میگی آمپول نوردیلت هست و برای فقط برای کسانی که مشکلات هورمونی دارن تجویز میشه. تازه این دارو فقط میتونه برای کسانی که در سن رشد هستند مؤثر باشه و برای شما قابل استفاده نیست. از طرز نگاهش مشخص بود که هنوز قانع نشده و باز هم میخواد آمپول رو تهیه کنه. احتمال دادم که تو کار بدنسازی باشه و تو باشگاه اسم آمپول رو شنیده باشه. بهش گفتم استفاده از این دارو عوارض بسیار خطرناکی داره و ممکنه بدنت کج و کوله بشه. ظاهرا متقاعد شده بود و تشکر کرد و رفت. فقط امیدوارم نره از یه داروخونه دیگه‌ای دارو رو تهیه کنه.

نظرات  (۳۳)

سلام خسته نباشید دکتر برای من سیناتروپین نوشت و هر قلم 150 تومن شده میخواستم ببینم آیا میتونید بپرسید که هر قلم با بیمه تامین اجتماعی چقدر میفته اگر به صرفا هست ثبت‌نام کنم خیلی خیلی ممنون 

پاسخ:
از داروخونه ای که تهیه میکنید بپرسید حتما راهنماییتون میکنن.

با سلام , دختر من به تجویز دکتر شبی ۲۲ کلیک نوردیلت تزریق میکرد. متاسفانه به دلیل عدم  ورود این دارو, این سری مجبور به خرید سیناتروپین از داروخانه شدیم. مابه خارج از ایران مهاجرت کردیم  و در هنگام استفاده این دارو متوجه شدیم که طریقه مصرف و میزان این دارو با نوردیلت یکی نیست و علیرغم این که روی دارو نوشته شده ۱/۵ در ۵ میل , اما این دارو به جای کلیک ,درجه  بندی دارد.  با دکتر تماس گرفتند و ایشان مسافرت خارج از ایران هستند. میتونید لطفآ به من کمک کنید که بدونم سیناتتروپین را روی چه درجه ای تنظیم کنم که معادل ۲۲ کلیک نوردیلت باشد. 

حجم سیناتروپین چقدره اگه 20 کلیک بزنیم بعد از چند بارمصرف تموم میشه 13 باریا کمتر؟

حجم سیناتروپین قلمی با حجم نوردیلت فرق میکنه من که با تجویز پزشک ازنوردیلت استفاده میکردم

الان به دلیل نبودن در داروخانه با مشورت پزشک از سیناتروپین استفاده میکنم یک روز در میان 20 کلیک (سه بار 20 کلیک و یکبار 15 کلیک مطابق نظر پزشک در نور دیلت) در چهاربار تزریق یک قلم تمام میشد الان سیناتروپین با 13 بار 20کلیک زدن تموم میشه. آیا سیناتروپین حجمش 260 کلیکه یا من اشتباه میکنم.

 

حجم سیناتروپین قلمی با حجم نوردیلت فرق میکنه من که با تجویز پزشک ازنوردیلت استفاده میکردم

الان به دلیل نبودن در داروخانه با مشورت پزشک از سیناتروپین استفاده میکنم یک روز در میان 20 کلیک (سه بار 20 کلیک و یکبار 15 کلیک مطابق نظر پزشک در نور دیلت) در چهاربار تزریق یک قلم تمام میشد الان سیناتروپین با 13 بار 20کلیک زدن تموم میشه. آیا سیناتروپین حجمش 260 کلیکه یا من اشتباه میکنم.

 

سلام وقت بخیر خسته نباشید ی سوال خیلی مهم داشتم.

