خاطرات یک نسخه پیچ

من یک نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. هر روز اتفاقات جالبی برام میوفته که میخوام اونها رو با شما در میون بگذارم...

آخرین خاطرات
پربیننده ترین خاطرات
خاطرات پربحث‌تر
آخرین نظرات

شماره بده

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۳۱ ب.ظ

چند روزی هست که وارد کردن شماره همراه بیمه شده توی سایت تامین اجتماعی اجباری شده. یعنی مجبوریم از همه نسخه‌هایی که نیاز به تائید اینترنتی دارن، شماره همراه بگیریم. این شماره گرفتن‌ها هم برای خودش داستانی شده‌...

  این بیمه‌ها هر روز یه برنامه‌ی جدیدی درمیارن. آخریش هم اینه. هر روز باید از سی چهل نفر شماره تلفن بگیریم. بعضی‌ها که کلا به همه چی مشکوک هستن میپرسن: برای چی میخواین؟ بدون شماره تائید نمیشه؟ من همیشه از داروخونه‌ی فلان میگرفتم، اونا شماره نمی‌گرفتن؟ شماره خونه بدم نمیشه؟ شماره خودم رو بدم یا مریض رو؟ آخرشم بعضی‌هاشون شماره‌ی اشتباهی میدن.

   بعضی‌ها هم هستن که اصلا موبایل ندارن. مثلا یه پیرزنه که تنهایی اومده داروهای همیشگیش رو بگیره. میگه من که تلفن همراه ندارم. شماره خونه رو بدم؟ میگم نمیشه، باید شماره همراه باشه. میگه شماره همراه پسرم رو بدم میشه؟ میگم عیبی نداره بده. یه دفتر کوچیک از کیفش درمیاره و یه شماره نشونم میده که خیلی بد خط نوشته شده.

  بعضی‌ها هم هستند که موبایل دارن، ولی شمارشو بلد نیستن! راه این یکی رو پیدا کردم. گوشیشون رو میگیرم و باهاش یه تک زنگ به شماره‌ی خودم میزنم. اینطوری شمارشون میوفته و میتونم تو سایت وارد کنم.

 اینکه توی سایت بیمه، بشه شماره‌ی همراه بیماران رو پیدا کرد خیلی خوبه و میتونه در بسیاری از موارد به درد بخوره. ولی تهیه‌ی این بانک اطلاعاتی کار داروخونه‌ها نیست. معلوم هم نیست اطلاعاتی که به این طریق جمع آوری میشه تا چه حدی صحت داشته باشه. بیمه‌ها خیلی راحتتر میتونن موقع تمدید اعتبار دفترچه‌ها این اطلاعات رو جمع آوری کنن و توی سیستم ذخیره کنن.

نظرات  (۳)

اخه شماره تلفن فرد که ثابت نیست ...همیشه باید یه شماره در دسترس رو بدن نه شماره ای که معلوم نیست کسی جواب بده یا نه ...بعدشم این سیستم انقد مشکلات بزرگتر از این داره و رسیدگی نمیشه ...که اینا خورده ریزه
پاسخ:
بله همینطور که میفرمائید شماره‌ای میدن باید همیشه در دسترس باشه ولی در بسیاری از موارد من وقتی می‌بینم شماره همراه تو سیستم موجود هست دیگه ازش شماره نمیگیرم. ولی واقعا این شماره گرفتن معضلی شده برای خودش.
خیلی وقته برای داروهای تائیدی شماره همراه می گیریم ...اما خیلی به درد می خوره ...یه وقت لازم میشه با بیمار تماس گرفت .
پاسخ:
بله. خیلی خوبه که این شماره وجود داشته باشه. ولی چقدر خوب بود که به جای این‌همه اطلاعات به در نخوری که روی جلد دفترچه نوشته میشه یه شماره تماس هم ذکر میشد. نمیدونم چرا اینکار رو نمیکنن و ما رو مجبور به این اعمال شاقه میکنن.
اکثر مطالب را خوندم
خیلی جالب بود
ممنون

پاسخ:
ممنون که افتخار دادین و تشریف آوردین. خوشحالم که از مطالب وبلاگ خوشتون اومده. بازم منتظر حضور گرمتون هستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">