خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

یا خَیرالرازقین

چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۷ ب.ظ

پارسال درست همین روزها بود که دکتر اون داروخونه که بودم، حسابی قاطی کرده بود و رفتارش با ما حسابی بد شده بود. دلیل این رفتارش شاید کسادی کار داروخونه توی رمضان بود یا شاید هم مشکلات دیگه ای که توی زندگیش داشت. منشاء این رفتارها هر چیزی که بود، دل من رو خیلی رنجوند و پارسال توی شب قدر در حالی که دلم از دکتر خیلی پر بود، از  خدا خواستم که هر چه زودتر منو از این جهنم رهایی بده. الان درست یک سال از اون روز میگذره...

میگن توی شب قدر هست که مقدرات یا به عبارتی سرنوشت یک سال آدمها نوشته میشه. به خاطر همین هست که آدمها این شب رو بیدار میمونن تا خدا براشون بهترین‌ها رو بنویسه. یه چیز دیگه که میگن اینه که خدا دعای دلهای شکسته رو خیلی زود برآورده میکنه. پارسال دکتر بد جوری دل من رو شکست. درست توی شب قدر. اون شب وقتی داشتم دعای جوشن کبیر رو میخوندم وقتی رسیدم به اونجایی که میگفت یا "خیر الرازقین" اشک توی چشمام جمع شد. آره بهترین روزی دهنده‌ها تویی. دکتر فکر میکرد که چون روزی ما دست اون هست میتونه هر رفتاری با ما بکنه. ولی نه دکتر جون. روزی دهنده واقعی فقط خداست. اونی که هر چقدر هم که بنده‌هاش حرفش رو گوش ندن، باز هم روزی‌شون رو قطع نمیکنه. اونی که هر چقدر هم که ما حواسمون بهش نباشه، حواسش به ما هست. خدایا تو بهتری روزی دهنده‌ها هستی. مثل بعضی از این آدمها نیستی که تا به جایی و مقامی میرسن، از خودشون بیخود میشن و فکر میکنن که حق دارن با زیر دستاشون هر کاری بکنن. خدایا تو رو قسم میدم به همین اسمت. ای بهترین روزی دهنده‌ها. روزی ما رو دست کسانی که لیاقتش رو ندارن، نده...

نظرات  (۱۵)

سلام .خسته نباشید .  برادر میخواستم بدونم که حداقل حداقل حقوق یه نسخه پیچ با ۳۰ روز کار و روزی ۸ ساعت چقدره ؟ ممنون میشم جواب بدید . 