از اونجایی که داروی سیناتروپین(هورمون رشد)نیاز به تزریق هر شب داره

اگر بتونید پرس و جویی بکنید که آیا بیمه شامل اش میشه یا نه؟

واگر شامل میشه باید چه مراحلی رو پشت سر بگذاریم؟ممنونم

۰۳ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۲۱ رضا زینالی
سلام دوست عزیز.من تا جایی که اطلاع دارم هورمون سوماتروپین باعث رشد در تمامی بافت های بدن میشه یعنی حتی معده و روده هم ممکنه رشد بکنن.میخاستم بدونم ایا این واقعیت داره؟وایا این اثرات رشد دائمی هستن برای مثال وقتی در بدن سازی استفاده بشه بعد از اینکه شما تمرین رو کنار بزارن عضلات دوباره کوچک میشن ولی ایا استخوان ها و بافت های دیگه بدن هم بعد از قطع دارو و خلاصه از بین رفتن اون شرایط رشد به حالت قبلی برمیگردن یا افزایش سایز در اون ها دائمی هست؟واینکه ایا تزریق این هورمون و یا نورودیلت به طور مستقیم به بافت هدف تاثیری داره یا از هرجای بدن تزریق بشه مهم نیست؟
پاسخ:
سوالاتی که فرمودید در تخصص من نیست. فقط اینو میتونم بگم که بجز در موراد اختلال رشد که اون هم باید توسط پزشک متخصص تجویز بشه، استفاده از این دارو به صلاح نیست. 
سلام دوست عزیز من 16 سالمه با قد 175 دکتر برام سوماتروپین(نوردلیت) تجویز کرده گفته شبانه 2 الی 4 واحد بزن چون استانداردشه حالا من میخوام 3 واحد و نیم یا 4 بزنم نمیدونم باید کدوم کلیک رو بزنم گفتم شما که از این کلیک ها خبر دارید منم کمک کنید ممنون
پاسخ:
از داروخونه ای که خرید کردین بپرسین حتما راهنمایی تون میکنن.
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۹ مامان آرنیکا
سلام ببخشید من یک سوال داشتم من حدود یکسال هست که از داروی رشد برای دخترم استفاده می کنم اوایل براش نوع ایرانی (سیناژن یا سیناتروپین) تهیه می کردیم ولی حالا دو دوره هست که نوردیلت می خریم. دارو اخیرا خیلی گرون شده و نرخ تعهدات بیمه به شدت کم شده!!! به دلیل تحریم خیلی نگران به تقلبی بودن و در نتیجه عوارض احتمالی بودن دارو داریم. به ویژه در مورد نوع ایرانی که مواد اولیه اش از خارج وارد می شه به شدت نگرانیم که مبادا عوارض داشته باشه...
با این اوصاف میشه خواهش کنم بگین چکار کنیم؟؟
پاسخ:
سلام. اصلا جای نگرانی نیست. واردات و تولید دارو در ایران تحت شدیدترین نظرات ها قرار داره. حتی اخیرا این داروها صرفا با بارکد اصالت قابل فروش هستند. بنابراین اگه از داروخونه داروهاتون رو تهیه میکنید و دارو روش برچسب اصالت داره نباید اصلا نگران باشید. 
سلامم دختر من ۱۱سالشه دکترش تشخیص داده که از آمپول رشد سوما استفاده کنه گفت ایرانی وخارجیشم هست به خاطر هزینش گفتم ایرانی .اگه این دوره ای رو که دکترش گفته استفاده کنه آین آمپولها جواب میدم یا خارجیش بهتره

پاسخ:
اگه دیدید همین خوب جواب میده، دلیلی نداره که خارجیش رو بخرید. اینکه میگیم داروی ایرانی، در واقع اون هم خارجی هست. مواد اولیه داروها تقریبا همه از خارج وارد میشه. 
سلام دکتر غدد برای پسر من ماهی 5 تا نوردیلت تجویز کرده(شبی 20 کلیک)
 میخواستم بپرسم هزینه‌اش با بیمه تامین اجتماعی چقدر میشه
پاسخ:
خوشبختانه این دارو بیمه هست و قسمت اعظم هزینه رو بیمه تقبل میکنه. برای قیمت دقیق به داروخونه باید مراجعه کنید.
با سلام.پسر یک و نیم ساله ای دارم که مبتلا به اکندروپلازی می با شد.پزشک غدد براش نوردیلت تجویز کرده.میخواستم بپرسم ایاواقعا برای این بیماری تاثیر  دارد؟
پاسخ:
اولین مرحله درمان اعتماد به پزشگ هست. به پزشک خودتون اعتماد کنید و به خدا توکل کنید. 
سلاا ایا استفاده از نوردیلت قند را بالا می بره و پس از قطع دارو مجدا قند کاهش پیدا می کنهم
پاسخ:
متاسفانه از پاسخگویی به سوالات تخصصی معذوریم.
سلام و خسته نباشید
قیمت هر چهار واحد سوما چقدره ؟؟؟؟؟