پاسخ:
حداقل حقوق رو قانون مشخص کرده. که الان در حدود دو میلیون و نیم هست.
سلام دقیقا من هم الان اوضاع شمارودارم .علاوه بر بی احترامی به من تهمت دزدی هم میزنن .نه حقوق کافی میدن نه شرایط خوبی برای کار مزارن من توی این 3 سالی که توی این داروخانه کار میکنن بعضی از روزها مجبورم قرص ارام بخش بخورم .ولی مجبورم که اینجا بمونم و کار کنم چون دانشجو هستم و باید خرج تحصیلمو خودم پرداخت کنم .
پاسخ:
یه چیزی که من در این سالها فهمیدم اینه که حتی اگر مجبور هم باشم. این مجبور بودن رو نباید کار فرما احساس کنه. چون متاسفانه از اینکه مجبوری سوی استفاده میکنن. نمی گم به خاطر چیزهای کوچیک از کار بیرون بیایید. ولی نگذارید بهتون توهین بشه.
امشبم شب قدره منم دلم گرفته
انشالله روزی برسه همه چی درست بشه، هم برای شماهم برای همه هم برای من...
پاسخ:
انشااله که همینطور خواهد بود.
سلام میشه شمارتونو بدید مشورته کوتاهی راجبه نسخه پیچی با شما داشته باشم ، ممنونتون میشم
پاسخ:
سلام. هر سوالی که داشتید میتونید همینجا مطرح کنید و در اسرع وقت بهتون پاسخ داده میشه. اگه دوست ندارین دیگران پیام شما رو بخونن میتونید پیام خصوصی بذارید و که از طریق ایمیل بهتون پاسخ داده میشه.
موفق باشید.
ایشالله...  حل میشه..
پاسخ:
انشااله...
خدای مهربون صداتون رو میشنوه من شک ندارم
پاسخ:
حتما که همینطوره. اون همه صداهای ما رو در آشکار و نهان میشنوه و به اونها پاسخ میده. توی همین دعا میخونیم ای خدایی که گوش کردن به یکی مانع از گوش کردن به حرفهای دیگری نمیشه. 
آمین 
پاسخ:
انشاله همه دعاهای خیرتون مورد قبول درگاه الهی واقع بشه.
سلام. طاعاتتون قبول حق باشه. البته که خدا روزی رسونه. بعضی وقتها از یک راهی روزی رو میرسونه که اصلا  فکرش رو هم نمی کنید
پاسخ:
سلام. همونطور که فرمودید خدا بعضی وقتها روزی آدم رو از جایی میرسونه که تصورش هم براش مشکل هست، فقط باید کمی به خودمون حرکت بدیم. حتما برکت خواهد رسید.
سلام سلام
.
خیرالرازقین...به‌به
طبق عادت اول چک لیستم می نویسم هوالرزاق . روزی دهنده خداست
از الان یادم بمونه می نویسم هو خیرالرازقین
.
برقرار بمانید و راضی
پاسخ:
آره اون بهترین هست. بهترین دوستها، بهترین یاری رسانها، بهترین بخشنده‌ها و بهترین روزی دهنده‌ها.
آمین
پاسخ:
امیدورام توی این شب با برکت همه دعاهاتون مقبول درگاه الهی واقع بشه. ماندگار باشید و سلامت.
آمین
پاسخ:
توی این شبهای دعای ما رو فراموش نکنید.
۱۷ تیر ۹۴ ، ۲۲:۱۴ ✿✿ یاشل ✿✿
خیلی قشنگ بود این پست.حتما اون دکتر تو زندگیش تقاص کارشو پس میده.ولی شمام امیدوارم بتونید یه روزی که شاید دور نباشه واسه خودتون کارفرما بشید که از زیر بار این مشکلات بیرون بیاید
پاسخ:
از خدا میخوام قبل از اینکه منو کار فرما کنه، به من اون لیاقت رو بده که بتونم به درستی واسطه روزی خدا باشم. به زیر دستها بد رفتاری نکنم. سرشون منت نذارم. این فکر رو نکنم که اگه من نبودم اینها بیکار میموندن. 
میشه بفرمایید مثلا بعد ار 3 ماه میتونم شیفت شب کار کنم؟ مشکلات شیفت شب چیه؟تهران وضعیت نسخه پیچها از نظر کار پیدا کردن و درآمد اطلاعی دارید؟ 
تشکر از دلگرمیتون
پاسخ:
این بستگی به شما داره که بتونید این مهارت رو در چه مدتی یاد بگیرید. ولی معمولا بیشتر از 3 ماه طول میکشه که یه نسخه پیچ به حدی برسه که بتونه شیفت شب رو اداره کنه. چون معمولا شیفت شب تک نفره اداره میشه و نسخه پیچ شیفت شب باید هم بتونه نسخه بخونه، هم دستور بنویسه و هم قیمت بزنه. نسخه پیچی در شب مشکلات زیادی داره. تنها بودن توی یه داروخونه مشکلاتی امنیتی داره. به خاطر همین داروخونه ها در رو میبندن و از یه باجه کوچیک نسخه ها رو میدن.
سلام 
خداقوت، من ارشد مکانیک خوندم اما کار واسم پیدا نشده تا بحال، اما به داروخانه علاقه دارم به نظر شما اگه دوره نسخه پیچی رو بگذرونم میتونم برای نسخه پیچی داروخانه ای را پیدا کنم،  تهران هستم آیا براحتی میتونم داروخانه شبانه روزی پیدا کنم و به ترجیح خودم شیفت شب کار کنم یا خیر ممنون از وبلاگه خوبتون
پاسخ:
سلام. از اینکه جوونهای با استعداد و تحصیل کرده‌ای مثل شما نمیتونن کاری مناسب خودشون پیدا کنن واقعا متاسف هستم. کار کردن توی شیفت شب مشکلات زیادی داره که باعث شده خیلی از نسخه پیچها دوست نداشته باشن توی شیفت شب کار کنن. به همین خاطر خیلی از داروخونه ها از نسخه پیچی دوست داره توی شیفت شب کار کنه استقبال میکنن. البته مسئله اینجاست نمیشه از اول نسخه پیچ شیفت شب شد. چونکه کار کردن توی شیفت شب نیاز به مهارتهایی داره که نمیشه یه نسخه پیچ تازه کار رو شب توی داروخونه تنها گذاشت. به خاطر همین باید اول یه مدت توی داروخونه روزها کار کنید و تجربه جمع کنید تا بتونید تنهایی یه داروخونه رو بچرخونید. امیدوارم موفق باشید و بتونید کاری در خور خودتون پیدا کنید. یاعلی.
۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۹:۲۸ فروهر وَ فرداد
آمین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">