پاسخ:
اطلاعی ندارم
سلام ببخشید ی سوال داشتم من الان 15 سالمه 3ساله بالغ شدم  قدم 160  تا حالا دارویی مصرف نکردم خواستم بدونم اگه از الان به بعد از نوردلیت استفاده کنم چقد تاثیر داره
پاسخ:
سلام. بهتره در این مورد با یک پزشک متخصص غدد مشورت نمایید.
سلام ببخشید من یه سوال دارم که اصلا جوابش رو از کسی نگرفتم به صورت دقیق؛ سوما واسه وزن ٧٠ کیلویی چند واحد لازمه ؟ 
پاسخ:
سوما تحت نظر پزشک مصرف میشه و دستور مصرفش رو هم همون پزشک مشخص میکنه!
سلام 
ببخشید من ساکن شیراز هستم دکتر برام نسخه nordilet نوشته 19سالمم هست ولی داروخانه که رفتم میگن حواله باید بگیری میترسم قبول نکنن داروهای بازار رو هم نمىخوام چیکار کنم من ؟ مشکل هزینه هم ندارم
پاسخ:
تحویل بعضی از داروها تایع شرایط خاصی هست. همونطوری که داروخونه راهنمایی کرده عمل کنید و انشا اله که مشکلی پیش نمیاد.
سلام آیا استفاده از نوردیلت در دختران در سنین رشد ، مشکلی در مورد نازایی براشون ایجاد نمی کنه ؟ خیلی نگران هستیم . خیلی ممنونم
پاسخ:
در مورد مسائل تخصصی با پزشک خودتون مشورت کنید. 
آیا آمپول نوردیلت درسن بلوغ باعث بسته شدن صفحه رشد میشود
پاسخ:
در مورد مسائل تخصصی لطفا با پزشکان متخصص مشورت کنید. موفق باشید.
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۹ دکتر پیام محمدی
سلام. شما به چه حقی در مورد داروها اظهار نظر میکنی؟؟؟؟؟کی چنین حقی بهت داده؟ مگه داروسازی خوندی؟ برو در مورد رشته خودت حرف بزن 
پاسخ:
شما که دکتر هستید بفرمائید اگه اشتباهی در حرفهای من هست اصلاح کنم.
سلام
می خواستم بدونم هر قلم نوردلیت کلا چند کلیک داره .یعنی ۵ میلی گرم که روی قلم نوشته معادل چند کلیکه؟
اگه یه وقت نوردلیت گیر نیاد میشه با omnitrop جایگزین کرد  ؟
ممنون

پاسخ:
سلام...حتما قبل از عوض کردن داروتون با پزشک خودتون مشورت کنید. هر 15 کلیک نوردیلت 5، معادل یک میلی گرم هورمون رشد هست.
موفق باشید.
سلام. ممنون از وبلاگ خوبتون، از طرز صحبتاتون از همون اول خیلی راحت میشه حس کرد یه آقای فرهیخته طرف صحبته، فقط یک سوال، یکی از آشناهای ما که بسیار فقیر هستش پسرش بصورت ژنتیکی مشکل قد داره و تو سن بلوغ، اینا یه بار با دفترچه تامین اجتماعی گرفتن حدود 450 تومن، که اینم سخته براشون، حالا سوال من اینه که این دارو جایگزین ایرانی داره و اینکه اگه جواب مثبته تاثیر داره ایرانیش؟
پاسخ:
این دارو از انواع مختلف و مارکهای مختلف توی بازار هست که بیمه کمترین مبلغ اونها رو قبول میکنه. به خاطر همین هم هست که بعضا قیمت داروها خیلی بالا میشه. البته خوشبختانه این دارو در تعهد بیمه هست و جزء داروهایی هست که نود درصدش رو بیمه میده ولی همین ده درصد هم برای خیلی ها مبلغ بالایی هست. 
۰۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۴۴ سید حسین شاهرخی
سلام عزیزم ببخشید میخواستم بدونم چه دارویی برای رشد قد عالیه؟19ساله هستم و175سانت قد دارم و دروازبان چمن هستم و به قد بلند تری نیاز دارم؟چقدر هزینه داره؟چه مدت باید مصرف کنیم؟تازه پلاتین هم داخل پامه؟و بعد چه مدت اثر میگذاره؟ممنون لطفا ایمیل کنید
پاسخ:
ببخشید که فرصت نشد جوابتون رو ایمیل کنم. امیدوارم جوابتون رو گرفته باشید. موفق و پایدار باشید.
نمحچ

پاسخ:
چی؟

سلام عزیزم ببخشید میخواستم بدونم که چه دارویی برای رشد قد عالیه؟من 19سالمه و 175سانت قد دارم ولی با توجه به اینکه دروازبان چمنی هستم به قد بلندتری نیاز دارم؟و چه مدت باید مصرف بکنم؟چون دروازبان بزرگسالان تو لیگ دسته 3 هستم و بازی هامون در حال شروع شدن هستن؟بعد روی شکل صورت چقدر تاثیر میگذاره؟بعد چقدر هزینه داره؟ممنونم اگه میشه ایمیل بدید
پاسخ:
سلام دوست عزیز. همونطور که توی متن اشاره کردم، استفاده از داروهای هورمونی بدون تجویز پزشک بسیار خطرناک میتونه باشه. با توجه به سن شما امکان افزایش قد شما بسیار میتونه جزئی باشه و کمکی نمیتونه بهتون بکنه. البته قد شما کاملا مناسب و طبیعی هست هرچند داشتن قد بلند برای یه دروزاه بان اهمیت زیادی داره و سلامت جسمی حتما براتون مهمتر خواهد بود.
یکی از نزدیکانم 12سالشه و بدلیل اینکه رشد کافی نداشتع دکتر براش داروی نوردلیت تجویز کرده ولی والدینشون بخاطر عوارض  دارو از ش استفاده نکردن .میشه راهنمایی کنید این دارو تا چه حد ممکنه ظاهر اشخاص رو غیر عادی کنه
پاسخ:
یکی از کاربردی اصلی این دارو همین مورد هست که فرمودید. پزشک حتما فواید و عوارض دارو رو میسنجه و بعد در مورد تجویز اون تصمیم میگیره. نیازی به نگزانی نیست. به پزشک خودتون اعتماد کنید.
سلام
میخواستم بپرسم هر قلم نوردلیت با دوز 17 کلیک روزانه ، تا چندروز قابل استفاده است. یعنی درواقع دریک ماه از چندتا قلم بایست استفاده بشه؟
ممنونم
پاسخ:
سلام. در حدود 5 روز طول میکشه تا قلم نوردیلت شما تموم بشه. برای تخمین میزان باقی مانده هورمون رشد، میتونید از نشانگر روی قلم استفاده کنید.
سلام ببخش بچه من ازنوردیلت استفاده میکنه الان هم که پوشش بیمه ای گران شده میگن نوع ایرانی قلمی هم موجوده منکه هرداروخانه ای روگشتم پیدا نکردم ازکجا میشه تهیه کرد ممنون میشم برام ایمیل کنید
پاسخ:
سلام. قلم های نوردیلت مدتی هست که کمیاب شده اند. قیمت بالایی هم دارند. متاسفانه من جایی سراغ ندارم که از این قلمها داشته باشن. نمیدونم تو کدوم شهر سکونت دارید. بهتره به داروخونه هایی مرجع شهرتون سری بزنید. میتونید با پزشکتون در مورد مصرف آمپول سوماتروپین هم صحبت بفرمائید.
امیدوارم همیشه سالم باشید.
با سلام...برادر من 13 سالشه...به مدت یکسال از امپول سوماتروپین استفاده کرد...بعد دکترش رو عوض کرد و دکتر جدید براش نوردیلت تجویز کرده...حالا کلا سوماتروپین بهتره یا نوردیلت؟
پاسخ:
سلام. ممنون از اینکه به وبلاگ ما سر زدید.
سوماتروپین و نوردیلیت در واقع هر دو یک دارو هستند که حاوی هورمون رشد هستند. فرق آنها در شکل دارویی است. سوماتروپین به شکل آمپول معمولی میباشد ولی نوردیلت به شکل آمپول خودکاری. مصرف نوردیلیت خیلی ساده تر و راحتتر است. فرد خودش هم میتونه به راحتی تزریق روزانه رو انجام بده. دوز دارو قابل تنظیم است و ... در واقع فرق این دو دقیقا مثل فرق انسولین های قلمی و انسولینهای ان پی اچ و رگولار هست.
سلام .در مورد داروی نوردیلت میخواستم بیشتر بدونم. اینکه تا چه سنی جواب میده. اشاره کردی که در بزرگسالان امکان داره باعث کج شدن بشه. شنیدم دوز های متفاوتی داره.حتی در مورد کسانی که در سن رشد استفاده میکنن میزان استفاده اونها از دارو زیاده.مثلا دوسال یه پسری از این دارو تو سن رشد استفاده کرده. به جز کج وکوله شدن وکلا عوارض استفاده از این دارو در سن بالای رشد میتونه نکته مثبتی هم داشته باشه؟ مثلا یک سری حرکات کششی وجود داره که به ورزشهای افزایش قد معروف شدن. آیا استفاده از همچنین دارویی با مقدار کنترل شده همراه این گونه حرکات میشه تاثیر گذار باشه؟ نکته دیگه اینکه آیا این دارو امکان فروش داروخانه ای داره ؟من حتی به جهت شناخت این دارو از چند دارو خانه سوال کردم گفتن به دلیل اینکه این دارو مجوز فروش آزاد نداره اطلاعات زیادی ندارن. و نحوه تهیه این دارو چگونه است؟
در مورد رشد در سنین بالای سن رشد آیا روشی یا دارویی وجود داره. مثلا دارویی که حجم استخوان ها رو زیاد کنه؟ مثلا بدن سازها از داروی سوماتروپین استفاده میکنن. برای به اصتلاح استخوان  ترکاندن چه چیزی رو پیشنهاد میکنی؟
مرسی

پاسخ:
سلام. از اینکه به ما اعتماد کردید و سوالات دارویی‌تون رو از ما می‌پرسید متشکرم. خدمت شما باید عرض کنم که من پزشک و یا حتی داروساز نیستم و بهتر هست که سوالات اینچنینی رو از کسانی که در این زمینه تخصص دارند سوال بفرمائید. با این حال من در حدی که اطلاع دارم، به شما پاسخ می‌دم.
داروی نوردیلت همون سوماتروپین هست که شما فرمودید بدن سازها استفاده میکنن. اسم دیگه این دارو هورمون رشد هست. فروش این دارو بدون نسخه ممنون هست و نباید بدون تجویز پزشک استفاده بشه. این دارو مسلما مفید و کارساز هست و در نوجوانانی که در سن رشد هستند برای افزایش قد استفاده میشه. همونطور که شما فرمودید حرکات کششی و ورزش‌هایی مثل بستکبال و والیبال می‌تونه به رشد نوجوانانی که در سن رشد هستند کمک کنه ولی استفاده از این دارو (البته به تشخیص پزشک) میتونه کمک قابل ملاحظه‌ای به رشد اونها بکنه.
ممنون از بذل عنایات شما.
پیروز و تندرست باشید.
سلام.

یک سوال داشتم .ممنون میشم جواب بدید.

برای بدنسازی میخوام چندتا دونه سوما بزنم. حالا نوردیلت یا یوتروپین یا سومای ایرانی(ثامن مشهد). 
 هزینه 4 واحدی شون چقدره؟

بدون نسخه هم میشه خرید دیگه؟؟
============

البته شما بهر میدونید که از سوما بواسطه اثرا anti aging اش در کشورهای خارجی استفاده میشه و تا اونجا که بررسی کردم هفته ای 4 واحد عوارض جانبی نداره. میخوام امتحان کنم اصلا این دوز اثری هم داره  یا نه؟

ممنونم
پاسخ:
سلام. سوماتروپین 4 ایرانی حدود 35هزار تومن میشه. البته به نظر من استفاده از دارو برای بدنسازی اصلا خوب نیست و بهتره از روشهای دیگه برای پرورش دادن اندام استفاده کنید. البته بعضی مربیان و ورزشکاران تو این رشته حرفهایی از بی ضرر بودن اونها می‌زنن که صحت نداره. حتی یه آسپرین ساده عوارض داره چه برسه به دارویی به این پیچیده‌گی. نظر شخصی من اینه که از تزریق این آمپول صرف نظر کنید.
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۳ پریسا قویدل
سلام همشهری. خوب هستین؟ من داشتم توی اینترنت  در مورد کیفیت انسولین نووو رپید که دکترم برام تجویز کرده ولی هیچ جا نتونستم پیداش کنم تحقیق میکردم آخه من دیابت حاملگی دارم و بچه قبلیمو به همین خاطر از دست دادم میتونین برام توضیح بدین این انسولین اگه ایرانی باشه میشه استفاده کرد آخه دکترم رفته مسافرت و نمیتونم ازش بپرسم یا اگه جایی رو میشناسین که خارجیشو داشته باشه که من بگیرم آخه زندگی من و بچه ام به این دارو بستگی داره
پاسخ:
سلام خانم قویدل...متاسفانه یزیدیان زمان ما از یزیدیان زمان حسین هم بدترند و به بچه‌های به دنیا نیومده هم رحم نمی‌کنند...همونطور که فرمودید انسولین نوورپید مدتی هست که کمیاب شده و سخت میشه پیداش کرد...سوالی که فرمودید در حوزه تخصصی بنده نیست و متاسفانه از دادن پاسخ به اون عاجزم و بهتره با پزشکتون مشورت کنید...نمیدونم تو چه شهری زندگی میکنید ولی میشه خود نوورپید رو هم پیدا کرد... اگه تو تبریز باشید به داروخونه هلال احمر یا دانشگاه سر یزنید... انشاالله که پیدا بشه...البته حتما نسخه‌ی به روز دستتون باشه...اگه تو این داروخونه‌ها هم نبود نا امید نشید، به داروخونه‌های پرت شهر برید، شاید یکی دو تا مونده باشه.
موفق باشید.

سلام دوست گلم یه مورد بود که میخواستم بهت بگم اونم اینه که یکم وبتو تخصصی کردی

اگه بتونی خاطرات و اتفاقات جالب که برات اتفاغ میفته رو بزاری و توی اصطلاحات تخصصی باریک نشی وبت عالی میشه

پاسخ:
سلام...ممنون دوست عزیز.
 همونطور که فرمودید وبلاگ خاطرات یک نسخه پیچ یه وبلاگ تخصصی نیست و نباید تو اون از اصطلاحات فنی و تخصصی استفاده بشه. و تا امروز هم سعی کردم که دچار این مسئله نشه. ولی این وبلاگ یه وبلاگ صرفا خاطره‌نویسی هم نیست. وبلاگ طنز و سرگرمی هم نیست. بلکه یه وبلاگ چند منظوره است که سعی میشه خوانندگان اون در حین داشتن لحظاتی شاد و سرگرم کننده یه چیزایی رو هم یاد بگیرند و اونها رو وادار به فکر بکنه.
به علاوه یکی دیگه از اهداف این وبلاگ انتقال تجربیات بین همکاران نسخه‌پیچ و داروسازان عزیز است. چرا که بخشی از خوانندگان وبلاگ رو این عزیزان تشکیل میدند.
به هر حال ممنون از نظر خوبتون و سعی میکنم انتقاد سازنده شما رو مورد توجه قرار بدم.
ممنون از نظرتون...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">